Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 11856
Sitter her nå og trenger en skrekkfilm og se akkurat NÅ

Liker skrekkfilmer slik som paranomal activity eller The Conjuring og mer 'naturlige' skrekkfilmer

Hvordan skrekkfilm anbefaler du? Helst en som er tilgjengelig på Netflix
Overskuddsmateriell
The Orphanage


Usikker på om hvor den er tilgjenelig men du må ha den med norsk tekst siden det er spansk tale.
Noe av det skumleste jeg har sett.
Sist endret av Bullhill; 17. juli 2015 kl. 00:45.
Sinister er tilgjengelig på Netflix og den er ganske bra. Insidious anbefales også men jeg tror ikke den er på Netflix
Amityville Horror
The Hills Have Eyes
The Grudge
The Cave
Shutter

Av disse vil jeg absolutt varmest anbefale Shutter (den versjonen fra 2004), selv om de snakker thai. Slutten er helt genial!
Litt sent ute, men om du skulle bestemme deg for å se flere:

Shrooms
Last Exorcism
The Ring
Catacombs
Poltergeist (1982)
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ikke noe første date film-forslag ihvertfall. Helt jævlig på alle måter.


Det er forøvrig også "SVETT" av Roger Nilsen
Salo, or 120 days of Sodom.
It follows
The Babadook
Overskuddsmateriell
Hvilken film ble det du så?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
House of a 1000 corpses.

En campy, ultravoldelig og skikkelig ekkel film. Hvis du ikke blir skremt av denne, så blir du ikke skremt av noe.
Siden det virker som du liker samme type skrekkfilmer som meg har du sikkert sett disse.

Insidious 1 og 2. 1'ern er MYE bedre en 2'ern. Favorittfilmen min hvertfall.
Sitat av Grix Vis innlegg
The Babadook
Vis hele sitatet...
Utrolig bra oppbygging på denne filmen, men det blir helt rævva jo nærmere slutten du kommer
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Utrolig bra oppbygging på denne filmen, men det blir helt rævva jo nærmere slutten du kommer
Vis hele sitatet...
yep, kunne ikke vært mer enig, synd egentlig kunne vært en bra film om ikke bare gikk full retard etter 50 min, og spesiellt slutten fikk til å cringe litt
aldri finn på å se a serbian film, noe av det værste jeg har sett.
Er vell ikke uten grunn den er bannlyst i flere land.
http://bildr.no/image/Q0hsVlZI.jpeg
Suspiria av Dario Argento

http://www.imdb.com/title/tt0076786/

Argento, den italienske mesteren av psykologisk skrekk. Filmene hans handler mye om forfølgelsesfrykt og den evinnelige oppdagelsen av grusomme sannheter.

Hvis du vil sjekke ut japanskproduserte skrekkfilmer, søk opp Takashi Miike. Han vet hva han driver med. Anbefaler Saam gaang yi (3 Extremes) og Ôdishon (Audition) til å begynne med.

Hitchcock er alltid en vinner.
Rart ingen har sagt Evil dead remaken fra 2013! den err herlig da
Meh. Da vil jeg heller anbefale de to originalene. Og treern, for de som liker skrekkhumor.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva er en skrekkfilm som ikke er ei eller annen dukke, et eller annet kvinnfolk, eller skapninger eller spøkelser som "plutselig" hopper fram. Er så jævlig lei de typiske skrekkfilmene. Jumpscares er ikke bra.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva er en skrekkfilm som ikke er ei eller annen dukke, et eller annet kvinnfolk, eller skapninger eller spøkelser som "plutselig" hopper fram. Er så jævlig lei de typiske skrekkfilmene. Jumpscares er ikke bra.
Vis hele sitatet...
Hva anbefaler du da? Skrekkfilmer dreier seg som oftest om de temaene så det blir jo særdeles vanskelig å finne en bra skrekkfilm uten jumpscares og noe overnaturlig?
The Human Centipede.

Dette er noen ganske creepy greier.
Hva var det som var så creepy med the human centipede?(bortsett av at man fikk kreft i øynene av å se hvor dårlig den var)

Ellers anbefaler jeg the strangers(2008) kommer litt ann på hva man legger i skrekkfilm, for meg er skrekkfilm noe som er unaturlig som spøkelser etc, mens thrillere er "natulige" skrekkfilmer som feks å ha en psykopat etter seg eller noe
Trådstarter
61 6
Wow, hadde glømt av hele tråden! Tusen takk for alle svar! Skal kose meg ikveld =)
Sitat av matez Vis innlegg
Wow, hadde glømt av hele tråden! Tusen takk for alle svar! Skal kose meg ikveld =)
Vis hele sitatet...
Skal du se alene? Må innrømme at skrekkfilmer er verst når man er alene
Saw serien
Hostel

Disse er utenom de vanlige jumpscares filmene som ble nevnt.. helt enig med andre her som er lei av disse.. blir ikke skremt fordi en vet hva som kommer.
Trådstarter
61 6
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Skal du se alene? Må innrømme at skrekkfilmer er verst når man er alene
Vis hele sitatet...
Ja tenkte det
Sitat av AndreasOa Vis innlegg
Sinister er tilgjengelig på Netflix og den er ganske bra. Insidious anbefales også men jeg tror ikke den er på Netflix
Vis hele sitatet...
Seriøst? Insidious? Kan nesten ikke klassifiseres som skrekkfilm engang. Jeg er møkkredd skrekkfilmer men det der var jo nesten patetisk. Den var OK helt frem til (spoiler) vi så monsteret. Etter det gikk det bare rett i dass og all spenningen ble borte. "Through The Tulips" (sangen) hjalp ikke akkurat heller.

Ikke bare var den full av klisjéer, men den var ikke skummel i det hele tatt.
Sist endret av Xernox; 19. juli 2015 kl. 00:12.
Overskuddsmateriell
Sitat av Stormen Vis innlegg
House of a 1000 corpses.

En campy, ultravoldelig og skikkelig ekkel film. Hvis du ikke blir skremt av denne, så blir du ikke skremt av noe.
Vis hele sitatet...
Har nettopp sett denne og synes ikke den var noe ille. Det var heller ikke noen skrekkfilm men en ren grøsser. Fullstendig mangel på story. Ultra voldelig er den heller ikke hvis man starter å sammenligne den med andre filmer i samme sjanger eks Hostel. Sorry men i mine øyne skiller ikke denne seg noe fra andre grøssere.
Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Skal du se alene? Må innrømme at skrekkfilmer er verst når man er alene
Vis hele sitatet...
Best mener du?
Sist endret av halfagram; 19. juli 2015 kl. 12:42.
Topp 3:
1. The Conjuring - http://www.imdb.com/title/tt1457767/?ref_=nv_sr_1
2. The Descent - http://www.imdb.com/title/tt0435625/?ref_=nv_sr_1
3. The Woman in Black - http://www.imdb.com/title/tt1596365/?ref_=nv_sr_2

The Woman in Black er ikke ren horror, men syns den var bra laget.
Yep, støtter meg på the Descent og woman in black, bra filmer begge to(måtte faktisk titte under sengen før jeg la meg etter å ha sett the woman in black
Til de som liker skrekkfilmer og ikke sett filmene så har dere noe å se frem til Anbefales å sees alene en mørk kveld
▼ ... noen uker senere ... ▼
Orker ikke å lese igjennom hele tråden. Så nylig en film som heter It Follows, som er relativt orginal og veldig bra. En annen film som heter Creep er også bra, spesielt hvis du liker dokumentar-stil filmer. Denne er også litt mer orginal enn den førstnevnte.

Edit: glemte også Sinister, denne ga meg frysninger til tross for at jeg så den med venner på dagstid.
Sist endret av lillemeskalin; 15. august 2015 kl. 17:49.
Sitat av lillemeskalin Vis innlegg
Orker ikke å lese igjennom hele tråden. Så nylig en film som heter It Follows, som er relativt orginal og veldig bra. En annen film som heter Creep er også bra, spesielt hvis du liker dokumentar-stil filmer. Denne er også litt mer orginal enn den førstnevnte.

Edit: glemte også Sinister, denne ga meg frysninger til tross for at jeg så den med venner på dagstid.
Vis hele sitatet...
Støtter Sinister! Den foretar seg noen skikkelig nifse situasjoner, men syntes filmen endte litt for brått etter han fant ut at
SPOILER ALERT! Vis spoiler
'ånden' kom for å ta ham.
Gleder meg veldig til to'ern kommer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av berlinZ Vis innlegg
Salo, or 120 days of Sodom.
Vis hele sitatet...
Det er ikke en skrekkfilm, det er en overvurdert drittfilm som av en eller annen grunn blir sett på som et slags mesterverk.


Den filmen som har skremt meg mest av alle filmer noen sinne, er uten tvil "Event Horizon"
Den er ikke skummel i seg selv, men konseptet til filmen kombinert med høyt innhold av THC i kroppen satt meg ut fullstendig.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det er ikke en skrekkfilm, det er en overvurdert drittfilm som av en eller annen grunn blir sett på som et slags mesterverk.
Vis hele sitatet...
Takk, er helt enig.

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Den filmen som har skremt meg mest av alle filmer noen sinne, er uten tvil "Event Horizon"
Den er ikke skummel i seg selv, men konseptet til filmen kombinert med høyt innhold av THC i kroppen satt meg ut fullstendig.
Vis hele sitatet...
Da igjen så blir jo alle filmer bra under innflytelsen

Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne så herlig ut, skal prøve å få sett den i helgen.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Da igjen så blir jo alle filmer bra under innflytelsen
Vis hele sitatet...
Det er sant.
Har sett omtrent alt av filmen under innflytelsen, men denne tar rett og slett kaka.
Det er den eneste filmen jeg ikke tør å se igjen. Ble faktisk litt traumatisert, uten å kødde.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Det er sant.
Har sett omtrent alt av filmen under innflytelsen, men denne tar rett og slett kaka.
Det er den eneste filmen jeg ikke tør å se igjen. Ble faktisk litt traumatisert, uten å kødde.
Vis hele sitatet...
Det er ikke umulig, da man får utrolig sterke inntrykk med mye THC innenbords og ser en psykologisk-terror film. Kan tenkes at det var en forferdelig opplevelse, men traume er jo noe som plager deg psykisk i ettertid. "Sliter" du på noen måte den dag i dag kan det jo tenkes, men det skal mye til. Skal laste ned filmen etter jobb
Så It Follows i går. Jeg har sett en del skrekkfilmer, også nye, og It Follows er faktisk en av de filmene som har klart å gjøre meg nervøs.

Til og med etter at filmen var ferdig....

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTUwMDEzNDI1MF5BMl5BanBnXkFtZTgwNzAyODU5MzE@._V1_SX640_SY720_.jpg

http://www.imdb.com/title/tt3235888/
anbefaler "A cabin in the woods". En av de mer spesielle filmene jeg har sett.