Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2312
Scenario:
Kåken din blir gjort innbrudd i. Alt av pcer, prosjektorer, anlegg og tver forsvinner. Noe kan du produsere kvittering på, noe ikke. Blir det din jobb og bevise hva som faktisk var i leiligheten, og hvordan skal man klare det på ting man har kjøpt for 5år+ siden?
Skadeoppgjør baserer seg på tillitt mellom selskapet og skadelidt. Du får mulightet til å føre opp det du mener du mistet i f.eks en brann. Det ventes ikke at du skal ha kvittering på alt - men hvis du har spesielle gjenstander som kanskje ikke er så vanlig i norske hjem anbefales det dokumentasjon på verdien (som du da ikke har liggendes i samme hus/leilighet)

Som regel får skadelidt utbetalt for det han mener har gått tapt i brannen, i noen tilfeller så sjekkes dette nærmere (mistanke om svik o.l)
Sitat av hideout Vis innlegg
Scenario:
Kåken din blir gjort innbrudd i. Alt av pcer, prosjektorer, anlegg og tver forsvinner. Noe kan du produsere kvittering på, noe ikke. Blir det din jobb og bevise hva som faktisk var i leiligheten, og hvordan skal man klare det på ting man har kjøpt for 5år+ siden?
Vis hele sitatet...
TA BILDER AV ALT DU EIER.

Skulle uhellet være ute, og gjenstander for titusner av kroner forsvinner, er det greit å ha dokumentasjon på hva du faktisk eier. Både for å vise forsikringsselskapet, og som en "liste" for deg selv, som viser hva du faktisk eier. Ingen som klarer å huske alle gjenstandene de har i en leilighet!
Jeg leverte en liste over ting som var stjålet, uten kviteringer.
Det ble satt en verdi på tingene av selskapet som stemte greit.

Det eneste som ikke stemte var et gammelt lommeur jeg kjøpte for 200,- på en auksjon.
Det viste seg å være et 100+ år gammelt bunadsur av sølv, men det ble aldri taksert så fikk desverre bare 200,- for det.

Alt i alt ganske fornøyd. Det gikk fort og prisen jeg fikk var ganske overens med den daværende verdien av tingene jeg ble frastjålet.
Sist endret av Bombasa; 3. oktober 2013 kl. 15:06.