Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1851
Trenger litt hjelp til koblinger av stueelektronikken min. Er ganske blank på området, og har nå fått noen bokser av div. slag, så må få samlet koblingene og boksene på et enkelt vis.

Har følgende:

Digital TV-boks
PS4 (HDMI og Optisk lyd ut)
Apple TV (HDMI og optisk lyd ut)
Kombinert Blu-ray og lydanlegg (HDMI ut. Optiske inngangen er ødelagt, så skal ha nytt snart).

Pr.dags dato er det koblet slik: Digital TV-boks er koblet til TV med HDMI og til lydanlegg med coax. Apple TV er koblet til TV med HDMI og til lydanlegg med optisk. PS4 er koblet til TV med HDMI (samme inngang som ATV) her bruker jeg kun jackutgangen fra håndkotrollen til et headset. Når jeg har PS4 til tv-en med hdmi, får jeg jo kun lyd ut av tv-høytalerene.

Jeg vil helst ha alle koblet med kun HDMI dit de skal, og slippe alle ekstra kabler. Lydanlegget mitt har kun en hdmi ut. Skal som sagt ha en ny reciever snart. Hva burde jeg kjøpe og hvordan burde jeg koble dette for å få det enklest mulig? Maks pris på receiver er 2000kr. Bruker kun 2.1 oppsett.

Er det slik at jeg kan ha Apple Tv, PS4, TV-boks koblet inn i en reciever med nok HDMI innganger, for så å koble receiveren til TV med en HDMI, og få bilde på TV-en og lyd gjennom lydanlegg?
Sist endret av Mr. Flash; 27. september 2014 kl. 18:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.