Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3651
Jeg har lenge plages med at det er for lyst på rommet mitt. Derfor har jeg per idag en løsning hvor jeg har papp over vinduet. Dette er ikke helt stabilt eller fint å se på.

Vurderer derfor svart plastidip på vinduet istedenfor, tenkte meg den som man får kjøpt på Biltema.

Ble litt usikker på hvor mye lys dette slipper gjennom? Målet er at det skal være fullstendig natt, ikke et eneste lys skal slippe inn.

Noen som vet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvorfor ikke bare kjøpe en rullgardin? Om du vil bruke litt mer penger så finnes det tykke gardiner, lameller etc etc som blokkerer ut alt lys.
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hvorfor ikke bare kjøpe en rullgardin? Om du vil bruke litt mer penger så finnes det tykke gardiner, lameller etc etc som blokkerer ut alt lys.
Vis hele sitatet...
Jeg ligger rett under vinduet, rullegardinen slipper dessverre inn lys der det ikke dekkes fullstendig. Vinduet må være tildekket for at resultatet skal være tilfredsstillende.
Ser litt harry ut men du kan tape aluminiumsfolie på utsiden av vinduet. Veldig viktig at det er på utsiden vis ikke sprekker glasset.


Dette er særdeles effektivt.
https://www.megaflis.no/hus--hage/vi...att-sort-45x2m

Blir bra lystett med en slik. (kan være noe vanskelig og fjerne da limet over tid i sola setter seg godt fast)
Sist endret av Hager; 30. juni 2021 kl. 19:45.
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ser litt harry ut men du kan tape aluminiumsfolie på utsiden av vinduet. Veldig viktig at det er på utsiden vis ikke sprekker glasset.


Dette er særdeles effektivt.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, hvorfor tenkte jeg ikke på det…

Takk til alle.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Jeg ligger rett under vinduet, rullegardinen slipper dessverre inn lys der det ikke dekkes fullstendig. Vinduet må være tildekket for at resultatet skal være tilfredsstillende.
Vis hele sitatet...
Teip rullgardinen til ramma med sort gaffa tape. Det holder godt, brukes innen sceneteknikk for å holde ting på plass uten å være umulig å ta av i ettertid, og den drar ikke med seg malinga. Er vel hakket bedre enn å ødelegge hele ruta med den plastidip greia.
Sist endret av Dodecha; 30. juni 2021 kl. 20:39.
Gjør som dodecha sier. Kjøp deg ei rullegardin som du klipper av / ruller av rullen, og klipp den slik at den passer inne i vindusrammen, og tape den på plass med sort gaffa. Da har du noe som er helt tett og som ikke skader noe.

Lett å ta vekk om du skulle angre eller flytte ut også.
Sotefilm fra biltema, enkelt å få bra på rette glass kontra buede bilruter og dårlig tilkomst