Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2188
Hei! Driver å setter opp en nettside i Drupal nå, og har forsøkt med på å benytte Bootstrap som base for temaet. Fant et enkelt tema for å benytte som utgangspunkt, og har endret dette etter ønske for å få det slik jeg vil ha det. Det begynner å bli OK nå, men har to ting jeg sliter med, begge er relatert til den responsive delen (altså for mobiltelefoner etc).

- Det ene er at jeg har endret farge på menyene, dette fungerer bra på den vanlige delen, men jeg får ikke endringene til å også legge seg på den responsive delen (på korrekt måte=

- Det andre er at headerbildet strekker seg fryktelig i mobilvisningen, når menyen trekkes ned. Mine forsøk på å motvirke dette har kun resultert i at "wrapperen" utvider seg, og jeg får et svart (bakgrunnsfargen som er "overstyrt") felt under bildet.

Siden ligger på her, og jeg blir veldig takknemlig for tips til hvordan dette kan fikses. Er desverre ikke så dreven i CSS enda, så selv om dette ikke er så avansert, så kjenner jeg at jeg står litt fast nå...

Da har jeg ca. fått det til, men CSS'n er veldig "kukete", for å si det på en fin måte. Så tar gjerne i mot tips til hva som kan fjernes og forenkles.
Sist endret av lroedal; 24. juni 2014 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ang bakgrunnsbildet så kan du prøve deg på f.eks

HTML-kode

background-size: cover;
Da skal det beholde proporsjonene sine.
Trådstarter
Prøvde meg på den, men da ble bildet i stor grad kuttet . Det er ikke noe problem på det nåværende bildet, men tanken er at administratorene skal kunne bytte ut bildet etter eget forgodtbefinnende. Har i stor grad fått ordnet det nå, har knotet til litt IE-spesifikk CSS som skal tre inn på de eldre utgavene av denne også. Ikke så pen CSS, men den funker da i det minste...
Ved hjelp av litt CSS screen kan du legge inn et eget bilde som er mer tilpasset mobiltelefoner, både med tanke på fysisk størrelse og filstørrelse.

F.eks

@media screen and (max-width: 800px) and (orientation: portrait) {

background: Sett inn bilde
background-size:cover;

}
Trådstarter
Takk for tipset! Har allerede brukt media for å angi etter antall piksler, men visste ikke at du kunne angi "orientation" også! Det kan være nyttig!