Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7176
Skulle gjerne hatt et headsett til hjelmen min sånn at jeg kan høre på musikk / snakke i telefonen mens jeg kjører.
Trenger igrunn kun noe helt enkelt, føler at intercom systemene blir i overkant dyre for meg, ser ikke vitsen med å bruke 2000kroner på noe jeg skal bruke noen få ganger i sommer.

Så er det noen som vet om headsett og mikrofon til telefonen, headsettet må være ganske tynt! Om jeg bruker vanlig headset, så vil de bli knødd inn i øret mitt ved et evt. krasj / velt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å bare bruke vanlige in-ear med mikrofon ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva med å bare bruke vanlige in-ear med mikrofon ?
Vis hele sitatet...
Ubehagelig, da hjelmen presser de inn i øret mitt, samt om jeg krasjer så vil de bli knødd enda lengre inn..
Plukk ifra hverandre et koss headset, og fjern unødvendig plast som ikke er bærende.
Så fester du dette på innsiden av hjelmen ?
Riv vekk isoporen. Plasser ett koss headsett inni
Det jeg gjorde..
Ville nå ikke anbefale koss headset ettersom de er dårlig kvalitet hvor kablene ryker lett.
Sist endret av øyvind95; 21. april 2013 kl. 23:00.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Ville nå ikke anbefale koss headset ettersom de er dårlig kvalitet hvor kablene ryker lett.
Vis hele sitatet...
x2 på denne. To koss headsett har blitt ødelagt nå pga ledningen ble rykket litt for hardt i.
Noen som har noe annet å anbefale da?
Gode ørepropper gjør susen Så lenge de sitter godt inn i øra og du er litt konsentrert når du tar på på hjelmen trenger du ikke å sløse penger på noe annet.
Du kan jo bygge headsett med mic (koss og gammel handsfree fra tlf) inn i hjelmen med litt lodding, superlim og en jack(hun) feks?
Koss ER å anbefale! Selv om de kanskje ryker lett med mindre man er forsiktige med dem, så er de utrolig greie å kjøre med De fleste hjelmer har også et lite "rom" hvor man kan putte høyttalere inn i.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ubehagelig, da hjelmen presser de inn i øret mitt, samt om jeg krasjer så vil de bli knødd enda lengre inn..
Vis hele sitatet...
Om du krasjer er vel kanskje ikke det ditt største problem.

Jeg kjører med in ear a-jays da jeg synes disse passer best. Jeg kjører aldri med musikk i begge ørene da jeg mener det er greit og få med seg hva som skjer i trafikken ellers. Du kan jo evt gjøre som nevnt over her ved å skjære til plass i isoporen i hjelmen.

Litt offtopic, hva kjører du?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Ville nå ikke anbefale koss headset ettersom de er dårlig kvalitet hvor kablene ryker lett.
Vis hele sitatet...
Jeg har Koss med stoffledning og den virker robust.
Bose MIE2i Mobile headset er relativt flate, og jeg får ihvertfall ikke noe ubehag av dem når jeg kjører.

De er litt dyre, men jeg mener de er verdt pengene. du får bra lyd, og god kvalitet.
Sitat av Oransje Vis innlegg
Jeg har Koss med stoffledning og den virker robust.
Vis hele sitatet...
Den typen koss porta pro hadde jeg, og de holdt i KUN 3 måneder.
Koss iPorta pro? iPorta versjonen har en in-line mic som kan festes inni hjelmen Enkelt og greit, og fungerer, Enkelt og bytte også, om man ikke skal ha de festet spess avansert
Sitat av nomore Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne hatt det, men prisene er ganske stive for slike systemer

Sitat av gummiand Vis innlegg
Om du krasjer er vel kanskje ikke det ditt største problem.
Vis hele sitatet...
Nja, men kan iværtfall begrense skadene litt. Samt å kjøre med press i ørene er ikke behagelig om jeg skal på litt lengre turer. 2-3 timer kjøring

Sitat av gummiand Vis innlegg
Litt offtopic, hva kjører du?
Vis hele sitatet...
Kjører lettsykkel
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg kjøpte ppt headsett for å montere i hjelmen jeg bruker når jeg flyr..
Billig og bra på ebay. Er på mobil nå, så jeg har ikke link, men søk på ppt headset på ebay så finner du mange som er fine å montere i hjelmen.
Lett Koss Portapro som folk nevner her!! Har dere helt glemt livsgarantien de tilbyr? Hvis headsettet ditt blir ødelagt viser du kvittering og henviser til den garantien. Jeg har gjort det hvertfall 7-8 ganger, og flere av kompisene mine har gjort det samme.
Ebay - BT Interphone <-- Dette er kanskje det du ser etter? Akkurat bestilt en slik selv etter å ha prøvd en kamerat sin. Fungerer utmerket, og er billig.
Sitat av madman12345 Vis innlegg
Lett Koss Portapro som folk nevner her!! Har dere helt glemt livsgarantien de tilbyr? Hvis headsettet ditt blir ødelagt viser du kvittering og henviser til den garantien. Jeg har gjort det hvertfall 7-8 ganger, og flere av kompisene mine har gjort det samme.
Vis hele sitatet...
Hjelper jo ikke det om jeg må demontere den

Sitat av aagefs Vis innlegg
Ebay - BT Interphone <-- Dette er kanskje det du ser etter? Akkurat bestilt en slik selv etter å ha prøvd en kamerat sin. Fungerer utmerket, og er billig.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg bestiller den da Hvordan er lydkvaliteten ?
Sist endret av Vod0; 22. april 2013 kl. 17:01.
Jeg vil ikke skryte den opp i skyene... Men helt ålreit lyd, fungerer veldig bra til tale iallefall. Du kan koble den til med bluetooth til mobilen din, og spille musikk fra den. Om noen ringer kan du enkelt svare på anropet ved å trykke på en knapp på hjelmen (evt automatisk), så har du samtalen igang. Har ikke prøvd med musikk, men regner med det også er helt OK. Selvfølgelig ikke verdens beste lyd, men den duger nok!
Jo, fordi på Portapro er det fullt mulig å løsne fra den som går rundt hodet! Det er meninga at det skal gå an, fordi det er sånne fester. Du kan ta de av og på så mye du vil.