Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 9554
Hei. Noen som vet hvor man får tak i en billig gitar? (Max, 600 KR) som fungerer greit på en som vil lære seg og spille?

Og hva skal man se etter når man kjøper gitar (I butikken). Og noen steder med guider og div. Kan enkle grep som G,D og A. Også har vi hatt litt musikk på skolen, så dær lærer jeg litt.
Sist endret av Vod0; 11. mai 2011 kl. 18:30.
Tror du skal lete lenge etter et faktisk spillbar gitar med et busjett på 600. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dobblet beløpet for så å kjøpe meg en god og kurrant Morgan-modell.
For 600 kr. tror jeg nesten du må se på finn.
Med det budsjettet bør du hvertfall titte på brukte gitarer. mange som kjøper gitar litt spontant fordi dem plutselig får lyst til å spille, men mister lysta etter få dager.
Trådstarter
Min lærer på skolen (Som er helt stk på gitar) kjøpte en gitar får 400 på Ikea og den sa han var utrulig bra. Han har 2 stk av den typen.. og skulle gjerne kjøpt flere.

Velger og ikke legge mye penger i pga. jeg vet ikke om dette er noe får meg enda. Så har lyst og prøve.
Sist endret av Vod0; 11. mai 2011 kl. 18:34.
Prøvespill gitaren til læreren din da vel. er den så god å spille på som han sier så kjøper du en maken. hvis ikke står jeg på at det kan være lurt å titte på brukte instrumenter.
Trådstarter
Ok, men hva skal jeg se etter om jeg finner en brukt / ny billig gitar.. Hva må man gå vekk fra og hva er positivt?
Jeg har selv kjøpt en gitar (akustisk stålstrenger) til rundt 600,- på Coop Obs, Den er absolutt ingen kvalitetsgitar, men funker helt fint til å leke seg med. Ok lyd, holder seg stemt, grei å spille på og ser ikke så værst ut.
Om den er god til å spille på, og om den høres bra ut.
Du får sånne 3/4 yamaha gitarer (disse får du vel i morgan og) med nylon-strenger til 600 kr. Disse fungerer greit til å lære deg noen grep med, men er på ingen måte en bra gitar.
Trådstarter
Fant denne..
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26636225

Skal gå og se hva de har på Musikk butikken imorgen. Men dette er da en liten butikk.
Hvis du er nybegynner burde du kanskje kjøpe en nylongitar, de er ofte billigst også.
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Du får sånne 3/4 yamaha gitarer (disse får du vel i morgan og) med nylon-strenger til 600 kr. Disse fungerer greit til å lære deg noen grep med, men er på ingen måte en bra gitar.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg se om jeg liker og spille gitar og lære meg noen enkle sanger. Om jeg liker det så kjøper jeg ny gitar til 2-3k.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nå skal jeg se om jeg liker og spille gitar og lære meg noen enkle sanger. Om jeg liker det så kjøper jeg ny gitar til 2-3k.
Vis hele sitatet...
Da burde den fungere greit tror jeg 3/4 betyr forresten at gitaren kun er 3/4 størrelsen av en vanlig gitar.
Trådstarter
Ok. VIl dra ned til byen imorgen og se hva de har. Om ikke de har noe der så går jeg for denne; http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26636225

Akustisk Gitar Yamaha GL1
Det er sikkert forskjell på folk, men personlig synes jeg nylonstrenger er helt horribelt å spille på. Ikke høres det noe særlig fint ut heller. Hvis du går for den, så bare vær oppmerksom på at gitarer kan høres mye bedre ut enn det din (mest sannsynlig) gjør.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ok. VIl dra ned til byen imorgen og se hva de har. Om ikke de har noe der så går jeg for denne; http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26636225

Akustisk Gitar Yamaha GL1
Vis hele sitatet...
Du ser at den er omtrent halv størrelse, sant? Kan være ganske demotiverende å begynne med en altfor dårlig/feil gitar, så jeg ville iallfall, som noen andre har forslått, dobla budsjettet sånn at du får en gitar i full størrelse. Du får uansett ikke tak i en god gitar til under 1000 kroner, så hvis halsen ser sånn nogenlunde rett ut burde du være fornøyd.
Lykke til!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ok. VIl dra ned til byen imorgen og se hva de har. Om ikke de har noe der så går jeg for denne; http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=26636225

Akustisk Gitar Yamaha GL1
Vis hele sitatet...


håper du går for den. så kan du lage en film når du spiller på gitaren din som er 10cmx29cmx73cm
Trådstarter
Sitat av bongjoy Vis innlegg
håper du går for den. så kan du lage en film når du spiller på gitaren din som er 10cmx29cmx73cm
Vis hele sitatet...
Det så jeg ikke.. :L

Hva med denne?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=25434666
Sitat av Settoz Vis innlegg
Det så jeg ikke.. :L

Hva med denne?
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=25434666
Vis hele sitatet...
Ser ut som full størrelse. Jeg ville gått for den.
Trådstarter
Hvor lang er en "Full" størrelse gitar?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvor lang er en "Full" størrelse gitar?
Vis hele sitatet...
http://tinyurl.com/6l2exuh
Fikk min første gitar fra Europris, 200,- og er like store som de du har på de fleste skolene. Funker fett dersom du ikke skal være rockestjerne.

Edit: Innlegg nr. 300!
Sist endret av JKnutsen; 11. mai 2011 kl. 20:05.
Du kan få kjøpe en pent brukt Louder el-gitar av meg for 500+frakt. Send PM om du er interessert.

Anbefaler absolutt å kjøpe brukt om du kun vil bruke 500. Da kan du sikkert få tak i noe greit som kosta 1000-1500 nytt.
Kanskje du burde sjekke litt på utenlandske nettbutikker som selger gitarer? F.eks ebay er jo et perfekt sted å starte med tanke på at utlandet omtrent alltid er mye billigere enn det Norge er
Eneste minuset vil vel være frakten som mulig kan bli litt dyr.
Bruktmarkedet min venn! Legg deg opp en 2-3000 kr og prøv å få tak i en Fender Mexico Stratocaster!
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Bruktmarkedet min venn! Legg deg opp en 2-3000 kr og prøv å få tak i en Fender Mexico Stratocaster!
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg vet ikke om jeg liker gitar ordentlig engang. Så hvorfor skal jeg legge 2-3000 kr?.

Btw, jeg har lyst på en enkel gitar ikke noe fancy :P Dette kommer om jeg får øynene opp får gitar spilling.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Som sagt, jeg vet ikke om jeg liker gitar ordentlig engang. Så hvorfor skal jeg legge 2-3000 kr?.

Btw, jeg har lyst på en enkel gitar ikke noe fancy :P Dette kommer om jeg får øynene opp får gitar spilling.
Vis hele sitatet...
Hmm, ok. Har du noe som helst gitar-utstyr? Forsterker, kabler, tuner eller lignende?
Trådstarter
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hmm, ok. Har du noe som helst gitar-utstyr? Forsterker, kabler, tuner eller lignende?
Vis hele sitatet...
jeg vil ha kassegitar noenoe. Har ingenting. Trenger en enkel gitar jeg kan øve på.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Som sagt, jeg vet ikke om jeg liker gitar ordentlig engang. Så hvorfor skal jeg legge 2-3000 kr?.

Btw, jeg har lyst på en enkel gitar ikke noe fancy :P Dette kommer om jeg får øynene opp får gitar spilling.
Vis hele sitatet...
Du kan være sikker på at du ikke får øynene opp om du hater gitaren du kjøper. Pass på at den er god å spille på. Hvis bånda stikker ut kan du bare file dem ned, men pass på at halsen er rett!
Trådstarter
Ville vell bare oppdatere at jeg har nå fått tak i denne gitaren;
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=687126&artno=195234
Etter at jeg kom i kontakt med daglie leder via mail.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den har musikklæreren min. Ville sagt at den er bedre enn skolens gitarer.

Læreren så selvfølgelig at hans kostet 9000..
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Kjøpe gitar? pfft.

Gjør som denne karen:
Jack White makes a guitar
▼ ... over et år senere ... ▼
www.lyd24.no har de billig gitar som er ganske bra er også 100% fornøydgaranti der!
Sist endret av musicman; 2. desember 2013 kl. 19:21.
Har nevnt det i nesten alle gitartrådene jeg har kommet over her, men jeg sier det igjen. Thomann.de er svinbillig! Jeg har en kassegitar til 800 svenske kroner derfra, og det er faktisk en av de beste kassegitarene jeg har spilt på, noen sinne. Og jeg har prøvd flere en jeg kan telle til. Harley Benton HBO-600 tror jeg den heter.
(Og for å unngå toll og moms og annet tull er det bare å bestille til nærmeste butikk/postkontor i Sverige og hente der! Men jeg bor nært grensa da.)
Sitat av musicman Vis innlegg
www.lyd24.no har de billig gitar som er ganske bra er også 100% fornøydgaranti der!
Vis hele sitatet...
Din første kommentar på forumet så drar du opp en nesten 3 år gammal tråd?

Velkommen uansett
___
Jeg støtter Thomann.de, kjøpte derfra selv. Er halve prisen iforhold til norske, selv med frakt og toll.
Sist endret av Xernox; 2. desember 2013 kl. 19:30.
1 : gå inn i butikk hvor de selger gitarer

2: ha på en bukse med VELDIG!!!!! store lommer...deretter putter du den gitaren du vil ha i lommen

3: gå rolig ut

4: profit??

5: rofl