Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1218
noen som vet om noen bra programmer som fungerer bra på lånepcer så du slipper å slette maskinene manuelt vær gang noen har brukt de?
tenker på det programmer som fungerte bra for windows xp før i tiden men de har sluttet med det tydeligvis..
Kan du prøve å formulere deg på nytt? Det var jammen ikke lett å skjønne hva du spør om. Hva slags programmer er du ute etter?

Er du ute etter programmer man ikke trenger å installere? Eller er du ute etter programmer som ikke lagrer brukerdata/historikk?
Sist endret av Membranplan; 13. desember 2012 kl. 12:07.
Det du trenger er å lage deg en minnepenn pc. Linux fra minnepenn lar deg installere alt du trenger på minnepennen. Bare boot opp lånepecen fra minnepenn og alt er likt slik du hadde det sist, med alle programmer og dokumenter.
Tenker på det at et program som gjør sånt at maskinene blir renset etter reboot nødt til å være windows pga folk som leverer pcene sine inn på rep skal ha samme OS på lånepc ellers hadde jeg selvfølgelig bare mekket til et linux os med rettigheter og alt det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Installer windows, lag et image av installasjonen, og blås det inn på nytt for kvar gang
Vet hva han tenker på nå, det var en måte å gjøre den første bootingen av maskinen til persistent, slik at ingenting lagres permanent på diskene. Ved reboot slettes alt av brukerinstallinger, cokies, lagrede dokumenter kort sagt alt hva som har skjedd siden forrige boot slettes. Etter alle boot starter maskinen opp helt lik en førstegangsboo . Husker ikke om det var noen hw add-on eller om det var sw som fikset dette. Men det var ikke uvanlig på blant annet nettcafeer tidligere.

Men kjenner ikke navnet på sw eller hw du må søke etter. Kanskje noen har bedre husk enn meg?
Sist endret av random67489; 13. desember 2012 kl. 12:47.
jepp akkuratt det jeg er på jakt etter
Kan du benytte deg av Windows Steady State?
men hva het den løsningen? Er vanskelig å hjelpe deg noe videre når jeg ikke vet helt hva jeg skal google.
Klarer virkelig ikke huske hva en slik løsning ble kalt, men for ca 10-12 år siden hadde alle nettcefeer en slik løsning.
Steady State ble kastet ut etter XP.

Deep Freeze fra Faronics er tingen!
http://www.faronics.com/en-uk/products/deep-freeze/

Den renser dog hver gang maskinen startes, så det enkleste hadde nok vært en Ghost-løsning.
Sist endret av curx; 13. desember 2012 kl. 13:00.
Loozr ja den hadde fungert men trenger til w7
husker ikke navnet nå random67489 men brukte det når jeg gikk på barneskolen og var lei av at folk lastet ned spill hele tiden ..

lefsaker ja genialt har ghost men blir litt vel stress å måtte ha masse ghost images på en bootable hdd som er stapp som den er med img
Kanskje denne? http://www.fortresgrand.com/products/cls/cls.htm
Sist endret av random67489; 13. desember 2012 kl. 13:05.
Sitat av haavardb Vis innlegg
Loozr ja den hadde fungert men trenger til w7
husker ikke navnet nå random67489 men brukte det når jeg gikk på barneskolen og var lei av at folk lastet ned spill hele tiden ..

lefsaker ja genialt har ghost men blir litt vel stress å måtte ha masse ghost images på en bootable hdd som er stapp som den er med img
Vis hele sitatet...
http://www.smartdeploy.com/
1 image på en minnepenn virker på alle PCer
Clean slate gir deg alt du trenger OP.
Jeg ville brukt Ghost og laget image av HDDene i PC-ene. Så kan du bare legge image-et over på HDDene igjen etterhvert som PC-ene kommer tilbake fra utlån.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Jeg ville brukt Ghost og laget image av HDDene i PC-ene. Så kan du bare legge image-et over på HDDene igjen etterhvert som PC-ene kommer tilbake fra utlån.
Vis hele sitatet...
Det skal vel være mulig å gjøre install av ghost image fra lan?
Dermed kan den prosessen automatiseres slik at det bare er til å boote opp med lankabel plugget inn så vil imaget legges over på disken og alt fra evt. virus til brukerfiler overskrives.

Hvordan gjøres dette i praksis, altså automatiseringen av oppgaven?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det skal vel være mulig å gjøre install av ghost image fra lan?
Dermed kan den prosessen automatiseres slik at det bare er til å boote opp med lankabel plugget inn så vil imaget legges over på disken og alt fra evt. virus til brukerfiler overskrives.

Hvordan gjøres dette i praksis, altså automatiseringen av oppgaven?
Vis hele sitatet...
Du kan legge inn image via nettverk med ghost. Alt på disken vil bli overskrevet.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Du kan legge inn image via nettverk med ghost. Alt på disken vil bli overskrevet.
Vis hele sitatet...
Ja det var det jeg mente, men hvordan gjøres det?
Spesiell kommando eller hva?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Moonscape burde være det du ser etter.
clonezilla? vil ikke det fungere bra til denne bruk ?