Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 35204
Topic
Norsk netflix har jo bare ammelt skrap.
Sist endret av sogood; 6. januar 2013 kl. 03:30.
VPN om iOS støtter det.
Unblock-us.com der står det hvordan du går frem osv også
Har hørt det er et bredere utvalg av filmer på den amerikanske versjonen, men er det noe særlig nyere titler? Noen som vet hvor regelmessig filmene blir oppdatert i både Norge og USA?
Trådstarter
13 0
Sitat av zitare Vis innlegg
Unblock-us.com der står det hvordan du går frem osv også
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg får ikke til å fikse amerikansk itunes?
Sitat av sogood Vis innlegg
Ja, men jeg får ikke til å fikse amerikansk itunes?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke amerikansk itunes for å få tilgang til amerikansk netflix
Sitat av sogood Vis innlegg
Ja, men jeg får ikke til å fikse amerikansk itunes?
Vis hele sitatet...
iTunes har ingenting med saken å gjøre. For å få iTuneskontoen din amerikansk, må du endre land, enkelt og greit. Du kan ikke handle på den amerikanske butikken med norsk konto, da.

Setting up VPN to watch Netflix on the iPad outside the US is pretty easy. Go to Settings > General > Network > VPN and put in your account info from Hide My Ass and off you go. Below is a screenshot showing how to input the info found in the account panel at Hide My Ass. To find this info log into your account and then look for PPTP on the left hand side. Of course you need to have an account with Netflix already for this to work, but that is just a matter of signing up while connected to VPN on your computer. Also remember to use a 5 digit zipcode when signing up – any will do.

Don’t forget that a VPN account from Hide My Ass will also give you access to numerous other cool streaming services. So that is how you go about watching Netflix on the iPad outside the US. It is pretty easy to setup and I’m confident you will not regret the small time investment as it will pay it self back over and over again.

- vpnfreedom.com
Vis hele sitatet...
Sist endret av Tempus; 7. januar 2013 kl. 00:31.
Sitat av zitare Vis innlegg
Unblock-us.com der står det hvordan du går frem osv også
Vis hele sitatet...
Dette er den beste måten synes jeg. Legg dog merke til at det kun fungerer så lenge du er på wifi, når du er på 3G vil du ha tilgang til den Norske versjonen av Netflix

Altså:

http://www.unblock-us.com/ (Mulig å prøve gratis i en uke)

http://support.unblock-us.com/custom...rticles/291548 (instruksjon på hvordan sette opp på ipad)
Sist endret av Cikey; 7. januar 2013 kl. 00:37.
Har selv amerikansk via Unblock US, både på PC, Apple TV, og iPad. Bytter innimellom utifra hvordan utvalget er, funker fint. Er OK å vite hvordan du switcher tilbake til norsk om du har folk på besøk som ikke klarer seg uten norsk tekst(evt få deg nye venner).
Trådstarter
13 0
Sitat av moridin Vis innlegg
Du trenger ikke amerikansk itunes for å få tilgang til amerikansk netflix
Vis hele sitatet...
Meh.. Ok. De skriver jo det på unblock us, at det kreves. Men greit, da er det vel bare å prøve da.

Tusen takk, alle sammen. Godt ikke alle er like grønne som meg.
Sitat av sogood Vis innlegg
Meh.. Ok. De skriver jo det på unblock us, at det kreves. Men greit, da er det vel bare å prøve da.
Vis hele sitatet...
De gjør det, men jeg tror ikke det gjelder lenger. Klienten er jo tilgjengelig nå for norske iPad/iPhone-brukere og jeg tror du kan bruke den "norske" klienten på amerikansk Netflix også, så lenge Netflix "tror" du befinner deg i USA.
Sist endret av Judaz; 7. januar 2013 kl. 22:43.
Altså det fine med at netflix er i Norge er at du kan bruke ditt norske kort til å betale med. Hvis du reiser til usa på ferie, så vil du få tilgang på det amerianske innholdet, selv med en helnorsk konto. Samme med spotify feks. Alle har vel sett beskjeden "This track is not available in your country". Hadde man da reist til landet den var tilgjengelig kunne man hørt den.

Dvs. at med vpn så lurer du netflix til å tro at du befinner deg i USA, selv med norsk adresse og kort. Man kunne jo bruke vpn før også, men da måtte man ha en betalingsmetode som var godtatt i USA.
Har ikke testet denne selv, men kan jo være verdt et forsøk.


EDIT: Prøvde den just på iPhonen min - funka fjell!
Sist endret av junkpal; 8. januar 2013 kl. 10:34.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
13 0
Hvordan kan jeg kjapt veksle mellom norsk og amerikansk netflix? Har den amerikanske nå, men noen av seriene og filmene finnes jo på den norske også, så da hadde det jo vært fint å få norsk tekst da det er mulig.

Forandre DNS nummer?
Sist endret av sogood; 7. februar 2013 kl. 10:23.
Orker ikke å starte en ny tråd, så spør bare her. Hvordan kan jeg få amerikansk Netflix på PS3?
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Orker ikke å starte en ny tråd, så spør bare her. Hvordan kan jeg få amerikansk Netflix på PS3?
Vis hele sitatet...
Neivel, men du kan iallefall orke og lese denne tråden da... Unblock-us!
Sist endret av zitare; 7. februar 2013 kl. 12:51.
Sitat av zitare Vis innlegg
Neivel, men du kan iallefall orke og lese denne tråden da... Unblock-us!
Vis hele sitatet...
Spydige kommentarer vil jeg ha meg frabedt, er du snill.
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Spydige kommentarer vil jeg ha meg frabedt, er du snill.
Vis hele sitatet...
...han svarte jo nettopp på hva du må gjøre. Unblock-us. Skal funke på PS3 også. Les tråden.
Sist endret av Photosopp; 7. februar 2013 kl. 13:40.
Sitat av sogood Vis innlegg
Hvordan kan jeg kjapt veksle mellom norsk og amerikansk netflix? Har den amerikanske nå, men noen av seriene og filmene finnes jo på den norske også, så da hadde det jo vært fint å få norsk tekst da det er mulig.

Forandre DNS nummer?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg på også. Jeg og samboeren synes det er konge med amerikanske innholdet, men vi har ei datter som helst vil se tegnefilmer med norsk tale. Finnes det en enkel måte å switche mellom norsk og amerikansk innhold? Jeg bruker AppleTV3.

Har forsåvidt Ipad 2 også, så i dag så har jeg norsk innhold på Ipaden og bruker airplay over til tven. Men ettersom Ipadens netflix app ikke støtter airplay direkte hender det at det blir litt hakking når jeg må speile bilde fra ipaden til tven. Så hvis det finnes en god switche måte på Apple TV hadde det vært konge. I dag må jeg endre DNS tilbake til automatisk og så legge inn igjen for hver gang for at den skal switche

Marius
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av marjusen Vis innlegg
Dette lurer jeg på også. Jeg og samboeren synes det er konge med amerikanske innholdet, men vi har ei datter som helst vil se tegnefilmer med norsk tale. Finnes det en enkel måte å switche mellom norsk og amerikansk innhold? Jeg bruker AppleTV3.

Har forsåvidt Ipad 2 også, så i dag så har jeg norsk innhold på Ipaden og bruker airplay over til tven. Men ettersom Ipadens netflix app ikke støtter airplay direkte hender det at det blir litt hakking når jeg må speile bilde fra ipaden til tven. Så hvis det finnes en god switche måte på Apple TV hadde det vært konge. I dag må jeg endre DNS tilbake til automatisk og så legge inn igjen for hver gang for at den skal switche

Marius
Vis hele sitatet...
Hei.

Fant du noen god løsning på switche mellom norsk og amerikans netflix på Apple TV?
Du kan ordne det via nettsidene til unblock-us. Bare logg inn kontoen, det endres øyeblikkelig.
Nettsiden til unblock-us?
Jeg er nybegynner på dette så må ha det inn med t-skje. Gjør man dette via Apple Tv?

Edit: kikka på siden til unblock-us. "problemet" er at man må legge inn dns - itunes location - restart hver gang man skal swithce mellom norsk og amerikansk Netflix. Tungvint da jeg har unger som ønsker norsk tekst/tale.
Hjelper det evt hvis jeg jailbraker den? Har atv2
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bare bruk laptop, lanst ned hula på google chrome og nyt!