Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 6649
God dag, i går kveld prøvde jeg marihuana (grønt) for første gang, men jeg kan ikke si at det hadde noe særlig virking, faktisk ingenting annet enn at jeg syntes folka jeg gikk med gikk for fort. Første j'en jeg prøvde der trakk jeg inn og pusta det ut etter noen sekunder, men etter at det ikke funka, så prøvde jeg litt seinere på kvelden når vi tok den andre å holde røyke inne i 10-20 sek før jeg pusta det ut igjen. Jeg hadde også drikki litt alkohol, men langt ifra nok til at jeg følte meg særlig påvirka av det heller. Noen som har noen idé om hvorfor dette skjedde, eventuelt om det var noe jeg ikke gjorde riktig.
Du må prøve det et par ganger før du får funk, helt normalt tilfelle.
Ingen ting å uroe seg over.
Du må gjøre det omkring 5-6 ganger før du får funk, har omtrent aldri møtt noen som har kjent noe som helst de første gangene.

så prøvde jeg litt seinere på kvelden når vi tok den andre å holde røyke inne i 10-20 sek før jeg pusta det ut igjen
Vis hele sitatet...
Istedenfor å holde pusten lengre inne vil jeg anbefale å forsøke å få den så langt ned i lungene som mulig. En god teknikk til å gjøre dette er å ta et trekk, og deretter puste inn masse luft til du ikke greier mer, altså fyller lungene helt, da er all røyken nedi lungene dine. Kos deg
Noen som vet hvorfor det er så mange som ikke får funk første gangene man prøver det? Sikkert mange som trekker inn feil, men burde jo heller ikke være mye som skal til når det er første gang heller :S
Ble mega fjern første gang jeg prøvde så det gjelder nok ikke alle, men så ble jeg også kvalm og dårlig de 3 påfølgende timene.
Jeg ble også møkk fjern første gang. Gikk et par år før neste gang og ble like stein da, om ikke mer. Gi det noen forsøk.
Samme her, ble mOkkafjern fOrste gang. Tror de som ikke faar funk ikke trekker ned skikkelig. Jeg maatte krabbe til senga fOrste gang.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Grunnen til at du ikke fikk særlig virkning er fordi du hadde for store forventninger til rusen eller dårlig vare. Eller en kombinasjon av begge deler. Det der at man må røyke noen ganger først for at det skal funke er bare en jævla myte dratt ut av ræva. Det funker første gangen. Hvis ikke, så fikk du bøff.
Sist endret av Mexxy; 1. mai 2015 kl. 19:52.
Ta deg et par trekk, vent ca 20min, funker det ikke, ta deg et til og fortsett til du har den rusen du vil ha. Bare ikke tru at du tåler en hel joint med reint grønt. Da får du en liten reise du kanskje ikke vil være med på. Husk også at det man kjøper på gata her i Norge er noe helt annet enn i land der det er lovlig. Så reiser du til f.eks USA og kommer over en strain du røyka her hjemme, så er det mye sterkere over there, og mest sannsynlig ikke den samme som du røyka her. Mange som går på en smell når de først prøver ordentlige strains.

Og som mange andre sier her, forventning og effekt den første gangen er som regel nok til at man ikke får den rusen man trur man skal få. Det og at man ikke helt enda har funnet ut hvor mye man tåler, eller ikke trekker det ordentlig ned.
Sitat av En deling Vis innlegg
Du gjøre det omkring 5-6 ganger før du får funk
Vis hele sitatet...
Har du solide kilder på dette?
Sist endret av Relevant; 1. mai 2015 kl. 21:06.
Første gang får du neppe effekt, jeg ble bare ekstremt paranoid og trodde alle skulle drepe meg, men 3 gang smalt det og fikk den største latterkrampen noen sinne.

ikke en rus for alle
Kan være at du røyka veldig dårlig grønt. Jeg ble veldig balle første gangen og de gangene etterpå.
Men mulig at du må prøve litt mer, som de over meg sier.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Grunnen til at du ikke fikk særlig virkning er fordi du hadde for store forventninger til rusen eller dårlig vare. Eller en kombinasjon av begge deler. Det der at man må røyke noen ganger først for at det skal funke er bare en jævla myte dratt ut av ræva. Det funker første gangen. Hvis ikke, så fikk du bøff.
Vis hele sitatet...
Det er haugevis av mennesker som kan bekrefte at dem ikke fikk funk første gang. Personlig fikk jeg ikke funk før 5-6 gangen. Det hadde nada med dårlig vare eller dårlig teknikk å gjøre, ei heller forventninger til rusen. Blir man stein - så er det ikke noe å lure på..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fenomenet er rett å slett ikke forsket på, da en slik studie koster penger og når ingen vil sponse slik forskning står vi igjen med nada. Det hersker mye ville teorier, fra at cannabinoidreseptorene våre overbelastes til dårlig innhalering.

Men fenomenet er genuint, jeg hadde flere bekjente som jeg selv så innhalere godt og lenge men fikk ingen rus eller symptomer på cannabisbruk (røde øyne etc) før de hadde prøvd det flere ganger. Men når det først fungerte, så ble de helt satt ut av effekten.
Sist endret av Dodecha; 2. mai 2015 kl. 15:04.
Ja. Hvorfor det er slik at noen ikke får effekt første gang er det ikke forsket på. Den lille forskningen som er gjort bl.a Erich Goode viser at 41% av førstegangs-røykere ikke fikk effekt, og ytterlige 13% av førstegangsrøykere var i tvil om dem fikk effekt eller ikke.

Ellers er det påvist at enkelte får alle de fysiske symptomene. Økt hjerterytme, røde øyne, cotton mouth etc. Men som ikke føler seg "høy" overhodet.

Mulig det for noen er slik at "rusen må læres".. At man kanskje egentlig er høy, men ikke føler annet enn noen litt ubehagelige fysiske effekter. Men at siden det er nytt, og subtilt - så oppfatter man seg selv som i en helt vanlig sinnstilstand. For meg personlig var det som natt og dag - da jeg endelig fikk effekt av å røyke. Fra å muligens bare føle litt tørr i munnen og kanskje "ørlite annerledes" om man konsentrerte seg veldig.. Til å være ballefjern å ligge å vri meg i latterkamper da jeg endelig fikk "effekt".

Noen teorier går på at brukeren ikke trekker ned ordentelig. Det kan selvsagt stemme på enkelte. Men at over halvparten av førstegangsrøykere ikke fikk effekt eller var usikre på om de i det hele tatt fikk effekt - synes svært høyt om dette var eneste grunnen. På den tiden da jeg prøvde cannabis var jeg en ivrig sigarettrøyker - og inhalerte som bare juling. Flere av kompisene mine fikk heller ikke effekt før etter noen ganger - selv om vi hadde prima vare og inhalerte som proffer.
jeg fikk lite funk første trekk, lo litt innimellom men langt ifra noe rus, prøvde igjen 1 time senere. da smalt det, var nesten litt psykedelisk.
Ble selv udugelig balle første gangen jeg røyket men er kjent med fenomenet. Som nevt tidligere er det lite forskning (om noe i det hele tatt) så det er vanskelig å si noe sikkert utover det Mexxy sier angående forventninger og kvalitet.
Må føye meg under de som ikke kjente noe ved første gang. Røyket til og med mer enn de jeg var sammen med som var mer rutinerte på området. Når det er sagt, ble jeg så fjern som jeg aldri har blitt igjen den påfølgende gangen.
Jeg må selv føye meg til på listen av de som ikke fikk særlig funk første gang. Eneste jeg kjente var at jeg små-fniste litt, men jeg tror helt ærlig selv at dette bare var placebo Etter min ca. femte gang røyket vi 'polle-bruning' fra en halv-liters cola-flaske og jeg ble helt borte. Min første gang røyket vi to tjukke joints delt på 8 personer, jeg var med to kompiser som ikke hadde røyket før og de følte ikke noe særlig heller, kun litt latter.

Chapter 2: Når jeg først kjente det traff meg den kvelden så måtte jeg til slutt dra på badet til min kompis for å spy. Etter det var unnagjort så måtte jeg sette meg ned på gulvet ved dass-skålen for å forstå hva som skjer. Jeg husker at gulvet hadde varme-kabler og at dette var helt fantastiskt. Plutselig ble min oppfatning av virkeligheten omgjort til spillet StepMania for de av dere som har hørt om dette. Disse pilene begynte å gå nedover, så fulgte kroppen min etter og la seg ned. Plutselig gikk de til venstre og jeg satt meg opp igjen og lente meg til venstre. Deretter gikk de til høyre og jeg lente meg deretter til høyre. Det var da det skjedde, alle disse pilene gikk putselig innover i fra alle retninger, altså fra venstre, høyre, opp og ned fra "skjermen" og inn mot midten. Jeg datt sammen der jeg satt og la meg langflat på gulvet. Jeg oppnådde hva jeg vil kalle min [10] på bruning. Det var egentlig ikke en så altfor verst opplevelse når jeg tenker meg om, jeg kan huske å føle at jeg smilte gjennom hele opplevelsen

Beklager om jeg kom veldig off-topic, drømte meg litt bort. Skrev "Chapter 2" fordi jeg trodde det kom til å være morsomt
sertifisert idiot
Prøvde første gang i Amsterdam, og ble helt på trynet. Kan tenkes at det har noe med varene/strain å gjøre?
Fikk heller ingen effekt første gang. Hadde ikke røyket noe særlig tobakk fra før av så trakk nok ikke ned riktig. Var nok også ganske dårlig grønt.

Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Prøvde første gang i Amsterdam, og ble helt på trynet. Kan tenkes at det har noe med varene/strain å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det har nok noe med det å gjøre ja
Sist endret av Loffenius; 3. mai 2015 kl. 02:14.
Fikk heller ikke mye funk første gang. Litt kanskje, men merka det uansett mye mer den andre gangen.

Kan ikke snakke for andre, men tror nok at grunnen til at jeg ikke fikk mye funk rett og slett var at varene vi hadde ikke var av beste kvalitet + at vi var såpass nybegynnere alle vi som røyka og nok hadde litt overdreven respekt for stoffet + var litt gjerrige, så tok ikke mye i jointen :P
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hasj er skrytt langt oppi skyene. Samtidig er det ikke ofte nybegynnere får tak i bra varer.

Det er sikkert nærmere tusenvis av tråder om akkurat dette temaet. Og hver gang dukker samme svar opp, uten troverdige kilder og folk tar det som god fisk uansett.

Jeg driter i at dere som uerfarne 16-åringer ble lurt til å kjøpe puck og ikke fikk funk. Dere kan si eller skrive hva dere vil, men jeg vil ha solide fakta fra troverdige kilder.
Jeg driter i at dere som uerfarne 16-åringer ble lurt til å kjøpe puck og ikke fikk funk. Dere kan si eller skrive hva dere vil, men jeg vil ha solide fakta fra troverdige kilder.
Vis hele sitatet...
Men når det er snakk om god weed da? Jeg har personlig introdusert mellom 15 og 20 nybegynnere til cannabis, med god weed og korrekt røyketeknikk var det bare en av de som fikk effekt den første gangen. Her snakker vi om at jeg ble ekstremt stein på type 3-4 trekk, mens de røyker opptil 10 trekk med korrekt pusteteknikk, og kjenner absolutt ingenting. Hvordan vil du forklare dette? Hvorfor benekter du konseptet? Bare fordi det ikke er gjort undersøkelser om det betyr det ikke at det er et emne ikke vært å diskutere.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av En deling Vis innlegg
Men når det er snakk om god weed da? Jeg har personlig introdusert mellom 15 og 20 nybegynnere til cannabis, med god weed og korrekt røyketeknikk var det bare en av de som fikk effekt den første gangen. Her snakker vi om at jeg ble ekstremt stein på type 3-4 trekk, mens de røyker opptil 10 trekk med korrekt pusteteknikk, og kjenner absolutt ingenting. Hvordan vil du forklare dette? Hvorfor benekter du konseptet? Bare fordi det ikke er gjort undersøkelser om det betyr det ikke at det er et emne ikke vært å diskutere.
Vis hele sitatet...
Jo, diskuter gjerne, men jeg sikter til de som tar dette som fakta.

Jeg har en teori, og det er at alle mennesker har ulikt antall CB1/CB2 reseptorer, så noen er sensitiv og andre er tolerant, selv første gangen. Kanskje dere har rett, men dere kan ta feil også, så lenge det ikke er fakta på bordet. Jeg benekter ikke at enkelte kan oppleve de må røyke noen ganger for at de faktisk skal få funk, men alle jeg kjenner (inkl. meg selv) fikk mer eller mindre virkning første gangen. Så jeg synes det er merkelig at rundt halvparten her svarer de ikke fikk effekt første gangen, sånn i det hele tatt.

Hvorfor kjenner jeg ingen personlig som har opplevd dette? Dette temaet har jeg kun lest og diskutert her på forumet. Har aldri vært et tema i noen av mine kretser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne teorien din blir jo like mye møkk som det du kritiserer da det ikke er basert på noe annet enn din frie fantasi.

Bare fordi at du ikke har opplevd det i din krets betyr ikke at det ikke skjer. Jeg kjenner ingen som har hatt en bad trip på MDMA, i min krets ses det på som umulig da MDMA er et empatogen, men jeg er like klar over at det er mulig.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Denne teorien din blir jo like mye møkk som det du kritiserer da det ikke er basert på noe annet enn din frie fantasi
Vis hele sitatet...
Jeg la det fram som en teori. Ikke fakta. Men enkelte her legger fram denne "funker ikke første gang" som fakta.

Jeg var også klar på at kanskje de har rett og kanskje ikke. Jeg bare synes at det er merkelig at jeg aldri har møtt en eneste en som har opplevd dette fenomenet at de må røyke flere ganger for å få effekt. Jeg skriver også at jeg er klar over at det nok noen som faktisk må røyke seg opp flere ganger for å kjenne noe, men at halvparten (grovt regnet) påstår at de måtte røyke flere ganger har nok logiske forklaringer. Jeg har kommet med flere, men forskjellen er at jeg ikke legger det fram som fakta, men som mulige teorier. Det jeg er lei av er de som faktisk mener at dette er fasiten når man skal røyke cannabis for første gang, uten å komme med troverdige kilder. Jeg la ihvertfall fram mulige forklaringer, men det ser ut til at det ikke går igjennom hos flere her. Når folk begynner sånn "jammen det var bra pot og vi fikk ikke funk, så derfor har vi rett uten å vite hvorfor hurrr", så blir jeg litt oppgitt.

Unnskyld hvis jeg virker kvass. Er bare lei disse trådene.

Jeg har bare ett svar til TS:

Hvis ikke første trekket funket, så tar du et nytt. Og slik fortsetter du i rolig tempo til du kjenner at formen er kommet på plass.
Sist endret av Mexxy; 3. mai 2015 kl. 12:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjent fenomen. Tror at hvis du røyker en betydelig mengde med gode varer så vil det funke uansett. Første gang eller ikke.. Mulig jeg tar feil

Min teori er at effekten kan utebli fordi folk blir så gira over det nye litt "spennende" "ulovelige" som skjer at det overdøver effekten. Og i tilegg ikke er vant til å gjenkjenne effekten. Kroppen blir så våken og var at rusen ikke fester grep på psyken.
Sist endret av chrox; 3. mai 2015 kl. 13:07.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Problemet, som jeg har presisert tidligere i tråden er jo at det ikke finnes noen kilder. Det er et kjent fenomen blant stoners, men det er rett å slett ikke noe insentiv til å kaste noen millioner etter en forsker som har dette som problemstilling (enda).
Kanskje vi i nær fremtid vil finne svaret, ettersom medisinsk cannabis og rekreasjonell bruk blir lovlig flere steder i verden.

Jeg skjønner godt at du kan være lei, som moderator i rusmiddelseksjonen er jeg mektig lei endel cannabistråder, selv om jeg liker det selv. Men siden det er det mest brukte rusmiddelet utenom de lovlige, kan vi ikke vente annet enn mange spørsmål om det, igjen og igjen.
Det blir litt som om IT avdelingen her skulle slettet alle "jeg vil prøve linux" trådene som dukket opp konstant en periode.
Trådstarter
3 0
Har dessverre ikke fått skrevet noe her da jeg har vært borte i helgen. Lest igjennom tråden nå, jeg ser et par ting går igjen.

1) Mange får ikke funk første gangen, det er ukjent om dette er sant eller ikke og hva som er grunnen til dette. Jeg er sikker på at jeg ikke fikk funk.

2) Dårlig vare. Det kan ha vært dårlig vare, var ikke jeg som hadde skaffa det, så har ingen garanti for at det var ordentlig.

3) Jeg overhypa rusen. Dette er jeg veldig sikker på at jeg ikke gjorde, da dette ikke var noe jeg hadde planlagt til noe særlig stor grad og jeg har heller aldri sett på det som kult å røyke, men jeg har hatt lyst til å prøve det fordi det virker interessant å prøve. I tillegg til at jeg egentlig ikke veit helt hvordan marihuana rus skal være siden jeg har hoppa over den type rusrapporter og de få jeg har lest aldri har fortalt mye om hvordan det er.

En ting som kanskje kan ha hatt en innvirkning, var at jeg følte meg ganske uggen før på dagen og at jeg røyka med folka har en tendens til å irritere meg til tider og jeg ikke slappa helt av. Vi gikk i tillegg når vi røyka, det var ikke sånn at vi satt oss ned å slappa av. Enda en grunn til at jeg ikke fikk tatt rusen helt innpå meg.

Takker for svar uansett

Når det kommer til punkt 2 forresten, er det noen måte en nybegynner kan vite at h*n har bra vare? Eventuelt link til tråd som forklarer det.
Hvis det er grønt så er det ganske lett å se/lukte. Det skal være grønt og ikke nesten brunt som mye av dritten jeg har kjøpt i trondheim er. Røde tråder er også et bra tegn, og masse krystaller! Her et et bilde med bra/dårlig weed. http://stuffstonerslike.com/wp-conte...d_bad-weed.jpg
God weed lukter også veldig mye!

Om det er hasj, så er noen gode kjennetegn at den er myk og at den bobler når man tenner på den.
Sist endret av Loffenius; 3. mai 2015 kl. 22:23.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Det er sikkert nærmere tusenvis av tråder om akkurat dette temaet. Og hver gang dukker samme svar opp, uten troverdige kilder og folk tar det som god fisk uansett.
Vis hele sitatet...
Den eneste forskningen jeg finner på nett er gjort av Erich Goode. Google it. Han konkluderer med at over 40% ikke fikk effekt første gang. Mens ytterlige 13% var usikre på om de fikk effekt.

Sitat fra hans bok "the marihuana smoker"
A significant proportion of marijuana users did not become high the first time that they smoked the drug,[3] as pointed out in our chapter on "Becoming a Marijuana User." In part, much of this may be attributed to improper and inefficient technique. (som Mexxy peker på)However, even with the most careful instruction and technique, some fail to become intoxicated." (som andre her i tråden har pekt på)
Vis hele sitatet...
http://www.druglibrary.org/special/goode/mjsmokers7.htm

Konklusjonen er dermed at over halvparten av førstegangsrøykere ikke får effekt, eller er usikre på om dem fikk effekt. Endel av dette kan ha med teknikk å gjøre. Men: Selv om riktig teknikk ble utført ble fremdeles endel folk ikke steine.

Altså enkelt og greit: Enkelte får ikke effekt første gang (selv ved bruk av riktig teknikk). Sånn er det. Hvorfor det er slik mangles det forskning på.
Sist endret av Bearass; 4. mai 2015 kl. 11:55.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
For min egen del kan jeg huske at jeg fikk god funk første gang, men bare for en liten stund, og da mener jeg typ 15-20 min. Det er vel som med det meste annet. Det er individuelt.
Ser det er mange som påpeker dette med og trekke riktig. Hvor jævla vansklig er det og trekke egentlig? Klarer du ikke det, så lever du heller ikke.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Polo1992 Vis innlegg
Ser det er mange som påpeker dette med og trekke riktig. Hvor jævla vansklig er det og trekke egentlig? Klarer du ikke det, så lever du heller ikke.
Vis hele sitatet...
Stor forskjell på å innhalere Nitrogen, Oksygen etc som ikke irriterer slimhinnene, kontra den toksiske skyen av brent materiale som man prøver å dra ned på lungene. I tillegg er jo cannabisrøyk enda mer irriterende for halsen enn det tobakk er.
Sitat av Polo1992 Vis innlegg
Ser det er mange som påpeker dette med og trekke riktig. Hvor jævla vansklig er det og trekke egentlig? Klarer du ikke det, så lever du heller ikke.
Vis hele sitatet...
Det er gjerne mer komplisert en som så. Ikke bare kan det være ubehagelig å trekke inn, mange vet faktisk ikke helt hvordan de skal trekke inn. Noen drar røyken ned til halsen og puster det ut igjen. Det handler om den mekanikken, som kan minne om mekanikken inne i en bong, at en må dra røyken inn i munn og evt. hals før en drar med mer luft ned for å fylle lungene med blandingen av røyk og vanlig luft.

Noen gang bommet en sigg til en ikke-røyker på fest? Vil nesten garantere deg at vedkommende ikke trekker inn skikkelig.
  • Klarer ikke å røyke riktig.
  • Metabolisme.
  • Kroppen produserer allerede 11-hydroxy delta-9-THC i svært lave nivåer, og leveren trenger muligens litt tid på seg hos noen for å få økt nivået til at man får en effekt.
  • For høye forventninger.
  • Nervøsitet, adrenalin.
  • Dårlig vare.

Teoriene er mange, men ingen sitter på svaret. Rundt halvparten, kanskje flere, av de som røyker cannabis får ingen effekt den første gangen.
Sist endret av caperno; 5. mai 2015 kl. 16:46.
Trådstarter
3 0
Jeg trakk inn riktig da jeg er så kalt "fest-røyker", ikke noe hosting eller noe sånt og jeg anvendte den teknikken mange nevner her å trekke inn røyk for så å trekke inn luft, jeg er veldig sikker på at jeg fikk til den delen. Jeg har ikke veldig høy metabolisme heller, jeg var verken nervøs og jeg følte ikke noe adrenalin.

For meg virker det som at jeg røyka dårlig vare, da dette er en av de få elementene jeg er usikker på om er riktig.
En grei test kan jo være å bake en langpanne med veldig potent cannabis brownies. La mange nybegynnere innta en dose som hadde sendt enhver helgerøyker til himmelen. Dersom noen nybegynnere spiser en dugbar mengde, og ikke opplever noen symptomer på cannabisinntak, det vil si tester som tester hukommelse og div. samt sjekke etter ting som røde øyne etc.. Vil dette da gjerne være en god indikator på at cannabis ikke fungerer for alle - første gang. Gjør man dette på stor nok skala, så kan det bli spennende.
Når man mener "effekt" den første gangen, mener man da første draget av f.eks jointen? Eller mener man første økten av og røyke den.
Man mener effekt fra hele økten totalt.
Sist endret av Loffenius; 5. mai 2015 kl. 22:08.
En teori jeg leste på ett cannabis forum for en stund siden var at hjernen ikke ser sammenhengen mellom virkestoffet i cannabis og det/de områdene i hjernen den skal ha effekt på. Hjernen vet ikke hva den skal gjøre med THC de første gangene, men klarer å sette sammen denne "koblingen" etter å ha røyket gjentatte ganger.

Egentlig ganske merkelig da alle (?) andre rusmidler fungerer første gang.
^ Nja har hørt kokain skal ha ganske liten effekt den første gangen, blant annet her på forumet. Har tilogmed vært en egen poll på det:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=146075

kanskje vi burde gjøre det samme med weed?
Sitat av En deling Vis innlegg
^ Nja har hørt kokain skal ha ganske liten effekt den første gangen, blant annet her på forumet. Har tilogmed vært en egen poll på det:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=146075

kanskje vi burde gjøre det samme med weed?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo en kjent sak at kokainet her til lands inneholder rimelig lite kokain så at man kan oppleve å ikke få effekt av det er i grunn ikke så rart.
Sitat av En deling Vis innlegg
^ Nja har hørt kokain skal ha ganske liten effekt den første gangen, blant annet her på forumet. Har tilogmed vært en egen poll på det:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=146075

kanskje vi burde gjøre det samme med weed?
Vis hele sitatet...
Kan slenge meg på samme meningen som Dfenz, og vil også tilføye at med Norges gjerne svært utblanda kokain, og hvordan kokain blir fremstilt i media og filmer, samt at det gjerne tar litt tid å bli kjent med rusen kan også være tilvirkende faktorer. Det kan være godt mulig at man ikke merker noe den første gangen, men at faktorene over spiller en stor rolle for veldig mange er jeg overbevist om.