Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7800
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det mulig å hjelpe deg med at du tar kontakt privat? Kan ringe legevakt for deg.
Vis hele sitatet...
Har snakket med dem.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du noen psykolog eller psykiater du går til? Har du noen diagnose?
(Svar kun om du ønsker, dette er privat.)

Spør fordi det er en sannsynlighet for at du har et underliggende problem (forut for søvnmangel og hallusinasjoner) som har plaget deg lenge og nå "koker det over".

Vil anbefale deg å gå til utredning slik at både du - og de som vil hjelpe deg - bedre kan forstå hva som er dine utfordringer og hva som kan være aktuelle løsninger.

Distrikstpsykiatrisk poliklinikk (DPS) er stedet å søke om utredning. Legen bør kunne finne nærmeste avdeling og hjelpe deg med søknad om du spør.
Anonym bruker
"Fregnete Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Op har oppgitt diagnose paranoid schizofreni.

Denne er mildt sagt veldig alvorlig. Statistikk jeg leste en gang antydet at knapt 1/3 av denne diagnosen hadde noe aktivt yrkesliv.

Og det er med en diagnose som ikke tar fra deg armer og ben, eller gir typiske somatiske smerter.

Er pårørende i nær familie til samme diagnose, og det er ikke lett.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Op har oppgitt diagnose paranoid schizofreni.

Denne er mildt sagt veldig alvorlig. Statistikk jeg leste en gang antydet at knapt 1/3 av denne diagnosen hadde noe aktivt yrkesliv.

Og det er med en diagnose som ikke tar fra deg armer og ben, eller gir typiske somatiske smerter.

Er pårørende i nær familie til samme diagnose, og det er ikke lett.
Vis hele sitatet...
Faktisk så er det i følge en norsk studie (Melle, Friis, Hauff & Vaglum, 2000) så mye som 94% av de som lider av denne lidelsen som deltar aktivt i arbeidslivet.

Sitat av Psykologtidsskriftet.no
I en norsk oppfølgingsstudie fant man at 94 % av individer med schizofreni var utenfor arbeidslivet (Melle, Friis, Hauff & Vaglum, 2000). De lave sysselsettingstallene bekreftes i en studie hvor man fant en nedgang fra 11 til 5 % i antall personer med psykoselidelser som har vanlig arbeid som hovedinntektskilde fra 2000 til 2004 (Helle & Gråwe, 2007). Dette står i sterk kontrast til at 53–70 % av personer med schizofreni ønsker ordinært arbeid (Mueser, Salyers & Mueser, 2001).

https://psykologtidsskriftet.no/faga...ed-schizofreni
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faktisk så er det i følge en norsk studie (Melle, Friis, Hauff & Vaglum, 2000) så mye som 94% av de som lider av denne lidelsen som deltar aktivt i arbeidslivet.
Vis hele sitatet...
*som IKKE deltar i arbeidslivet skulle det stå.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Blir innlagt nå (frivillig) i dag. Var ærlig.
Sist endret av hasjkake; 4. november 2021 kl. 17:49.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Blir innlagt nå (frivillig) i dag. Var ærlig.
Vis hele sitatet...
Kjempebra! Nå ble jeg skikkelig glad. Har vært innlagt flere ganger selv, det er ikke lett å ta steget å spørre om hjelp.

Hvis det er noe, så er jeg bare en PM unna
Anonym bruker
"Kjær Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Blir innlagt nå (frivillig) i dag. Var ærlig.
Vis hele sitatet...
Så bra min bror! Det kan være lurt om du har noen familie eller venner som kan snakke med noen der sånn at helsepleierne skjønner at du trenger langtidsplass og ikke bare en uke der. Det er kjempeviktig og kan være helt avgjørende for om du fortsetter å falle tilbake i psykoser eller om du kan få et normalt liv med bedre livskvalitet i fremtiden.

Stol på helsevesenet nå, ingen er ute etter å lure deg eller ta det, vi vil ditt beste alle sammen.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God bedring.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
God bedring.
Vis hele sitatet...
Takk bror, har fått mange digge piller og hyggelige ansatte.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Skal hjem på onsdag, det som skjer videre er dette, mer oppfølging hos psykolog (3 ganger uken) og en lang-tids-plasering (6 uker) Nå i desember.

Har fått truxal og valium daglig her oppe, skal forsette å gå på de medisinene, når jeg er hjemme, med seroquel som vanlig.
Hvordan går det? hvilket type sted/behandling fikk du? Kan være lurt å be om et langt opphold, 6 uker går fort
Sist endret av Jeglikerdegikke; 7. november 2021 kl. 23:53.
Anonym bruker
"Kjær Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fint du har fått plass i langtidsbehandling allerede fra desember Husk å kjøp deg en liten pilleboks og sett på alarm på mobilen din til fast tid hver dag for å ikke glemme å ta medisinene dine neste år blir ditt år og du kommer til å få så mye mer kvalitet i livet ditt av å følge opp behandling og medisinering Lykke til og stå på!
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Dette minner meg om depersonalisering.... Det ligner litt på det hvertfall

Kontakt legen din kanskje hun eller han kan finne svaret på det.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Symptomene har alltid gått opp og ned så kan ikke svare på om det er zoloft som økte dem. Seroquel = 300mg. Risperidon = 0.5mg. Zoloft = 50mg.

Følte at truxal funket best, skal spørre legen om jeg kan få byttet tilbake til den igjen neste time, skal dit på fredag.
Vis hele sitatet...
kan være zoloften jeg ble også grensepsykotisk av ssris.