Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 13440
Hei, jeg bestilte 15 hamp frø som var "False cannabis seeds". Etter jeg hadde bestilt og dagen etter så var de sendt. Men jeg tenker at det er jo ulovlig å kjøpe cannabis frø, og disse er jo helt lik så det skal jo ikke gå an å identifisere ut ifra frøene og det kan jo ikke tollen/politiet gjøre. Så jeg søkte litt på nettet og fant denne lille "skrekk" historien

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vi er en helt vanlig familie på 3, trodde jeg hvertfall. Inntil for 2 dager siden da politiet plutselig dukker opp på døra på formiddagen. Mannen var selvsagt på jobb i den tiden, og jeg fikk jo hjertet oppi halsen da jeg forstod hvem det virkelig var som stod å ringte på ytterdøra. Frem til den dagen har jeg ikke hatt noen ting med politiet å gjøre. Det har vært på det stadiet at jeg omtrent har fått hjertebank bare av å se en politibil. For å finne en person som har mer respekt for politiet enn meg, skal du lete lenge etter. Men nok om det... Jeg åpna opp for dem og de spurte etter mannen min. Forklarte som det var at han var på jobb, og da fortalte de at de hadde fått ordre om en husransakelse. Ble selvsagt helt forskrekka og spurte hva det gjaldt. Det ville de ikke fortelle før de hadde fått snakka med mannen min via tlf. Så jeg måtte gi dem nr hans og han ene politimannen gikk ut for å prate med ham. Stakkars sønnen vår på 1 år forstod jo ingenting, og jeg var helt på gråten selv. Var midt oppi kakebaking siden vi skulle ha besøk senere på ettermiddag, og følte hele verden falt i grus da jeg forstod hva dette handla om. Mannen min hadde nemlig bestilt noen plantefrø fra Nederland. Jeg husker godt da vi mottok disse plantefrøene. Men det ble aldri noe særlig snakk om de, annet enn at han ville plante de i krukker ute på terrassen til sommeren. Deretter havna de i en skuff i gangen. Det var altså disse frøene politiet var ute etter, så jeg måtte jo lete de frem. De ville ta de med seg for å få de undesøkt, for grunnen til husransakelsen lå i at tollvesenet hadde funnet noen andre frø i samme sending,som da var havnet hos politiet, og dette var cannabis frø. Jeg ble helt forskrekka da jeg hørte det. Deretter begynte de å spørre om vi hadde noen "planter" i hus, og med det spørsmålet var det vel "narkotika"-planter de mente. Jeg har ikke mye peiling på ting som har med narkotika å gjøre, men forstod jo såpass at cannabis er innenfor det emnet. I sammenheng med spørsmålet om vi hadde "planter" i hus, begynte de også å nevne at barn ikke kan bo under slike forhold bla.bla.bla...alt ble helt tåkete for meg, og til tider hørte jeg bare enkeltord som: uforsvarlig, barnevern, osv... Jeg var i en eneste stor tåkesky og fikk med meg lite av det som skjedde på slutten. Men de foretok altså en husransakelse og fant såklart ingenting. Jeg har jo såpass kontroll over mannen min at jeg vet at han ikke driver med slikt. Han kom hjem en halvtime etter politiet var gått... Det som han da forklarte var at han satt på nettet å skulle bestille noen planter fra Nederland som da er et velkjent planteland og har mye utvalg i forskjellig innenfor planteverden. Han hadde da kommet i kontakt med en nederlender på et forum, som da hadde lurt på om han ville ha med noe cannabis. "Ja, sleng det med", hadde han svart, og hadde vel egentlig ingen annen tanke med det enn at det hadde vært morro å se om en slik plante ville vokse her hjemme...(ikke hjemme hos oss, men her i Norge).. Men dette gikk da skammelig galt da disse frøene havnet hos politiet. Slik han forklarte meg hadde han glemt ut hele frøene, for han hadde bare takket "ja" til dem for morro skyld og hadde ingen baktanker med det. Og det siste han hadde trodd var at det skulle havne hos politiet og at politiet i det hele tatt skulle henge seg opp i det på denne måten. Menmen...akkurat på dette området må jeg si at jeg føler meg et par-tre hakk smartere enn ham, for SELVSAGT kunne jeg jo tenke meg til at å prøve å smugle inn noen ulovlige plantefrø ville få store konsekvenser her i Norge. Jeg vet jo hvor strenge regler Norge har på slikt. Nå skal det sies at mannen min var borti litt småtteri av narkotiske stoffer noe år før han traff meg, men aldri siden... Og han tar avstand fra alt som har med harde narkotiske stoffer å gjøre...men som sagt syntes han tydeligvis det hadde vært morro å prøvd en sneip av såkalte "milde" narkotiske stoffer...cannabis, hasj, marihuana osv... Men NEI, han er ingen narkoman...bare en helt vanlig familiemann som tydeligvis har sine lyster... Og jeg er så kjempe,kjempeskuffa over ham. Vi har snakket sammen om dette flere ganger i ettertid og han forstår jo hvor tåpelig dette var. Tror han fikk seg en lærepenge ja. Men jeg sitter igjen med en vond klump...bare det med at ordet "barnevern" ble nevnt fikk meg til å revurdere hele forholdet mitt til denne ellers så fantastiske mannen. Og hvis noen skulle lure...jeg er IKKE blind og godtroende...heller motsatt. Helt siden jeg fikk høre om fortiden hans har jeg vært en skeptiker...og spør og graver alltid en gang for mye enn for lite. Og gjennom våre 5 år sammen har det aldri vært et eneste lite snev av narkotiske stoffer hjemme hos oss. Jeg har aldri prøvd og kommer aldri til å ville prøve. Det er derfor jeg er så utrolig skuffa nå, over hvordan hele livet vårt plutselig ble snudd på hodet etter denne hendelser. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å forlate han pga dette. Han er jo en helt fantastisk mann og pappa... Men jeg trenger bare noen trøstende ord. Eller erfaringer fra andre som har opplevd noe lignende. Jeg vet ikke helt...jeg er bare så utrolig skuffa nå.


Foreldrene mine vet ikke at jeg har bestilt, og jeg sliter hvis jeg får en razzia. Hvis politet kommer, kan jeg nekte dem og si at det er hamp og skulle spise de fordi de er så sunn, og gadd ikke å kjøpe så mange for å se om at jeg likte dem eller ikke?

-Bunny
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bestilte du med ditt visa? Protip er SpendOn.

Hvis nei, så ville jeg ha nektet å ha bestilt dem om de blir stoppet.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Hei, jeg bestilte 15 hamp frø som var "False cannabis seeds". Etter jeg hadde bestilt og dagen etter så var de sendt. Men jeg tenker at det er jo ulovlig å kjøpe cannabis frø, og disse er jo helt lik så det skal jo ikke gå an å identifisere ut ifra frøene og det kan jo ikke tollen/politiet gjøre. Så jeg søkte litt på nettet og fant denne lille "skrekk" historien

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vi er en helt vanlig familie på 3, trodde jeg hvertfall. Inntil for 2 dager siden da politiet plutselig dukker opp på døra på formiddagen. Mannen var selvsagt på jobb i den tiden, og jeg fikk jo hjertet oppi halsen da jeg forstod hvem det virkelig var som stod å ringte på ytterdøra. Frem til den dagen har jeg ikke hatt noen ting med politiet å gjøre. Det har vært på det stadiet at jeg omtrent har fått hjertebank bare av å se en politibil. For å finne en person som har mer respekt for politiet enn meg, skal du lete lenge etter. Men nok om det... Jeg åpna opp for dem og de spurte etter mannen min. Forklarte som det var at han var på jobb, og da fortalte de at de hadde fått ordre om en husransakelse. Ble selvsagt helt forskrekka og spurte hva det gjaldt. Det ville de ikke fortelle før de hadde fått snakka med mannen min via tlf. Så jeg måtte gi dem nr hans og han ene politimannen gikk ut for å prate med ham. Stakkars sønnen vår på 1 år forstod jo ingenting, og jeg var helt på gråten selv. Var midt oppi kakebaking siden vi skulle ha besøk senere på ettermiddag, og følte hele verden falt i grus da jeg forstod hva dette handla om. Mannen min hadde nemlig bestilt noen plantefrø fra Nederland. Jeg husker godt da vi mottok disse plantefrøene. Men det ble aldri noe særlig snakk om de, annet enn at han ville plante de i krukker ute på terrassen til sommeren. Deretter havna de i en skuff i gangen. Det var altså disse frøene politiet var ute etter, så jeg måtte jo lete de frem. De ville ta de med seg for å få de undesøkt, for grunnen til husransakelsen lå i at tollvesenet hadde funnet noen andre frø i samme sending,som da var havnet hos politiet, og dette var cannabis frø. Jeg ble helt forskrekka da jeg hørte det. Deretter begynte de å spørre om vi hadde noen "planter" i hus, og med det spørsmålet var det vel "narkotika"-planter de mente. Jeg har ikke mye peiling på ting som har med narkotika å gjøre, men forstod jo såpass at cannabis er innenfor det emnet. I sammenheng med spørsmålet om vi hadde "planter" i hus, begynte de også å nevne at barn ikke kan bo under slike forhold bla.bla.bla...alt ble helt tåkete for meg, og til tider hørte jeg bare enkeltord som: uforsvarlig, barnevern, osv... Jeg var i en eneste stor tåkesky og fikk med meg lite av det som skjedde på slutten. Men de foretok altså en husransakelse og fant såklart ingenting. Jeg har jo såpass kontroll over mannen min at jeg vet at han ikke driver med slikt. Han kom hjem en halvtime etter politiet var gått... Det som han da forklarte var at han satt på nettet å skulle bestille noen planter fra Nederland som da er et velkjent planteland og har mye utvalg i forskjellig innenfor planteverden. Han hadde da kommet i kontakt med en nederlender på et forum, som da hadde lurt på om han ville ha med noe cannabis. "Ja, sleng det med", hadde han svart, og hadde vel egentlig ingen annen tanke med det enn at det hadde vært morro å se om en slik plante ville vokse her hjemme...(ikke hjemme hos oss, men her i Norge).. Men dette gikk da skammelig galt da disse frøene havnet hos politiet. Slik han forklarte meg hadde han glemt ut hele frøene, for han hadde bare takket "ja" til dem for morro skyld og hadde ingen baktanker med det. Og det siste han hadde trodd var at det skulle havne hos politiet og at politiet i det hele tatt skulle henge seg opp i det på denne måten. Menmen...akkurat på dette området må jeg si at jeg føler meg et par-tre hakk smartere enn ham, for SELVSAGT kunne jeg jo tenke meg til at å prøve å smugle inn noen ulovlige plantefrø ville få store konsekvenser her i Norge. Jeg vet jo hvor strenge regler Norge har på slikt. Nå skal det sies at mannen min var borti litt småtteri av narkotiske stoffer noe år før han traff meg, men aldri siden... Og han tar avstand fra alt som har med harde narkotiske stoffer å gjøre...men som sagt syntes han tydeligvis det hadde vært morro å prøvd en sneip av såkalte "milde" narkotiske stoffer...cannabis, hasj, marihuana osv... Men NEI, han er ingen narkoman...bare en helt vanlig familiemann som tydeligvis har sine lyster... Og jeg er så kjempe,kjempeskuffa over ham. Vi har snakket sammen om dette flere ganger i ettertid og han forstår jo hvor tåpelig dette var. Tror han fikk seg en lærepenge ja. Men jeg sitter igjen med en vond klump...bare det med at ordet "barnevern" ble nevnt fikk meg til å revurdere hele forholdet mitt til denne ellers så fantastiske mannen. Og hvis noen skulle lure...jeg er IKKE blind og godtroende...heller motsatt. Helt siden jeg fikk høre om fortiden hans har jeg vært en skeptiker...og spør og graver alltid en gang for mye enn for lite. Og gjennom våre 5 år sammen har det aldri vært et eneste lite snev av narkotiske stoffer hjemme hos oss. Jeg har aldri prøvd og kommer aldri til å ville prøve. Det er derfor jeg er så utrolig skuffa nå, over hvordan hele livet vårt plutselig ble snudd på hodet etter denne hendelser. Jeg vet jo at jeg ikke kommer til å forlate han pga dette. Han er jo en helt fantastisk mann og pappa... Men jeg trenger bare noen trøstende ord. Eller erfaringer fra andre som har opplevd noe lignende. Jeg vet ikke helt...jeg er bare så utrolig skuffa nå.


Foreldrene mine vet ikke at jeg har bestilt, og jeg sliter hvis jeg får en razzia. Hvis politet kommer, kan jeg nekte dem og si at det er hamp og skulle spise de fordi de er så sunn, og gadd ikke å kjøpe så mange for å se om at jeg likte dem eller ikke?

-Bunny
Vis hele sitatet...
Bestillte du med spendon kort? Da kan de vertfall ikke finne ut at det var deg, mm de har tydelige bevis på at det var deg (noe jeg tviler på at de har) og da er det bare å nekte, så burde det gå fint.
lykke til
Faren min har lagt penger på paypal kontoen som jeg bestilte med.
Man kan jo kjøpe hamp-frø i vanlig helsekost butikker som helsekost, er vell fullt lovlig så lenge man ikke planter dem?
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Man kan jo kjøpe hamp-frø i vanlig helsekost butikker som helsekost, er vell fullt lovlig så lenge man ikke planter dem?
Vis hele sitatet...
Det jeg også tenker, men kan du se forskjellen på hamp frø og cannabis frø? De er jo like som ett par dråper vann! :S
Kjenner jeg angrer på det kjøpet xD
Sitat av random71455 Vis innlegg
Det jeg også tenker, men kan du se forskjellen på hamp frø og cannabis frø? De er jo like som ett par dråper vann! :S
Kjenner jeg angrer på det kjøpet xD
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe forskjell på frøene, fordi det er i prinsippet de samme. Hamp er Cannabis, og selv om det er en strain av Cannabis som dyrkes primært for sine fibere, så er det den samme arten som dyrkes for sine rusgivende egenskaper. Innførsel av både plante og frø reguleres derfor av akkurat de samme lovene.
Så det vil si at jeg sliter nå? Trodde man fikk hamp frø på helsekost butikker, norske nettbutikker osv.. -.-
Sitat av random71455 Vis innlegg
Så det vil si at jeg sliter nå? Trodde man fikk hamp frø på helsekost butikker, norske nettbutikker osv.. -.-
Vis hele sitatet...
Det gjør du også, men det betyr ikke at du har lov til å kjøpe slike frø fra utlandet.
Så hva tror du kommer til å skje? Bot el? Er under 15 år.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Så hva tror du kommer til å skje? Bot el? Er under 15 år.
Vis hele sitatet...
Værste utfall er at du ikke får varene dine, og snuten(?) tar en prat med foreldre.
Sist endret av Marr; 6. november 2012 kl. 21:05.
Praten må være det verste, har netopp gått igjennom noe annet med foreldrene mine så jeg henger i en tynn tråd her -.-
Sist endret av random71455; 6. november 2012 kl. 21:07.
I verste fall et forelegg. Antageligvis skjer det ingenting. Kanskje du til og med får pakken.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Bestilte du med ditt visa? Protip er SpendOn.

Hvis nei, så ville jeg ha nektet å ha bestilt dem om de blir stoppet.
Vis hele sitatet...
Så politet har hjemmel til å se noens betalingshistorikk/kontoutskrift for ene og alene innført 15 cannabis frø?

Det tror jeg ikke.
Sist endret av Naturgrønn; 6. november 2012 kl. 21:11.
Har sendt melding om han kan "cancel the order" og han kan beholde pengene. Får håpe på det beste.
Hamp brukes faktisk til å lage proteinpulver.
Verdt å merke seg at dette er et brudd på Landbruks- og matdepartementet forskrift om såvarer. Det er ikke et brudd på Helse- og omsorgsdepartementets Forskrift om narkotika. Ikke så alvorlig, men andre ord.
Men dem kjenner vel igjen cannabis frø, og disse ser helt like ut. Da vil de nok mest sannsynlig spørre en del spørsmål. Men svaret ditt var beroligende
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Hamp brukes faktisk til å lage proteinpulver.
Vis hele sitatet...
Det brukes faktisk til å lage tusenvis av forskjellige produkter. Allikevel er det ikke lov å innføre hverken plante eller frø på egenhånd.

Sitat av random71455 Vis innlegg
Men dem kjenner vel igjen cannabis frø, og disse ser helt like ut. Da vil de nok mest sannsynlig spørre en del spørsmål. Men svaret ditt var beroligende
Vis hele sitatet...
Det er ikke fordi det er industrihamp at det reguleres av en annen lov. Det er fordi det er frøene vi snakker om, og ikke planten. Frøene er ikke regulert av den såkalte narkotikalisten.
Han/hun skulle trekke tilbake varen nå, og jeg lar h*n beholde pengene og gi good rating

Dumt det med lovene i Norge, men jeg tror at det er ikke mange år før folket innser at "the real shit" ikke er så farlig allikavel.
Sist endret av random71455; 6. november 2012 kl. 21:29.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så politet har hjemmel til å se noens betalingshistorikk/kontoutskrift for ene og alene innført 15 cannabis frø?

Det tror jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jo, det har de.

De fikk iallefall min betalingshistorikk da 30xanax piller jeg hadde bestilt ble stoppet i tollen.
Ikke av meg selvfølgelig.
Sitat av Playground Vis innlegg
Jo, det har de.

De fikk iallefall min betalingshistorikk da 30xanax piller jeg hadde bestilt ble stoppet i tollen.
Ikke av meg selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Det er en helt annen lov du bryter ved innførsel av alprazolam innholdige tabeletter kontra loven du bryter når du innfører cannabisfrø.
Noen da som vet hvordan jeg kan skaffe hamp frø som spirer ? Har de med skall på Life butikker og Sunkost osv?
Sist endret av random71455; 6. november 2012 kl. 21:48.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er en helt annen lov du bryter ved innførsel av alprazolam innholdige tabeletter kontra loven du bryter når du innfører cannabisfrø.
Vis hele sitatet...
Hvordan?
De er begge "narkotika".
Sitat av Playground Vis innlegg
Hvordan?
De er begge "narkotika".
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke ruse meg på cannabisfrø.

Cannabisfrø går under matloven og import av såvarer som mentalmelt påpekte i en tidligere post.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg klarer ikke ruse meg på cannabisfrø.
Vis hele sitatet...
Du klarer det nok helt fint om du sår dem.
Sitat av Playground Vis innlegg
Du klarer det nok helt fint om du sår dem.
Vis hele sitatet...
Ikke vær vanskelig.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke fordi det er industrihamp at det reguleres av en annen lov. Det er fordi det er frøene vi snakker om, og ikke planten. Frøene er ikke regulert av den såkalte narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Pga. nylig ervervet erfaring med den aktuelle loven kan jeg tilføre litt ekstra informasjon.
Kripos brukte følgende forklaring på min siktelse for å ha importert cannabisfrø:

Matloven §9 jfr. §10, 33 og 36, jfr forskrift om såvarer §2, 3 ledd, jfr. §28

Hvoretter innførsel og omsetning av frø og planter som inneholder narkotiske stoffer ikke tillates.
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Playground Vis innlegg
Hvordan?
De er begge "narkotika".
Vis hele sitatet...
Det er ikke THC i frøene til marijuana
Matloven §9 jfr. §10, 33 og 36, jfr forskrift om såvarer §2, 3 ledd, jfr. §28

Hvoretter innførsel og omsetning av frø og planter som inneholder narkotiske stoffer ikke tillates.
Vis hele sitatet...
Cannabis frø inneholder jo ikke thc eller noen narkotiske stoffer?

Jeg har jo kjøpt hampfrø fra Sanabona på nettet før, er det en unntaksregel om de er kjøpt fra en norsk nettside?
▼ ... over en uke senere ... ▼
neida det kommer ikke til å skje en dritt
Sist endret av alanapoli; 6. desember 2012 kl. 09:31.
Så lenge det ikke står "GROW WEED, AND GET HIGH!" på pakkningen tror jeg neppe du havner i noe dårlig lys.
ehm, det er faktisk lov å ha cannabisfrø. Cannabisfrø er helt lov å ha som suvernir, men du har ikke lov å plante de. Dette står forklart på lovdata.no, en plass på narkotikalista.

Men uansett om du sier at du skal ha de som suvernirer, så vil de nok være misstenksomme uansett :/
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
ehm, det er faktisk lov å ha cannabisfrø. Cannabisfrø er helt lov å ha som suvernir, men du har ikke lov å plante de. Dette står forklart på lovdata.no, en plass på narkotikalista.

Men uansett om du sier at du skal ha de som suvernirer, så vil de nok være misstenksomme uansett :/
Vis hele sitatet...
Men hvorfor blir marihuanafrø stoppet i tollen? Er det ulovlig å importere de fra utlandet?
Etter å ha sjekket lovdata en ekstra gang, så kan det se ut til at jeg har missforstått. Frø er kun lov dersom frøene er behandlet.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...mne=cannabis*&
Sist endret av Klorofyll; 6. desember 2012 kl. 09:49.
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Etter å ha sjekket lovdata en ekstra gang, så kan det dog se ut til at jeg har missforstått. Frø er kun lov dersom frøene er behandlet.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...mne=cannabis*&

Etter å ha sjekket lovdata en ekstra gang, så kan det dog se ut til at jeg har missforstått. Frø er kun lov dersom frøene er behandlet.

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftl...mne=cannabis*&
Vis hele sitatet...
Sanabona selger jo ubehandlede hampfrø med skall?
Plantet 4 av hampfrøene jeg kjøpte fra de, alle spiret.
Sist endret av Lacertosus; 6. desember 2012 kl. 09:50.
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
ehm, det er faktisk lov å ha cannabisfrø. Cannabisfrø er helt lov å ha som suvernir, men du har ikke lov å plante de. Dette står forklart på lovdata.no, en plass på narkotikalista.

Men uansett om du sier at du skal ha de som suvernirer, så vil de nok være misstenksomme uansett :/
Vis hele sitatet...
Vennligst vis til en kilde.
Jeg ble nylig dømt for innførsel av cannabisfrø.

Jeg ser at det er noen som argumenterer med at de har kjøpt cannabisfrø fra norske nettsider og derfor regner med at cannabisfrø er lovlig i all sin helhet.
Dette dreier seg mest sannsynlig om frø fra såkalt industrihamp, altså frø som er avlet fram fra planter hvor man har fokusert på å redusere produksjonen av cannabinoider til det absolutt minimale.

Slik som ruspolitikken er her i Norge per dags dato er det nærliggende å tro at man må være autorisert forhandler med dispensasjon for å kunne erverve slike frø på lovlig vis om de skal bestilles fra utlandet.
Igjen; dette er bare antagelser fra min side.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vennligst vis til en kilde.
Jeg ble nylig dømt for innførsel av cannabisfrø. .
Vis hele sitatet...
hva ble straffen?prøvde du å nekte for at du visste noe om dette?
Sitat av random71455 Vis innlegg
Faren min har lagt penger på paypal kontoen som jeg bestilte med.
Vis hele sitatet...

Så tøff du er som får lov til å røyke av faren din.
Vel, har bestilt 500g hampfrø fra norsk nettside til halv pris, hehe

Frakt: 1 dag :O

Sitat av Wessa Vis innlegg
Så tøff du er som får lov til å røyke av faren din.
Vis hele sitatet...
Jeg gidde faren min penger slik han kunne legge på paypal kontoen min. Faren min er helt imot sigaretter og narkotika, han a´har aldri prøvd røyk/snus/narkotika før, og jeg røyker ikke.

Jeg syns planten er fin og ville ha en lookalike, så jeg ville ha hemp uten THC, industrihamp.
Flere som digger utseendet på planten altså! kunne godt tenkt meg en potteplante av en slik, men med så lite thc som over hode mulig.
Sitat av losjien Vis innlegg
Flere som digger utseendet på planten altså! kunne godt tenkt meg en potteplante av en slik, men med så lite thc som over hode mulig.
Vis hele sitatet...
Dersom intensjonen ikke er å bli høy så spiller det vel ingen rolle hvor stor mengde cannabinoider det er å finne i planten? Jeg mener, hvis du kun skal se på den, gjør det vel ingenting om den er potent?

Det finnes imidlertid look-a-likes som det kan være verdt å ta en titt på:

- Potentilla recta
- Parthenocissus quinquefolia
- Arter innen Cleome-slekten
- Tagetes minuta
- Schefflera elegantissima

Selv om sistnevnte er mer et lite tre enn en potteplante.
▼ ... over en måned senere ... ▼
I listen over planter som ligner på cannabis, vil jeg bare legge til Ricinus communis (bladverk) og Puya berteroniana (blomsterdannelse):

http://www.picvalley.net/u/2899/120702306414467078381358038994orlLR7SI31kPC6wkNT4i_s.JPG http://www.picvalley.net/u/2546/21172160124275454451358038997vjivgLxmcZG4lt32qdmG_s.JPG
Heh, gud som jeg kjenner meg igjen i endel av det dere skriver Jeg var 16år, ikke noe peace and løøv guy, men sinnsykt stor interesse for cannabis planten. Jeg var streng på at jeg ikke hadde intensjoner om å ruse meg, og med argumenter som ''blir brukt til å lage tauverk osv'' fikk jeg kranglet meg til å ha en plante i hagen. Hadde planten der i nesten 3mnd før den ble litt for synelig fra hagen for hun mor. Da sa den ostore høvdingen mor det var på tide å ta livet av den Idag, fire år senere, dog vært rusfri en stund nå, men det gikk vell halvannet år fra jeg fikk planten til jeg begynte å røyk. Just a headsup, interessen deres kommer mest sansynelig ikke til å falle når dere får tak i disse frøene og får satt dem i jord

For de av dere som ønsker og se hvorvidt disse fungerer i hagen så kan dere se etpar bilder

Tidlig i prosessen, litt lenger ut og dens siste trise dager
Alle bildene er jo helt klin like ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av random71455 Vis innlegg
Alle bildene er jo helt klin like ?
Vis hele sitatet...
ser son ut ja, fikk litt lyst på en son plante selv jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Orker ikke sitte å bla på lovdata nå, men når det gjelder import av cannabisfrø er det flere lover og paragrafer som kan anvendes. Her er det verdt å merke seg at en del av disse ikke befatter seg med at dette er narkotiske planter - noe som blant annet medfører at selv om cannabis hadde vært tillatt i Norge er det ikke sikkert det var tillatt å kjøpe frø fra utlandet likevel.
Deler av lovverket for frø har til hensikt å beskytte norsk fauna, både fra sykdommer og fra planter som fortrenger andre planter. Dette medfører igjen at det for mange planter kun er enkelte arter som er tillatt å importere. Siden det er vanskelig å se på et frø om dette gir blå eller grønne druer vil det da være krav til dokumentasjon, i tillegg til at det gjerne kreves lisenser for importen.

Når det gjelder narkotikadelen av lovgivningen er det ikke noe krav at produktet du importerer inneholder narkotika. Det er i en del tilfeller tilstrekkelig av produktet kan benyttes til fremstilling. Souvernir-frø må derfor være behandlet på en slik måte at de ikke kan sås (strengt tatt slik at de ikke gror, så kan man gjøre med det meste...)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
www.finola.com folkens.. 25 kg med hamp frø til 250 euro.. Eller 20 feminiserte fra sensi seeds til 360 euro.. Latterlige priser på feminised for tiden......
Husk at de kom dyrker egne planter må bestille frø. De blir ikke alltid oppdaget i tollen fordi det er vanskelig å finne frø. De lukter ikke og pakkene er ofte diskre. Vet ikke hvordan pakken din ser ut da, men den kan jo gå gjennom tollen så får du varen din og da kan du eventuelt kaste den for å bli kvitt den. Viss du får pakken i postkassen så er det helt umulig at du får problemer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det var utrolig dumt å bestille "hamp" frø. Hvorfor i all verden vil du ha det?

Det finnes mange kaffe butikker i Nederland som selger pot av høyeste kvalitet, og de sendes på absolutt diskret måte. Dessuten, tollvesenet åpner ikke små pakker under 200,-. ¨
Brev, åpner de stort sett aldri uansett, med mindre de har en god grunn.
Sist endret av undisclosed; 14. august 2013 kl. 13:58.