Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2772
Learning by doing
Undef's Avatar
Hvis jeg har et skjermkort som jeg fremdeles har garanti på, hvordan skal jeg kunne slakte det samtidig som jeg holder meg innenfor garantien?

jeg har 1Gb dedikert minne på kortet, og hvis jeg finner ut at jeg skal ha litt guttemorro, hvordan ødelegger jeg det uten at jeg fysisk er i kontakt med det?
overclocke uten kjøling?
Hvis du skal slakte skjermkortet og holde deg innenfor garantien, er ikke det umulig? For hvis du gjør det med vilje som du har tenkt, så er det din egen feil og du er også fullstendig klar over det.
Kan jeg bare spørre hvorfor?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av flexd Vis innlegg
Kan jeg bare spørre hvorfor?
Vis hele sitatet...
Fordi garantisnylting, kan ikke se noen annen grunn.
Noen sekunder i mikrobølgeovn burde gjøre susen.
ville satsa på overklokk, blokke viftene, og kjøre furmark.
Sette opp Voltage til noe sinnsykt og forhåpentligvis svi av noen kretser?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ville satsa på overklokk, blokke viftene, og kjøre furmark.
Vis hele sitatet...
Hjelper fint lite når gpuer har thermal shutdown.
Ender bare opp med at pcen slår seg av..


Mitt tips er å flashe feil vbios.
Det gjorde jeg forrige gang jeg knerta et kort.
Skulle flashe over til msi så jeg fikk unlocked vcore, men flashet feil fil og bricket kortet.

Nytt på garanti en uke senere
Sitat av WeeDLY Vis innlegg
Hvis du skal slakte skjermkortet og holde deg innenfor garantien, er ikke det umulig? For hvis du gjør det med vilje som du har tenkt, så er det din egen feil og du er også fullstendig klar over det.
Vis hele sitatet...
Lol, du skjønner vel at poenget her er å gjøre det på en slik måte at det fremstår som en produksjonsfeil, slik at trådstarter skal få tilbake nytt kort på garantien? :P
Sitat av eclipze Vis innlegg
Hjelper fint lite når gpuer har thermal shutdown.
Ender bare opp med at pcen slår seg av..
Vis hele sitatet...
der seier du noko... men å klokke den full i arifacts skal vell gå?
Når eg tok livet av skjermkortet mitt brukte eg ein gammal straumforsyning til å kortslutte det.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sofakongen Vis innlegg
Når eg tok livet av skjermkortet mitt brukte eg ein gammal straumforsyning til å kortslutte det.
Vis hele sitatet...
ingen dum ide, fordi jeg kan jumpstarte de PSU'ene jeg har, og da kan jeg også kjøre kortet uten at det står i noe hovedkort om det fungerer sånn da
Ikke det at det er lurt, med det funker sikkert helt fint å ta en random ledning du har hjemme(med støpsel), kutte av enden på den, og kjøre ledningene inn i skjermkortet mens det ligger der. Det bør grille den passe. Sikringen går though, og du står i fare for å skade deg selv om du ikke vet hva du driver med, så bruk det som siste utvei.

Edit: Antar de ikke kan finne, men jeg vet ikke.
Sist endret av Sinken; 28. april 2013 kl. 19:49.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ikke det at det er lurt, med det funker sikkert helt fint å ta en random ledning du har hjemme(med støpsel), kutte av enden på den, og kjøre ledningene inn i skjermkortet mens det ligger der. Det bør grille den passe. Sikringen går though, og du står i fare for å skade deg selv om du ikke vet hva du driver med, så bruk det som siste utvei.

Edit: Antar de ikke kan finne, men jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Dette vil da syntes da det helt sikkert blir sorte merker etter kortslutningen !

Er nok best og bare gi faen.. Kjøp deg nytt kort om du trenger det
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Lol, du skjønner vel at poenget her er å gjøre det på en slik måte at det fremstår som en produksjonsfeil, slik at trådstarter skal få tilbake nytt kort på garantien? :P
Vis hele sitatet...
Lol?

Og DU skjønner vel at når TS spør hva han kan gjøre for å ødelegge er kort og allikevel holde seg innenfor garantien så må det gå an å svare at det faktisk er umulig. Alle skjønner hva han skal gjøre, men TS formulerer seg litt uheldig.

Det han burde spørre om er hvordan han kan ødelegge et kort uten at noen kan se det slik at han får nytt kort på garantien.
Jeg var så uheldig å søle kaffe på kabinettet mitt og det rant noen dråper ned i sprekkene ved vifta og rett på skjermkortet mitt. Svidde hele dritten, selvfølgelig.

Tok ut kortet, gjorde det rent. Sendte det inn og fikk nytt.

Tror helt ærlig at de ikke driver dypere etterforskning. De ser nok bare etter soleklare fysiske skader og tester kortet om det funker. Om det ikke funker, så er det sikkert enklere for de å bare sende deg ett nytt.
(Veldig overraskende, siden det loktet kaffe fra 1 mils avstand)
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Lol?



Det han burde spørre om er hvordan han kan ødelegge et kort uten at noen kan se det slik at han får nytt kort på garantien.
Vis hele sitatet...
da spør jeg...
Hvordan kan jeg ødelegge et kort uten at noen kan se det slik at jeg kan få det på garantien?
Statisk elektrisitet.
Seriekople 3-5 9V batterier, også drar du kablene litt rundt på krets kortet, det burde gjøre susen xD
det er også ikke kraftig nok til å kunne lage noen ordentlige svi merker, så det skal ikke være mulig å oppdage
Sist endret av miniene1; 30. april 2013 kl. 09:32.
Hvis du skal ta livet av kortet uten at det etterlater merker eller lignende så ville jeg ha satt noe i vifta påp skjermkortet så det ikke får kjøling også kjørt på med stresstest på kortet. Kjørt det utrolig varm over en lang periode for så å se at kortet går adundas etterhvert.

Kjør også et program for å logge hvor mange grader kortet ligger på under stresstesten og ta bilder. Send så melding til forhandler og si at kortet blir varmt og at windows fryser. Send ved bildene i mailen og vent på svar.
Som folk har nevnt tidligere, å prøve å overopphete kortet vil IKKE fungere, maskinen vil bare skru seg selv av så fort temperaturen begynner å bli høy, for å beskytte seg selv.