Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5763
Noe mulighet får å overtrekke debetkort? Feks teipbit over chippen
Svaret på det er nei :/
Stort sett eneste mulighet er å bruke offline-terminaler som f.eks. parkerings- eller brusautomater. Hvis en butikk sliter med nett-tilkoblingen og terminalene går over på reserveløsning der du må signere kvitteringen vil du også kunne overtrekke.

Merk at dette ikke går på kort som kun fungerer med online-terminaler som f.eks. Visa Electron.
Hm i teorien bør det da kunne gå om du har mobil-jammer i lomma? Mange terminaler har jo mobil-oppkobling såvidt jeg vet. Du får se om du får skaffet deg en jammer.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hm i teorien bør det da kunne gå om du har mobil-jammer i lomma? Mange terminaler har jo mobil-oppkobling såvidt jeg vet. Du får se om du får skaffet deg en jammer.
Vis hele sitatet...
Det finnes flere forskjellige typer kortterminaler, jeg har sett terminaler på wifi, 3g/4g, og kablet nett. Hvis man vet hva slags nett terminalen bruker kan man i teorien møte opp med jammer for å tvinge den over i reserveløsning.

Noen man bør ha i bakhodet er at jamming av mobilsignaler kan ha alvorlige konsekvenser og er ulovlig.

I tillegg er overtrekk en dyr måte å låne penger på da bankene som regel slenger på et overtrekksgebyr, samt renter tilsvarende kredittkort.
Sist endret av Nine; 17. april 2020 kl. 02:27. Grunn: Oxford comma
Trådstarter
Sitat av Nine Vis innlegg
Det finnes flere forskjellige typer kortterminaler, jeg har sett terminaler på wifi, 3g/4g, og kablet nett. Hvis man vet hva slags nett terminalen bruker kan man i teorien møte opp med jammer for å tvinge den over i reserveløsning.

Noen man bør ha i bakhodet er at jamming av mobilsignaler kan ha alvorlige konsekvenser og er ulovlig.

I tillegg er overtrekk en dyr måte å låne penger på da bankene som regel slenger på et overtrekksgebyr, samt renter tilsvarende kredittkort.
Vis hele sitatet...
Så jeg kan ikke bare spørre butikken om å trekke ut ledningen til terminalen? Det blir de vel ikke begeistret for
Det vil neppe fungere særlig å spørre om å få den "unplugged". Men om du er fingernem så kan du jo skape en distraksjon når du skal betale også er plutselig rj45 pluggen nappet ut, du vil jo se om teminalen er kablet. Den som sitter bak kassa skjønner neppe hva som skjedde. Og da vil kortleseren gå på reserveløsning.
Sist endret av _abc_; 17. april 2020 kl. 11:24.
Limited edition
Moff's Avatar
Å trekke ut nettverkskabelen på dem vil fungere, men du får som regel ikke tak i riktig ende av ledningen. Den som sitter på terminal-siden er enten gjemt inni stativet som terminalen ligger på, eller så er det ofte en proprietær eller skjult plugg som du ikke får til å nappe ut (og det er selvsagt designet slik nettopp for å unngå at dette gjøres). RJ45-enden er koblet i en switch som ligger på baksiden av kassa, under bordet. Den får du ikke tak i så lenge det sitter en ansatt der.