Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1820
Jepp.. Da var jeg 100 år etter alle andre med denne remaken! Men kunne ikke la vær å gjøre det!
http://soundcloud.com/bloody-snort/strobe

Hva syns dere?
Jeg må nok si at jeg syns originalen er mye kulere. Det høres ut som du i grunn mest har prøvd å lage en ganske nøyaktig kopi, men ikke fått det til 100%

Det hadde vært tøffere om du prøvde å legge til litt av ditt eget særpreg i tillegg.
Jeg hører seriøst ikke forskjell annet enn at det er masse clipping på denne versjonen.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Jeg må nok si at jeg syns originalen er mye kulere. Det høres ut som du i grunn mest har prøvd å lage en ganske nøyaktig kopi, men ikke fått det til 100%

Det hadde vært tøffere om du prøvde å legge til litt av ditt eget særpreg i tillegg.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo tross alt en remake Men er igrunn enig. Kunne gjort noe eget i dette! Men takk for feedback!

Sitat av flexd Vis innlegg
Jeg hører seriøst ikke forskjell annet enn at det er masse clipping på denne versjonen.
Vis hele sitatet...
hehe, nice! Men clipping? Hører ikke noe som clipper haha vel.. Da er vel ikke ørene mine 100%
Hvordan lagde du lyden til de respektive synthene? Synes de ligner på en prikk omtrent altså, lager litt musikk selv og pusler med lyder, så smell ut så teknisk som du gidder egentlig! Og hva er din DAW?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tror du la inn feil link? Dette er jo originalen? Hørtes ihvertfall veldig sånn ut
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
hehe, nice! Men clipping? Hører ikke noe som clipper haha vel.. Da er vel ikke ørene mine 100%
Vis hele sitatet...

http://bildr.no/thumb/1437705.jpeg

Føler også at denne er litt relevant; http://stephaniecaffrey.wordpress.co...ange-day-2012/
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quasar Vis innlegg
Hvordan lagde du lyden til de respektive synthene? Synes de ligner på en prikk omtrent altså, lager litt musikk selv og pusler med lyder, så smell ut så teknisk som du gidder egentlig! Og hva er din DAW?
Vis hele sitatet...
Lagd synthene i massive. Og den melodien som kommer i build og take-off er massive og B3 (orgel). Er bare en simpel saw med lowpass filter, reverb og delay. Cutoffen på lowpass-filteret bestemmer om lyden skal være "skitten" eller clean". Så alle synthene her er av samme patch Jeg bruker FL Studio!

Sitat av FatMan Vis innlegg
Tror du la inn feil link? Dette er jo originalen? Hørtes ihvertfall veldig sånn ut
Vis hele sitatet...
hehe, funny!
Den er ganske så identisk så det skal du ha kudos for, hehe!
Følte den kanskje var litt tørr, så litt ambience på backlead* ville nok hjulpet på litt?

Ellers burde du kanskje være litt mer forsiktig med masteringen så du ikke ødelegger arbeidet ditt
(Den var ikke forferdelig, men merkbar.
Du kan jo prøve med å sette på en brickwall rundt 25-30hz på bass/master og se om det kan hjelpe litt)
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Den er ganske så identisk så det skal du ha kudos for, hehe!
Følte den kanskje var litt tørr, så litt ambience på backlead* ville nok hjulpet på litt?

Ellers burde du kanskje være litt mer forsiktig med masteringen så du ikke ødelegger arbeidet ditt
(Den var ikke forferdelig, men merkbar.
Du kan jo prøve med å sette på en brickwall rundt 25-30hz på bass/master og se om det kan hjelpe litt)
Vis hele sitatet...
Takk, takk!
Ja, er enig der! Jeg er ikke 100% fornøyd med alt i remaken. Jeg fikk bare ikke ting helt til Er litt noob...
Og mastering har jeg aaldri vært flink på. Har tenkt lenge på å sette meg ned å lese og finne noen tutorials. Har bare ikke starta enda Noe jeg angrer på.

Jeg vurderer å lage en ny versjon, så vi får se om det blir bedre!
If it ain't broke, don't fix it
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
If it ain't broke, don't fix it
Vis hele sitatet...
hæææ? *titegn*
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
hæææ? *titegn*
Vis hele sitatet...
Hvis du skal lage en remiks, så lag en remiks. Ikke bare ta sangen og legg på noen små effekter...
Strobe var en vellykket sang og veldig mange likte den kjempe godt, den remiksen din er bare en bitte liten endring derav *fix*.

Som sagt, lag heller en ny sang av en annen sang.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Hvis du skal lage en remiks, så lag en remiks. Ikke bare ta sangen og legg på noen små effekter...
Strobe var en vellykket sang og veldig mange likte den kjempe godt, den remiksen din er bare en bitte liten endring derav *fix*.

Som sagt, lag heller en ny sang av en annen sang.
Vis hele sitatet...
Men det her er ingen remix. Det er en reMAKE
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Hvis du skal lage en remiks, så lag en remiks. Ikke bare ta sangen og legg på noen små effekter...
Strobe var en vellykket sang og veldig mange likte den kjempe godt, den remiksen din er bare en bitte liten endring derav *fix*.

Som sagt, lag heller en ny sang av en annen sang.
Vis hele sitatet...
Som Anarkorken også pekte ut, så er dette en remake. Nå sier jeg ikke at du kommer og lager kvalm eller noe, men sett bort mastring og litt diverse så er det her direkte imponerende, og jeg forstår ikke hva du vil frem til.
Som flere har påpekt, så er det skremmende likt originalen. Og det skal kidden ha kudos for. Ærlig talt.

Edit: Hører heller ikke noe clipping. Skal sette meg ned med ett bedre headset når jeg ikke er stup full og høre over noen ganger.
Sist endret av McLovin; 14. april 2013 kl. 07:02.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Som Anarkorken også pekte ut, så er dette en remake. Nå sier jeg ikke at du kommer og lager kvalm eller noe, men sett bort mastring og litt diverse så er det her direkte imponerende, og jeg forstår ikke hva du vil frem til.
Som flere har påpekt, så er det skremmende likt originalen. Og det skal kidden ha kudos for. Ærlig talt.

Edit: Hører heller ikke noe clipping. Skal sette meg ned med ett bedre headset når jeg ikke er stup full og høre over noen ganger.
Vis hele sitatet...
takk, takk!
hmm, veldig bra rekonstruert må jeg si! du kunne ikke tenkt deg å dele .FLP fila ????
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av visualn00b Vis innlegg
hmm, veldig bra rekonstruert må jeg si! du kunne ikke tenkt deg å dele .FLP fila ????
Vis hele sitatet...
Takk! Hmm.. Kanskje det. Jeg kommer nok ikke til å legge ut før jeg har laget en ny versjon! Er ikke fullt så fornøyd med bakgrunnslydene og trommene.
bare til advarsel, var en kompis av meg som lagre en edit av deadmau5 - the veldt på soundcloud, denne ble slettet av soundcloud folka og han fikk en advarsel om at om det skjedde en gang til vil hele accounten hans bli slettet
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Men det her er ingen remix. Det er en reMAKE
Vis hele sitatet...
Det fikk jeg desverre ikke med meg og da beklager jeg veldig.

Da er jeg heller meget imponert, for jeg trodde det var originalen med noen små endringer... Så da har du tydeligvis gjort en veldig god jobb
Den er nokså lik orginalen, men de som ikke hører forskjell må seriøst høre begge en gang til :P

Er ikke dårlig heller
Sist endret av TheWaveable; 18. april 2013 kl. 15:28.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det fikk jeg desverre ikke med meg og da beklager jeg veldig.

Da er jeg heller meget imponert, for jeg trodde det var originalen med noen små endringer... Så da har du tydeligvis gjort en veldig god jobb
Vis hele sitatet...
hehe, ingen skade skjedd! Tusen takk!

Sitat av TheWaveable Vis innlegg
Den er nokså lik orginalen, men de som ikke hører forskjell må seriøst høre begge en gang til :P

Er ikke dårlig heller
Vis hele sitatet...
thank youuu!