Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4718
Trenger litt hjelp her, blir litt skummelt. Kicker bare hardere og hardere inn for hvert minutt. Jeg har ikke røyket cannabis i løpet av 24 timer, men nå plutselig for 10 minutter siden begynte jeg å føle meg høy.

Har googlet litt og noen sier at det kan være fordi jeg har røyket syntetisk eller fordi jeg har lavt blodsukker. Lurer på om dette har skjedd med noen andre og at jeg skal bare roe meg kraftig ned. Jævlig skummelt!

Takker og bukker for alle svar, hilsen redd 16 åring (sorry for ett kort innlegg, er på mobilen og trenger noen svar)!

- Føler meg høy, litt hodepine og noier som bare helvette.
Sist endret av The Magnificent; 20. august 2014 kl. 00:32.
Når du er 16 er hjernen din under utvikling, og ved inntak av smått psykadekiske midler som cannabis kan alt mulig skje. Beklager, men ingen her kan diagnotisere deg, men det er sikkert noen her som kan komme med gode tips. Et tips til deg, er å ikke google etter hva det kan være, fordi du vil få noya, og placeboeffekten kan kicke inn. Å føle seg høy uten å ha brukt en krone må da være fint? Se positivt på det, og nyt highen. Det er ingen som har dødd av det, slapp av og sett på en film og kos deg.
har du gjort, spist eller drukket noe i det siste da?
@Relevant - Haha! Takker for oppmuntringen. Skal prøve å nyte min første free high og bare chille :P

@Loffen - Har spist frokost, lunsj, middag og drukket masse vann (spesielt isted når jeg fikk noia).
Men syntetisk er jo pulverform.. tatt noe slikt da?
Kansje du har spist noe som du var uvitende at det var cannabis i? etc noe mat du fikk av en stonervenn eller noe
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg er ingen lege, men jeg er ganske sikker på at det er enten placebo, eller angst med depersonalisering/derealisasjon. Depersonalisering/derealisasjon kan virke svært psykedelisk og merkelig, og kan sikkert bli forvekslet med hasj-rusen. Angsten kan være underliggende og det er ikke sikkert at du vet at det er angst om du ikke har opplevd det før.

Har det ikke gitt seg når du våkner i morgen så vil jeg anbefale deg å stikke til fastlegen din.
Sist endret av Dongerino; 20. august 2014 kl. 05:15.
Har akkurat det samme som TS, to ganger, sisste gangen for ca en uke siden, og det er en måned siden jeg røykte. Etter hvordan jeg merket det var det en del svakere enn å være high, ingen andre sanser enn synet og hørsel ble påvirket.

Løsningen er enkel, synes ihvertfall jeg, sett på avslappende musikk og nyt det! Ingenting farlig med det :P
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Onkel Leif Vis innlegg
Vis hele sitatet...
100.000? Det er ufattelig mange flere enn 1/100.000 som får psykiske problemer av cannabis. Aner du hvor ekstremt vanlig det er med angst og depresjon blant de som røyker ofte?

Det er bare å sjekke ut tråden under. Tilogmed bare på den første siden er det 4 personer som har utviklet psykiske problemer pga hasj. Det er like mange på de andre sidene. Jeg vil ikke påstå at hvis man røyker iblant så blir man å springe naken ut i gata, men det er ekstremt lett å utvikle angst/depresjon om man røyker mye. Innleggene i tråden der snakker for seg selv.

http://freak.no/forum/showthread.php...smiddel+angrer
@Onkel Leif tror nok det er nærmere 1 av 10 som får psykiske problemer ved bruk over lengre tid, selvom det ikke synes spesielt godt på mange
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Aner du hvor ekstremt vanlig det er med angst og depresjon blant de som røyker ofte?
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett, men for veldig mange kom problemene før røykingen og er ofte grunnen til at de begynte å ruse seg.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
100.000? Det er ufattelig mange flere enn 1/100.000 som får psykiske problemer av cannabis. Aner du hvor ekstremt vanlig det er med angst og depresjon blant de som røyker ofte?
Vis hele sitatet...
Jeg tror samtlige av de jeg kjenner som røyker litt for mye har opplevd perioder med angst og deprisjoner. Er vel mer unormalt og ikke ha opplevd lignende hvis man røyker mye og fast?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Muradi Vis innlegg
Ja, du har helt rett, men for veldig mange kom problemene før røykingen og er ofte grunnen til at de begynte å ruse seg.
Vis hele sitatet...
Det kan hende, men det er ikke alltid tilfelle. Poenget mitt er at ca uansett hvilket rusmiddel, i for store mengder, vil nesten garantert føre til psykiske problemer.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg tror samtlige av de jeg kjenner som røyker litt for mye har opplevd perioder med angst og deprisjoner. Er vel mer unormalt og ikke ha opplevd lignende hvis man røyker mye og fast?
Vis hele sitatet...
Har merket akkurat det samme selv, som sagt å røyke en gang iblant er neppe et problem så lenge det blir med en gang iblant. Jeg røyker ikke selv men jeg kjenner en god del folk som holder på, og man merker det på personer som røyker for mye. De begynner å isolere seg fra folk, blir deprimerte og nervøse, angst osv. Ikke absolutt alle, men svært mange. Tallet 1/100.000 må han over meg bare ha trukket ut av ræva si, 1/10 høres mer riktig ut, selv om jeg ikke har sett noen studier eller lignende på det.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det kan hende, men det er ikke alltid tilfelle. Poenget mitt er at ca uansett hvilket rusmiddel, i for store mengder, vil nesten garantert føre til psykiske problemer.

...
Vis hele sitatet...
Relativt off-topic, men helt enig! Det er så lett å undervurdere effektene av langtids(mis)bruk av cannabis. Jeg hadde en periode på 8 mnd der jeg røykte hver dag og isolerte meg selv hele tiden, og bare en uke etter jeg sluttet merket jeg STOR forskjell - spesielt på humør og hukommelse og at jeg ikke ble så lat/giddalaus. Farlig å glorifisere ett rusmiddel...
Mener å huske at jeg leste en artikkel om cannabis og schizofreni der det kom frem at 2 av personene som røyket cannabis utviklet lidelsen mot 1 av de som ikke røkte. Om det var 2:100 eller 2:100 000 husker jeg ikke, men det er nok der tallene er fra. Når det kommer til synsingen rundt depersonalisering/derealisering så tviler jeg sterkt på at det er tilfellet da det å være ruset på cannabis og ha denne lidelsen er to vidt forskjellige ting som ikke forveksles med det første.

Diskusjonen om hvor mange som utvikler diverse psykiske lidelser av cannabisbruk blir også ganske meningsløs når man baserer den på erfaringer og/eller opplevelser man selv har og konkluderer med at de aller fleste som konsumerer mye cannabis får angst og blir deprimerte. Det virker kanskje logisk men det tar ikke hensyn til at det er flere faktorer enn inntaket av cannabis som har en innvirkning på hvor vidt personen utviklet disse lidelsene eller ikke.
Tror cannabis har sterke påvirkninger på psyken men det er forskjellige hvordan folk takler det. Jeg har pratet med andre som har hatt "plager" men kun mens de er "stoned" og at det går vekk når de ikke lenger er ruset. I mitt tilfelle så ga ikke disse problemene seg etter jeg hadde røyket, de ble permanente. Så noen takler cannabis bra andre ikke.
Ìkke røyk syntetisk cannabis i alle fall. Det burde ikke tas som en moralpreken engang. Så mange Nordmenn har fått alvorlige problemer etter bruk. Annet enn det kan det være alt fra hormoner, blodtrykk og blodsukker.