Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5177
God morgen freakers!


http://i48.tinypic.com/2gy4nrk.png

Skal være i tyskland i 4 mnd, hadde vært kjempe fin om noen kunne hjelpa meg
har prøvd proxy men uten hell
har lite peiling på sånt. men prøvd Media Hint addon til firefox?
Trådstarter
38 4
får ikke det til på google crome.. må jeg kjøre den på firefox?

går den ann å bytte til norsk ip??
Kjøp VPN fra feks http://host1.no/ - Vips så har du norsk ip
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Kjøp VPN fra feks http://host1.no/ - Vips så har du norsk ip
Vis hele sitatet...
finnes det ingen gratis vpn da? det er jo ikke noe problem om du skal ha amrikansk
Sitat av koalafant Vis innlegg
finnes det ingen gratis vpn da? det er jo ikke noe problem om du skal ha amrikansk
Vis hele sitatet...
Les det du skrev engang til, også skjønner du at det ikke fungerer! For å kunne se Viaplay må du ha norsk ip. Ja, det finnes sikkert noe gratis, men da er kvaliteten deretter også. En VPN til 99 kr i mnd er ikke alt for mye.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av koalafant Vis innlegg
finnes det ingen gratis vpn da? det er jo ikke noe problem om du skal ha amrikansk
Vis hele sitatet...
Amerika har x mengde flere og større regionsbaserte tjenester enn det norge har.

Hvorfor skulle det da være gratis når det er snakk om et så lite marked?
Jeg har ikke testet dette, men Overplay leverer VPN med norsk IP. De har også noe som heter SmartDNS, som hørtes ut som noe lignende som MediaHint, bare at du hos Overplay får en norsk IP. Det er nesten gratis ($4.95).
Trådstarter
38 4
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg har ikke testet dette, men Overplay leverer VPN med norsk IP. De har også noe som heter SmartDNS, som hørtes ut som noe lignende som MediaHint, bare at du hos Overplay får en norsk IP. Det er nesten gratis ($4.95).
Vis hele sitatet...

har lyst til å prøve den men hvordan fungerer det egentlig?
Sitat av Fuhr Vis innlegg
har lyst til å prøve den men hvordan fungerer det egentlig?
Vis hele sitatet...
Du endrer nok bare DNS-server eller legger til en utvidelse i nettleser. Jeg vet ikke, men det står muligens i deres faq.
Hoster gjerne VPN for deg om du forteller hvor lenge du skal være i Tyskland.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hoster gjerne VPN for deg om du forteller hvor lenge du skal være i Tyskland.
Vis hele sitatet...
Står i starten av tråden, 4 mnd
Jeg bruker overplay sin DNS-tjeneste, og kan si det fungerer ganske greit.
Har to IP-adresser som jeg legger inn som DNS-tjenere.

Jeg slipper å koble meg til en VPN, det skjer bare automatisk. Ale utenlandske sider fungerer, eneste jeg har hatt problemer med er norske tv3play. Her får jeg ikke tilgang.

EDIT:
Så nå du hadde allerede problemer med viaplay, den sida som jeg ikke får til å fungere
Sist endret av viskelaer; 13. januar 2013 kl. 13:42.
Trådstarter
38 4
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hoster gjerne VPN for deg om du forteller hvor lenge du skal være i Tyskland.
Vis hele sitatet...
skal være her til 20 april

det hadde vært helt topp

Sitat av viskelaer Vis innlegg
Jeg bruker overplay sin DNS-tjeneste, og kan si det fungerer ganske greit.
Har to IP-adresser som jeg legger inn som DNS-tjenere.

Jeg slipper å koble meg til en VPN, det skjer bare automatisk. Ale utenlandske sider fungerer, eneste jeg har hatt problemer med er norske tv3play. Her får jeg ikke tilgang.

EDIT:
Så nå du hadde allerede problemer med viaplay, den sida som jeg ikke får til å fungere
Vis hele sitatet...
kjøpte den for 9 dollar. men får den ikke til å fungere... mulig jeg har satt opp den feil?? står at det er til windows 7 og jeg kjører 8, jan det ha noe å si??

Sitat av Fuhr Vis innlegg
skal være her til 20 april

det hadde vært helt topp



kjøpte den for 9 dollar. men får den ikke til å fungere... mulig jeg har satt opp den feil??
Vis hele sitatet...
får heller ikke sett på sumo eller tv norge..
Sist endret av Fuhr; 14. januar 2013 kl. 10:14.
For VPN bruker jeg PrivateInternettAccess. 3,33$ i måneden, et lett valg!
Sitat av Fuhr Vis innlegg
skal være her til 20 april

det hadde vært helt topp



kjøpte den for 9 dollar. men får den ikke til å fungere... mulig jeg har satt opp den feil?? står at det er til windows 7 og jeg kjører 8, jan det ha noe å si??



får heller ikke sett på sumo eller tv norge..
Vis hele sitatet...

Send PM du :-)
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Send PM du :-)
Vis hele sitatet...
er det ikke sånn at du må ha på pc'n/serveren når han skal på nettet da?
Last ned Mediahint. Dette er en app som fører til at bla netflix tror du befinner deg i USA, du får dog bedre utvalg men ingen Norsk tekst. Appen er veldig enkel, den bare installeres i Firefox eller chrome og viips skal problemet være løst. Verdt et forsøk !
Sitat av koalafant Vis innlegg
er det ikke sånn at du må ha på pc'n/serveren når han skal på nettet da?
Vis hele sitatet...
Har en dedikert server sjøøøø
VPN kan man jo også fikse rett i ruteren om man kjører f.eks dd-wrt.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Last ned Mediahint. Dette er en app som fører til at bla netflix tror du befinner deg i USA, du får dog bedre utvalg men ingen Norsk tekst. Appen er veldig enkel, den bare installeres i Firefox eller chrome og viips skal problemet være løst. Verdt et forsøk !
Vis hele sitatet...
men da vil jo ikke viaplay og tv2 sumo funke!

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Har en dedikert server sjøøøø
Vis hele sitatet...
om du hoster server, er det ikke ganske lett for deg og hacke passord se hva han driver med etc... ?

Sitat av koalafant Vis innlegg
om du hoster server, er det ikke ganske lett for deg og hacke passord se hva han driver med etc... ?
Vis hele sitatet...

noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?
Sist endret av koalafant; 14. januar 2013 kl. 14:22.
Trådstarter
38 4
Sitat av prenix Vis innlegg
For VPN bruker jeg PrivateInternettAccess. 3,33$ i måneden, et lett valg!
Vis hele sitatet...

den fungerte bra!! billig og enkel og innstalere

Takk
Sist endret av Fuhr; 16. januar 2013 kl. 20:18.
Du kan jo be noen du kjenner om å sette opp VPN eller en SSH tunell, det er jo helt gratis, og du er nesten garantert godt nett hvis de har godt nett
Trådstarter
38 4
Sitat av ynkey Vis innlegg
Du kan jo be noen du kjenner om å sette opp VPN eller en SSH tunell, det er jo helt gratis, og du er nesten garantert godt nett hvis de har godt nett
Vis hele sitatet...


Ja, min bror kan gjøre det men hvordan kan han sette det opp?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av koalafant Vis innlegg
om du hoster server, er det ikke ganske lett for deg og hacke passord se hva han driver med etc... ?




noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Mtp. at de fleste nettsider idag bruker HTTPS vil det nok ikke bli noe problem, problemet er jo om du har no sære fetisher og er litt for glad i google. Da kan det fort bli litt awkward om hosten kjeder seg og ser over loggen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Er jo bare nubz som ikke har server stående hjemme i garasjen, da har man automagisk norsk VPN gratis hvis man vil!
Jeg bruker unblock-us
De leverer også norsk vpn for netflix og $5/mnd er jo jævlig billig :P
Sist endret av Knäppgök; 24. juli 2013 kl. 13:18.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er jo bare nubz som ikke har server stående hjemme i garasjen, da har man automagisk norsk VPN gratis hvis man vil!
Vis hele sitatet...
Vi skulle hatt en egen tråd hvor du kunne fortelle om deg selv, dine fantastiske servere, datakunnskaper og suksess.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Jeg bruker unblock-us
De leverer også norsk vpn for netflix og $5/mnd er jo jævlig billig :P
Vis hele sitatet...
Burde vel legge til at unblock-us ikke er en dedikert vpn slik at den krypterer data etc, den endrer bare dns og hvilket land du kommer fra. Så den er perfekt for streaming etc, siden du da ikke taper hastighet.
Trådstarter
38 4
Sitat av ttsaon Vis innlegg
Jeg har ikke testet dette, men vpntraffic (vpntraffic.com) leverer VPN med norsk IP
Vis hele sitatet...
Takk for svar men det var i januar jeg trengte hjelp....