Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1613
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Har eksperimentert litt med sopp for det meste men også litt LSD nå, og funnet ut at jeg har begynt å like å såkalt microdose for å se verden klarere, få mere selvtilitt og se litt vakre farger.

Det jeg lurer på er om dette kan få meg til å begynne å eksperimentere med hardere stoffer som vil få meg avhenging, selv om jeg har sverget til meg selv at jeg aldri skal miste kontroll.

Hva er deres tanker om dette?
Sitat av bergice Vis innlegg
Har eksperimentert litt med sopp for det meste men også litt LSD nå, og funnet ut at jeg har begynt å like å såkalt microdose for å se verden klarere, få mere selvtilitt og se litt vakre farger.

Det jeg lurer på er om dette kan få meg til å begynne å eksperimentere med hardere stoffer som vil få meg avhenging, selv om jeg har sverget til meg selv at jeg aldri skal miste kontroll.

Hva er deres tanker om dette?
Vis hele sitatet...
Mine tanker om dette er du får stå det du dytter i deg selv, gutt .Det er din egen nysgjerrighet og evne til å si nei som er faktorene her. Ikke hallusinogenene du dytter i deg.
Vel, hvis du først har prøvd ut "hardere stoffer" (benzo, opiater, etc), så kan man velge å ta i bruk disse etter en lang og hard tripp på f.eks LSD, siden det hjelper på søvn, osv. Bortsett fra det, så ser jeg ingen sammenheng mellom bruk av hallusinogener og andre typer rusmidler.

Er veldig inviduelt dette. Vanskelig å komme med et svar. Kan bare skrive om mine egne erfaringer.

Det er mulig man går fra psykadelika til dissosiativer, som f.eks ketamin, MXE og PCP. Dette er hallusinogener, men med en viss fare for avhengighet.
Vel, personlig har jeg alltid tatt de dårlige valgene når jeg har drukket alkohol. Det utløste både min første opplevelse med cannabis, at jeg fikk i meg metamfetamin og amfetamin. Alle disse opplevelsene var som en knyttneve i trynet, og det er selvfølgelig helt og holdent min egen feil. Det er også grunnen til at jeg heller ikke angrer. Når jeg gjør noe så dumt fortjener jeg å måtte ta konsekvensene.
Stop Watching Us
Futurologist's Avatar
Kort svar; ja. Selvfølgelig kan rusmidler føre til mer rus hos enkeltpersoner.

Personlig føler jeg det motsatt. Psykedeliske stoffer hjelper meg å sette pris på det edruelige livet og gir meg innsikt inn i mine egne rusvaner. Nå skal det nevnes at jeg aldri har eksperimentert med tyngre stoffer, men har heller aldri følt noe behov for det etter en trip.
Sitat av Futurologist Vis innlegg
Psykedeliske stoffer hjelper meg å sette pris på det edruelige livet
Vis hele sitatet...
Åherre.. Har ikke ord.. nei..
Jeg vil si det kommer ann på person til person, og sist men ikke minst hvem man er med.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Åherre.. Har ikke ord.. nei..
Vis hele sitatet...

Vrangforestillinger var ordet du lette etter
Sitat av BongRips Vis innlegg
Åherre.. Har ikke ord.. nei..
Vis hele sitatet...
Det er helt normalt å sette større pris på "småting" etter å ha brukt psykedelia, og spesiellt ting som edruelighet. Jeg har selv vært avhengig av tyngere rusmiddler i en årrekke, og det var psykedleia, og kun psykedelia som ga meg motivasjon til å slutte med alt av hard drugs på dagen, og jeg vet at jeg ikke er den eneste.
Jeg tenker snarere tvert imot. Psykedelika bruk vil i de fleste tilfeller føre til et mere bevisst rusbruk, og i mange tilfeller inspirasjon til edruelig livsstil. De fleste stimulant- eller opiatavhengige holder seg unna psykedelika da det ofte gir dem kjip effekt. De negative aspektene ved livsførselen dem fører manifisterer seg under psykedelisk påvirkning. Innsikt som man ubevisst undertrykker gjennom rusmisbruk vil komme til overflaen gjennom psykedelika og mange vil bare få badtrips eller føle seg ukomfortable under påvirkning av psykedelika (sjøl om det finnes hardhauser som er blandingsmisbrukere, men med god toleranse for psykedelika også)

Psykedelika har ofte den gode virkningen at man ser det meningsløse med andre typer rus. De negative aspektene av alkohol, stimulanter eller beroligende blir ofte ekstra klare under påvirkning av psykedelika.

Jeg vil mene at faren for å gå over til andre stoffer som følge av psykeelika bruk er minimal.

Men det er et par ting som man kan være obs på.

a) Gjennom eksperimentering v div psykedelika - vil man muligens bli litt mindre kritisk til å også prøve andre typer stoffer. Og derfor ut av ren nysgjerrighet også gi seg i kast med å eksperimentere med f.eks opiater eller stimulanter

b) Man blir nervøs av psykedelisk bruk og døyver nervøsitet med bruk av beroligende/alkohol/cannabis - og kan utvikle usunne forhold til slike substanser.

Selv om misbrukerpotensialet til alle psykedelika er minimalt vil jeg si at LSD er det psykedelika med høyest potensiale for misbruk (få bivirkninger som e.g kvalme, og forholdsvis lett å styre/være velfungerende i sosiale settinger - med litt erfaring).

Om du bruker mikrodoseringer for å motvirke kjedsomhet ellers i livet, tenker jeg at dette kan være et fare-signal. Ikke at jeg tror man blir avhengig av mikrodoseringer på psykedelika, da mikrodosering på psykedelika om man ikke har det greit med seg selv - sjeldent vil føles greit. Mikrodosering flere dager på rad vil også føles bare slitsomt i lengden, og man vil ønske å være fri for påvirkning. Det kan hende dog, at det kan føre til en lengsel etter å piffe opp hverdagen med andre rusmidler med mere forutsigbare virkninger.
Innenfor det å ruse seg så er selvdisiplin viktig, en ting er å være nysjgerrig, selv har jeg prøvd ut det meste utenom Heroin og div RC, og det eneste jeg bruker "jevnlig"(et par ganger i mnd'en) er Cannabis. Tar psykedelika, MDMA og Kokain et par ganger i året/ved spesielle anledninger, men om noe har så har psykedelika gjort meg mer bevisst på hva jeg putter i meg, og hvor ofte.