Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 17556
Sitat av stepry Vis innlegg
Jeg bruker denne tråden (COVID-vaksine) først og fremst som et eksempel. Denne tråden tilspisset seg veldig, hvor man på den ene siden forsøkte å fremme argumenter for skepsis, mens på den andre siden så ble man tidvis tilsnakket som om man var en idiot dersom man utviste noen form for skepsis.

Den overnevnte tråden i seg selv er ikke hovedgrunnen til at jeg oppretter denne tråden, jeg gjør det fordi jeg ønsker å se mer forståelse mellom motpartene i diskusjoner som omhandler kontroversielle temaer. Det er ingen hemmelighet at de fleste av oss har blitt mer polariserte, som igjen har gjort det vanskeligere å oppnå konstruktive diskusjoner (hvor begge parter gjør et ærlig forsøk på å prøve å forstå hverandres synspunkter). Eksempelvis så ble denne tråden (Joe Biden sin mentale helse) sabotert ved at en bruker la ord i munnen til trådstarter ved å kategorisere alle som stilte kritiske spørsmål ved Bidens mentale helse for hevde at han var senil, noe som ikke engang var nevnt i premisset til trådstarter - dette fikk ballen til å rulle i en negativ retning, som til slutt endte med at tråden ble stengt. Dette er noe som skjer ofte, legitime spørsmål (som ikke er politisk korrekte) blir rett og slett sabotert, og trådene ender opp i krig.


Før jeg skriver noe mer, så vil jeg si at når det gjelder Covid-vaksinen i seg selv, så tror jeg de aller fleste rasjonelle mennesker vil si at det beste alternativet mest sannsynlig er å ta vaksinen (basert på majoriteten av de som representerer vitenskapen rundt dette). Men, det må også være rom for å anerkjenne det faktum at ingen vet. Når ingen vet, så burde det være mulig å kunne kommunisere med en mildere tone enn slik kommunikasjonen har utspilt seg. Denne tråden handler imidlertid ikke om for/mot vaksiner, men den handler om at vi må prøve å bli flinkere til å forstå hverandre.


Jeg har akkurat sett Dopesick, dette er en serie som handler om hvordan opiat-epidimien i USA utspilte seg. Her har de brukt fiktive karakterer, men alt som er av relevans i forhold til prosessen (fra forskjellige eksperter/reguleringsmyndigheter (FDA), og produsenten av Oxycontin) er gjenfortalt slik det faktisk utspilte seg. Grunnen til at jeg opprettet denne tråden, er fordi denne serien illustrerer veldig godt hvorfor det kan være vanskelig å stole blindt på myndigheter (da denne serien illustrerer hvordan sikkerhetsnettet myndighetene baserer seg på ble manipulert).


Det er svært mange her inne som har dannet seg sitt verdensbilde basert på troen på sin egen evne til å filtrere ut hva som er sant og hva som er feil, uten nødvendigvis å eksponere seg for nyansene (som alltid er tilstede uavhengig tema). Eksempelvis så lagde jeg en poll (Hvor mange her inne ser på South Park), og basert på resultatet av denne pollen så er det ingen av de som har ytret seg sterkest i vaksinetråden som har avgitt stemme - de har altså ytret seg sterkt uten å ha fått med seg denne episoden (som er verdt å se).


Målet med denne tråden er å oppfordre til litt mer brubygging mellom de steile motpartene i mange av diskusjonene vi har her på forumet, det er også en oppfordring til de mest aktive brukerne her inne ("influencerne" som jeg har kalt de tidligere) til å faktisk sjekke ut disse seriene. Vi trenger mer rom for nyanser her inne.


Dersom det ikke er innlysende basert på monologen min (som jeg kan forstå), så ønsker jeg en diskusjon om hva vi kan gjøre for å oppnå mer konstruktive diskusjoner her inne?
Vis hele sitatet...
Noe jeg har lagt merke til er at de mange konspirasjonsteorier stammer ifra amerikansk politikk. Fakta blir vridd og vrengt på slik at det passer inn i dems ideologi. Den south park episoden du prater om, kan jo faktisk være realiteten de neste 40 åra! Dopesick ga et veldig nyansert bilde av opiodkrisen i statene! Vil også anbefale og se denne: https://www.youtube.com/watch?v=zUNrhPUV6Ew
Sist endret av Fun-Light; 27. desember 2021 kl. 05:13.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Nå skal ikke jeg snakke for vedkommende som skrev innlegget, men her kan du ta en titt:

https://legemiddelverket.no/godkjenn...koronavaksiner

Her står det diverse om mistenkte bivirkninger av vaksinering.

Jeg vil presisere at jeg ikke er anti-vaksine. Jeg har tatt to doser, og innrømmer at jeg er litt nølende i forhold til en tredje dose. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal mene, jeg er åpen for argumenter og meninger fra alle sider.
Vis hele sitatet...
Dette gir jo oss ingenting? Jeg vil ha sammenligningen han har gjort mellom de forskjellige tallene, og kildene på tallene han bruker, linket direkte så jeg ikke må pløye meg igjennom rapporter, og gjette hvilket tall han snakker om. Det krever både tall for bivirkninger fra vaksine og covid.

Dette er ganske utrolige påstander som går på tvers av hva den samlede forskningen i verden sier, så da bør det være ganske utfyllende og tydelig hvordan han kom frem til dette.
Sist endret av Jorg; 27. desember 2021 kl. 15:03.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du vil ha en investering i hundremillioner-klassen årlig, hvis ikke milliard-klassen. Og du tror ditt poeng står? Kosten jeg henviste til er nemlig kun de som er der når plassen er etablert og forsyninger er tilrettelagt. Men vi lar det ligge for enkeltelhetsskyld, la oss gjøre matten.

37 mill/50 000(gj.snitt pris på intensiven pr døgn) = 740 døgn på intensiven. Pasientene ligger 2-3 dager der(for arguendo inkluderer vi ikke dager innlagt på vanlige enheter). Det betyr at per år du ikke er med på å finansiere flatulenskunst, så kan du få to ekstra intensivplasser i året. To plasser i kapasitet per dag. Du er klar over hvor idiotisk det her er? Du teller kroner når hundrevis av millioner per år er det du ber om.

Hvis du er så opptatt av økonomi bør du for øvrig enkelt kunne svare på mitt tidligere spørsmål om eksponentiell spredning. For det er noe jeg enda har til gode å se. En eneste kritiker av strategien til norske myndigheter som evner å sette opp ligningen. Det er bokstavelig talt ungdomsskole pensum.

Edit: for øvrig har jeg her skrudd regnstykket så til de grader til din fordel. Mange års tilskudd på ett år og whatnot.
Vis hele sitatet...


Det du snakker om her er rentene fra oljefondet vårt, vi kunne heller latt folk beholde jobbene sine og heller lagt alle krisepakker til helse istedenfor. Tatt litt mer av oljefondet.

Oljenasjonen Norge har virkelig råd til å spytte inn noen mrd til helse uten at det omtrent hadde syntes på bunnlinjen…

eksponentiell spredning? https://youtu.be/e02eiX866N4
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Jeg bemerker meg forøvrig at noen av de sterke stemmene fra denne debatten i fjor har forsvunnet, noe jeg finner fascinerende. Jeg tror vinden er i ferd med å snu, TS.
Vis hele sitatet...
Nei, vi ble bare lei av å stange huet i veggen. Tror de som er mulig å overbevise med rasjonelle argumenter her inne er vaksinert nå. Dessuten er det jul!
https://www.gp.se/nyheter/sverige/sv...hip-1.62131961

Det är Stockholmsbaserade DSruptive Subdermals, ett företag som tillverkar chipimplantat, som har lanserat ett nytt sätt att alltid ha med sig covidpasset – nämligen under huden.

– Det är alltid tillgängligt för mig, och vem som helst som vill kan läsa av mig. Till exempel om jag går på bio eller till ett köpcentrum, så kommer människor kunna kolla min status även om jag inte har min telefon, säger Sjöblad till AFP."


Husker da det jeg selv betraktet som konspirasjonsteoretikere snakket om akkurat dette for mange, mange måneder siden.
"MIKROCHIP-IMPLANTAT!? Dere er paranoide og gærne - så langt vil det da aldri gå!

Hva synes dere folkens? Bør vi ha vaksinepass/coronapass? Og bør vi i så fall bære dem med oss som implantater/mikrochipper under huden fordi det er beleilig da telefonen kan gå tom for strøm?

Hvorfor ikke bare et godt gammeldags fysisk pass egentlig?

Jeg tenker hvertfall at det blir utrolig fascinerende å se hvordan denne pandemien utarter seg når man ser bort fra selve sykdommen og dødsfallene. Lurer på hvordan det vil endre samfunnet vårt.
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 18:09.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Husker da det jeg selv betraktet som konspirasjonsteoretikere snakket om akkurat dette for mange, mange måneder siden.
"MIKROCHIP-IMPLANTAT!? Dere er paranoide og gærne - så langt vil det da aldri gå!
Vis hele sitatet...
Det har ikkje eg fått med meg. Det eg har fått med meg er at enkelte sprø folk påstår vaksiner inneheld mikrochips av ymse slag, og det vart sjølvsagt avvist som scifi.

Men vis meg gjerne diskusjonen der dette vart tatt opp, så har vi kontekst. Med mindre du gjer det så tilskriv eg dette at du åprøver å flytte målpostane.

At det finst RFID-chipper som kan injiserast? Ja? Det gjer vi rutinemessig med kjæledyr. Det er ikkje unikt eller interessant. Uansett vil ikkje denne bruken av RFID slå gjennom på kort sikt, så det er eit uinteressant sidespor.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Hvorfor ikke bare et godt gammeldags fysisk pass egentlig?
Vis hele sitatet...
Fordi ein måte har vore å ta negativ test. Då er det upraktisk å ha eit fysisk papir som må oppdaterast, og QR-kode som folk evt. kan printe sjølv er meir praktisk i svært mange tilfeller.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det har ikkje eg fått med meg. Det eg har fått med meg er at enkelte sprø folk påstår vaksiner inneheld mikrochips av ymse slag, og det vart sjølvsagt avvist som scifi.

Men vis meg gjerne diskusjonen der dette vart tatt opp, så har vi kontekst. Med mindre du gjer det så tilskriv eg dette at du åprøver å flytte målpostane.
Vis hele sitatet...
https://www.reddit.com/r/conspiracy/...xxxxxxxx=share

Vær så god.
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 19:22.
Husker jeg leste en artikkel for noen år siden om Nordmenn som chippet seg så det har vært tilgjengelig en god stund.
Det kjøpte enten et kitt på nettet og fikk gjort det hos et piercing studio eller så dro de til Sverige.
Mest for show virket det som.

Det brukte det f.eks til låse opp dører.
Går du inn på den subredditen der, "conspiracy", finner du uendelig mye ekstremt fjerne greier.

Jeg søkte på "microchip" inne i den subredditen og der var det så ufattelig mange tråder at jeg bare måtte velge den som kom kjappest til poenget med færrest mulig ord.

Jeg kan lete litt til

https://www.reddit.com/r/conspiracy/...xxxxxxxx=share

https://www.reddit.com/r/conspiracy/...xxxxxxxx=share

"Their end game is microchips, but what is their plan to get there?"
I en tråd som stiller spørsmål ved at vaksinepasset er "a proof printed on paper. ...no safety features"

Du, Vidarlo, ba om bevis på at folk har diskutert dette. Jeg lette og jeg fant.

"Men vis meg gjerne diskusjonen der dette vart tatt opp, så har vi kontekst. Med mindre du gjer det så tilskriv eg dette at du åprøver å flytte målpostane." - Deg
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Du, Vidarlo, ba om bevis på at folk har diskutert dette. Jeg lette og jeg fant.
Vis hele sitatet...
Underforstått at temaet hadde dukka opp i tråder der temaet vart diskutert av dei du diskuterer med her på berget.

At du vel å utvide det til absolutt alle diskusjoner på heile internett...

Ok.

Det er grunnen til at eg ikkje gidd diskutere her inne i stor grad. Det er omlag like interessant som å runke med ostehøvel, fordi det er totalt uproposjonalt kor lang tid det tar å skrive bullshit og å tilbakevise bullshit.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Husker da det jeg selv betraktet som konspirasjonsteoretikere snakket om akkurat dette for mange, mange måneder siden.
"MIKROCHIP-IMPLANTAT!? Dere er paranoide og gærne - så langt vil det da aldri gå!
Vis hele sitatet...
Ja du mener at jeg her sier at det var kjentfolk på freak som snakket om dette? Nå får du gi deg.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er omlag like interessant som å runke med ostehøvel
Vis hele sitatet...
For all del, kjør på
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ja du mener at jeg her sier at det var kjentfolk på freak som snakket om dette? Nå får du gi deg.
Vis hele sitatet...
Forventer du i fullt alvor at folk skal måtte forsvare posisjoner dei aldri har hatt?

Enten får du forholde deg til diskusjonen som majoriteten i denne tråden har vore implisert i, eller så kan du dra til helvete, for alternativet er brått at det er fritt fram for samtlige sprø påstander du ønsker å bringe til torgs.
Du misforstår tydeligvis, jeg prøver ikke å fortsette noen diskusjon.
Jeg har for lengst innsett at det bare resulterer i sånt som vi driver med nå - drittkasting og fiendtlighet.

Jeg sporet av (en forgrening av diskusjonen rundt Covid) og lenket til en artikkel hvor temaet er vaksinepass-microchipper. Deretter spurte jeg hva synspunktene var.

Når det er sagt observerer jeg at du later til å bli særdeles opphisset og direkte stygg i språket der du sitter bak tastaturet ditt samtidig som jeg flere ganger har sett deg ta opp hvordan man skal diskutere ordentlig. Diskusjonsetikette.
Jeg mistenker at det er noe av grunnen til at visse brukere har klaget på tilstandene i diverse diskusjoner.

Men jeg har jo snakket mye om ytringsfrihet tidligere i tråden, så hvem er jeg til å fortelle deg hvordan du skal ytre deg?

God kveld videre.
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 20:10.
Det nydelige med denne tråden er at den fortsetter å vise eksempler på hvorfor den "manglende forståelsen" det snakkes om eksisterer. De samme brukerne kommer tilbake med nye og kreative måter å legge frem akkurat samme påstander, med den samme mangelen på kildekritkk eller kilder generelt, med like lite interesse i å ta til seg noe som helst som motbeviser påstandene, og med samme tendens til å lene seg på hersketeknikker og logiske slutninger som brister så fort man graver bittelitt. De fleste av oss har gitt opp for lengst, da det er svært lite interessant å diskutere med en vegg. Det finnes grenser for hvor mange ganger man skal argumentere mot samme greia uten å komme noen vei. En episode av Debatten med et utvalg av gjengangerne i trådene her hadde vært moro! Jeg tror Solvang hadde fått litt å ta tak i.
Sitat av *pi Vis innlegg
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Jeg bemerker meg forøvrig at noen av de sterke stemmene fra denne debatten i fjor har forsvunnet, noe jeg finner fascinerende. Jeg tror vinden er i ferd med å snu, TS.
Vis hele sitatet...
Nei, vi ble bare lei av å stange huet i veggen. Tror de som er mulig å overbevise med rasjonelle argumenter her inne er vaksinert nå. Dessuten er det jul!
Vis hele sitatet...
Dere stanger åpenbart hodet i veggen, men dessverre (for deres del) på eget initiativ. Jeg har presisert flere ganger at denne tråden i ikke dreier seg om vaksinedebatt, men når dere faktisk ikke leser innleggene her så er dere ganske håpløse å prøve å kommunisere med. Vinden er dessverre ikke i ferd med å snu, du blandt flere andre her inne er mer opptatte av å prøve å pirke på enkeltinnlegg enn å prøve å fatte en totalt innlysende problemstilling.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er grunnen til at eg ikkje gidd diskutere her inne i stor grad. Det er omlag like interessant som å runke med ostehøvel, fordi det er totalt uproposjonalt kor lang tid det tar å skrive bullshit og å tilbakevise bullshit.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi du sitter med en følelse av at det er noe som flyr over hodet på deg? Dersom du ikke syntes problemstillingen i forhold til problematisk kommunikasjon er et nødvendig samtaleemne så synes jeg du har snevre prioriteringer. Det er du som tar valget om å hoppe over innlegg som byr på konstruktiv dialog, og isteden velger å diskutere på mikronivå med folk som ikke innbyr til konstruktiv dialog. Du er smart, men ikke reflektert.
Sitat av Jorg Vis innlegg
Dette gir jo oss ingenting? Jeg vil ha sammenligningen han har gjort mellom de forskjellige tallene, og kildene på tallene han bruker, linket direkte så jeg ikke må pløye meg igjennom rapporter, og gjette hvilket tall han snakker om. Det krever både tall for bivirkninger fra vaksine og covid.
Vis hele sitatet...
Har sendt deg PM, og rapportene finner du ganske enkelt med et lite søk. De er svært lettleste og godt presentert med masse tabeller.
Dere klager over at vi ikke bruekr kidler ellerpålitelige fakta, men jeg bruker akkurat de samme tallene som dere gjør.

Covid-dødsfall alder 0-39 år: 10
Vaksine-dødsfall 0-60 år: 10

Jeg finner ingen tall på dødsfall i samme aldersgruppe etter vaksinasjon, men det er registret 1300 meldinger om alvorlige bivirkninger i alderen 12-39 år. Dvs at flere doser er uaktuelt for disse menneskene. Mer om hva som klassifiseres som alvorlig bivirkning kan du lese om i rapporten selv, men jeg kan inkludere at 154 av disse omhandler betennelser i hjertet. (12-39 år, de fleste tilfellene i alderen 12-29)

Dette er også aldersgruppen som er minst vaksinert, så relativt med alder og doser så er dette en stor skeivfordeling.

"Overview of symptoms around six months follow-up
The presence of any symptom six months after COVID-19 hospitalisation ranged from twelve to
81%, with dyspnoea, fatigue, anxiety and sleeping problems most reported across the studies.
Five studies reported negative changes in Health-related quality of Life (HRQoL).
The presence of any one symptom at around six months after COVID-19 (non-hospitalised)
ranged from eight to 61%, with fatigue, dyspnoea, loss of smell and taste being the most
reported. Three studies reported negative impacts on cognitive abilities and activities of daily
living. ... In critically ill patients, pain was the most detrimental symptom to quality
of life after COVID-19. Overall, a reduction in mobility, a higher incidence of anxiety and
depression, and fatigue impacted their quality of life most."
(https://www.fhi.no/globalassets/doku...r-covid-19.pdf)

Det finnes ikke mange konkrete rapporter om bivirkninger etter Covid-infeksjon som tar for de forskjellige demografene, men det blir nevnt at de aller fleste er gamle, har komorbide sykdomer og var innlagt på intensiven.

Jeg tar tap av smak og luktesans, inkludert 6 måneder med utmattelse ovenfor hjertebetennelse.
Litt om meg: Er i aldersgruppa 12-29 år, har ingen komorbide sykdomer annet enn et "Hull i hjertet", også kalt ASD, VSD og PFO, som setter meg i stor risiko om jeg får betennelse.

Legen min sier at jeg ikke burde ta vaksinen, ikke bare pga. muligheten for komplikasjoner- men også fordi jeg hadde klart meg helt fint uten.

Det er fler enn bare meg som ikke ønsker eller burde ta den, men som blir sett stygt på hver gang noen spør og jeg føle at jeg må holde en lang presentasjon for å ikke bli kalt en konpirsjonteoretiker eller anti-vaxxer.

Har sagt helt fra start: Jeg ser og gjør opp min mening etterpå. Det har jeg gjort, og nå må jeg stå for det. Har aldri sagt eller ment noe stygt til de som velger å vaksinere seg, jeg har ingen ønsker om at dem skal dø eller få alvorlige feil men. Men jeg håper at mange av de vaksinerte snart kan forkaste den moralske forfengeligheten sin, og heller innse at feilen ikke ligger på uvaskinerte, men helt andre steder.

Vi er så opptatte med å krangle med hverndre om denne vaksinen at vi glemmer å stille de ritkige spørsmålene. Noen har ansvaret her, noen tjener på dette, og noen ønsker ikke at vi stiller spørsmål.




Tall fra: FHI (https://www.fhi.no/sv/smittsomme-syk...rus/#doedsfall)
og Legemidelverket (https://legemiddelverket.no/Document...onavaksine.pdf)
Sitat av stepry Vis innlegg
Dere stanger åpenbart hodet i veggen, men dessverre (for deres del) på eget initiativ. Jeg har presisert flere ganger at denne tråden i ikke dreier seg om vaksinedebatt, men når dere faktisk ikke leser innleggene her så er dere ganske håpløse å prøve å kommunisere med.
Vis hele sitatet...
Det er så ironisk at dette kommer fra deg. Det er flere her inne som har prøvd å diskutere det du ønsker å diskutere her, men dessverre har de ikke vært enige med deg, og da tar du bare offerrollen og stikker av. Du kommer ikke med noe annet enn hvor viktig det er å diskutere temaet, og hvor dumt det er at folk ikke er enig med deg. Kan du ikke komme med noe som underbygger synspunktene dine? Dette begynner å bli nok en død diskusjon.

Når det kommer til avsporing er det for meg ganske tydelig hvilken side av den debatten som står for mesteparten der, og det er tilfeldigvis den siden av debatten du helt klart har sympati med. Nok en gang er det ironisk at de gang på gang, til og med i denne tråden, viser hvorfor de fleste av oss ikke har mer sympati igjen, mens du beskylder de som er uenig med deg om å oppføre seg slik som den gruppen faktisk oppfører seg i din tråd.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Det er så ironisk at dette kommer fra deg. Det er flere her inne som har prøvd å diskutere det du ønsker å diskutere her, men dessverre har de ikke vært enige med deg, og da tar du bare offerrollen og stikker av. Du kommer ikke med noe annet enn hvor viktig det er å diskutere temaet, og hvor dumt det er at folk ikke er enig med deg. Kan du ikke komme med noe som underbygger synspunktene dine? Dette begynner å bli nok en død diskusjon.

Når det kommer til avsporing er det for meg ganske tydelig hvilken side av den debatten som står for mesteparten der, og det er tilfeldigvis den siden av debatten du helt klart har sympati med. Nok en gang er det ironisk at de gang på gang, til og med i denne tråden, viser hvorfor de fleste av oss ikke har mer sympati igjen, mens du beskylder de som er uenig med deg om å oppføre seg slik som den gruppen faktisk oppfører seg i din tråd.
Vis hele sitatet...
Heldigvis for deg så slettet moderator noen av dine tidligere innlegg i denne tråden, men jeg rakk å se de før de ble slettet. Jeg vet ikke om det var noe du skrev i fylla eller under påvirkning av andre rusmidler, men du fremstår mildt sagt ustabil. Det at du er i stand til å være så lite selvkritisk er egentlig ganske fascinerende (og skremmende).

Jeg har for øvrig allerede sitert deg med svar flere ganger, men du har enda til gode å forstå hensikten med denne tråden. Grunnen til at denne tråden dør er fordi du blandt andre ikke leser (eventuelt ikke er kapable til å forstå) det jeg prøver å formidle. Du snakker om at jeg tar offerrolle og stikker av fra diskusjoner når jeg møter motgang, dersom du ser igjennom postene mine så er det ikke jeg som har stukket av (og jeg er også her fortsatt ).

Så svar meg gjerne på dette spørsmålet; Hva er det som er meningen min? Nå har du plutselig en vanskelig oppgave forran deg, fordi alt jeg har forsøkt på i denne tråden er å introdusere nyanser (ved å bruke andre referanser enn meg selv).
Oppsummering av tråd "Forståelse mellom vaksineskeptikere og vaksineforkjempere":

Ingen forståelse

At vi har muligheten til å vaksinere oss er et medisinsk mirakel, og jeg ville ikke vært foruten muligheten.
Det er fantastisk at Covid-vaksinen forhindrer alvorlig sykdom og redder liv. Jeg er vaksinert, og det er 92%(?) av den norske befolkningen også! Det er en overveldende majoritet, og det er flott dersom vaksinen er så effektiv som det påstås.

Allikevel befinner vi oss i en veldig uheldig situasjon med smitte som brenner gjennom befolkningen som tørt gress, på tross av at 92 av 100 er dobbelt- og trippelvaksinert. Vaksinen stanser jo ikke smitte.
Og enda verre, det kan visstnok føre til nye mutasjoner og varianter:

https://www.npr.org/2021/02/09/96570...=1640642764688

Tenk så flott om bare vaksinen hadde oppfyllt det tidligere kravet for å defineres som en vaksine: immunitet.

"Before the change, the definition for “vaccination” read, “the act of introducing a vaccine into the body to produce immunity to a specific disease.” Now, the word “immunity” has been switched to “protection.”"

Om vi alle sammen hadde vært vaksinert hadde vi fortsatt måttet deale med det jævla viruset, og potensielle mutasjoner.

Forståelig nok mener noen av oss at vi ikke nødvendigvis har klart foran oss hva som vil vise seg å bli konsekvensene av massevaksinasjon og eventuelle boostere igjen og igjen.
For ikke å snakke om negative effekter på folkehelsen som følge av tiltak. Da belastes plutselig helsevesenet igjen.
Vi har en forholdsvis ny vaksine som tilsynelatende kan ha alt fra milde til alvorlige bivirkninger. Mer tid må til for å kartlegge hvilke bivirkninger og hvor stor risiko. I tillegg har skeptikere som meg i bakhodet at produsentene av disse vaksinene gang på gang gjennom tidene har vist seg å prioritere $ over helse.

Jeg har respekt for alle som lar seg vaksinere, men jeg har nesten enda mer respekt for dem som utviser litt berettiget skepsis og som eier og utøver sin rett til å bestemme over egen kropp til tross for alt hatet og ondskapen (flokkmentalitet til tusen) som utvises av dem som blindt stoler på alt legemiddelselskapene, mediene og myndighetene mater dem med.

Uvaksinerte får kastet etter seg at de er ignorante, hensynsløse, onde, korttenkte, egoistiske selv om det finnes gode grunner til å hvertfall utvise noen snev av skepsis:

La meg presentere vår herre og redningsmann, Pfizer:

https://violationtracker.goodjobsfir...mpany&sort=asc

"drug or medical equipment safety violation"

Eksempel:
"The Nevada Attorney General reached a $9.5 million settlement with Pfizer Inc. to resolve allegations that Pfizer and Wyeth Pharmaceuticals unlawfully promoted certain postmenopausal hormone therapy medications and misled Nevada consumers and physicians about the safety and efficacy of these drugs."

Eksempel 2:
"In January 2004 Pfizer announced that it had taken a $975 million charge to cover legal costs, including 35,000 personal injury lawsuits alleging that the diabetes drug Rezulin, which had been sold by its subsidiary Warner-Lambert, caused liver damage. The company did not announce the cost of the Rezulin settements, but it was reported that the amount was $750 million"

"False Claims Act and related"

"consumer protection violation"

"Foreign Corrupt Practices Act"

"kickbacks and bribery"

Eksempel:
"Pfizer agreed to pay more than $331 million to settle multistate litigation alleging that it paid illegal kickbacks and conducted improper marketing campaigns for more than a dozen of its drugs. This was part of a larger $2.3 billion civil and criminal settlement that also involved the federal government"


Kall meg hva dere vil, men retten til kroppslig autonomi er hellig. Og om man prøver å presse noen til å forkaste den rettigheten ved å rakke ned på dem er man jævlig kjip.
Sist endret av krystallkongen; 27. desember 2021 kl. 23:33.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De mest aktive i denne tråden har vist at de ikke er villig til å diskutere sak. Den er nå stengt. Hvis det er dette nivået deltakerne ønsker å debattere på så kan de like greit la være, fordi dette her er ingen tjent med.
Sist endret av nso; 28. desember 2021 kl. 03:51.