Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6059
Hei!
Fikk i dag en pc fra Multicom (Xishan W550S) uten OS. Nå sitter jeg med en PC uten OS, og jeg får ikke installert Win7.
Får meldingen "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key".
Hva skal jeg gjøre?
Jeg ville først prøvd å velge riktig Boot device, hvis det ikke funker hadde jeg puttet inn Boot Media i rikting plass og trykket en tast.
Om du har OSet på en CD-plate, så må du boote opp fra CD-rom. Ikke fra HDD eller nettverk.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Om du har OSet på en CD-plate, så må du boote opp fra CD-rom. Ikke fra HDD eller nettverk.
Vis hele sitatet...
Joda, men hvordan jeg får til det vet jeg ikke. Kom meg inn på BIOS. Men under Boot står det bare UEFI Setting. Skjønner iiingen verdens ting
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Joda, men hvordan jeg får til det vet jeg ikke. Kom meg inn på BIOS. Men under Boot står det bare UEFI Setting. Skjønner iiingen verdens ting
Vis hele sitatet...
Prøv dette:

http://www.sevenforums.com/tutorials...ndows-7-a.html
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Går ikke. Eneste jeg kommer inn på under "UEFI Setting" er "UEFI Boot: Enabled" og "Network Stack: Disabed". Jeg putter i DVD'en med Win7, men får bare den samme meldinga gang på gang
Har du prøvd å trykke på F8 under oppstart for å komme til boot menyen og velge CDrom'en?
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har du prøvd å trykke på F8 under oppstart for å komme til boot menyen og velge CDrom'en?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg blir bare sendt til BIOS. Hvor jeg kun får UEFI-alternativet.
Crimea River
Alec's Avatar
Spam F10 med en gang du starter den, velg CD
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Fant ut av problemet! Måtte visst bare disable UEFI