Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1161
Hei!
Jeg satt og surfet på nettet på min stasjonære PC når den plutselig frøs, og jeg brukte svenskeknappen for å reboote den da den hadde hengt seg fullstendig opp.
Når den bootet opp igjen fikk jeg opp BIOS osv på skjermen, men når Windows-logoen skulle dukket opp og deretter login, så er skjermen svart. I tillegg virker det som at SSD'en min ikke dukker opp i boot-menyen (UEFI BIOS fra ASUS) og at lagringsdisken (Som ikke har Windows installert, er kun til lagring av filer). Jeg har prøvd å gå inn i BIOS der SSD dukker opp og boote fra den, men får bare svart skjerm. Det samme skjer når jeg booter fra lagringsdisken (Dette var et skudd i mørket som ikke fungerte).

Er det noen som vet hva som er galt?

Jeg kjører forøvrig et følgende setup:
ASUS Sabertooth P67
Intel i5 2500k @ 3,7Ghz
Corsair Dominator DHX 8GB
Sapphire Radeon HD6950 2GB
OCZ Vertex 2 120GB
WD Black 1TB
Corsair GS800 PSU
Corsair H60 CPU-kjøler
Fractal Design Define R3
Får du opp noe fornuftig i POST?
Høres for meg med det første ut som om at SSD'n din tok kvelden.

Lignende problemer går igjen for den disken på Amazon user reviews (som kanskje ikke akkurat er den beste kilden, men ja).

http://www.amazon.com/gp/customer-re...SIN=B003NE5JCO
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Finnes det en måte å få opp POST? For når jeg booter kommer først "Press DEL to BIOS" opp, deretter 2 sekunder med boot-alternativer (Viser diskene) før den går videre til å boote Windows.

Det må også tilføyes at når jeg starter PC'en og går i BIOS, så står SSD som boot priority, og når jeg booter fra denne går skjermen i svart. Skjermen er "på", men det kommer ikke opp noe som helst. I tillegg er det mulig å slå av PC'en øyeblikkelig med et kjapt trykk på power-knappen i stedet for å måtte holde den inne slik jeg pleier å må gjøre når dataen skal være kommet inn i Windows sin startup-greie.

Jeg tror det er SSD som har strøket med, så jeg har bestilt ny, men andre forslag tas også imot med takk.
Sist endret av Deadlock Radium; 24. april 2016 kl. 11:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.