Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 860
Tenkte jeg skulle lage en post som jeg tror ikke har blitt tatt opp på forumet før...

Jeg har sett i media et par ganger at folk som for organtransplantasjon har fått noen av minnene og personalitetstrekkene til den personen de fikk organet fra.

F.eks, det var en tømrer, en skikkelig barsking, i USA som trengte ny lever (tror jeg det var), og når han fikk den, så ble han plutselig mer feminin og begynte å hjelpe til hjemme for kona si og sånt.

Et annet eksempel var en som fikk et nytt hjerte, og av og til så fikk han slike 'flashbacks' av den personens liv.

Dette syns JEG er veldig rart, hva tror dere at det kan komme av?

Et interessant tema som jeg fikk lyst å spørre dere på Freakforum om.

-Sk33to
Total bullshit uten noe medisinsk grunnlag. Det er min mening.
Dette virker som en sak for "åndenesmakt". Har du noen kilder på dette?
Om noen eventuellt skulle ende opp med mine organer tviler jeg sterkt på at de vil bli som meg/få flashbacks.
Minner og personlighetstrekk sitter i hjernen. Enkelt og greit. At tømmerhoggeren begynte å fokusere mer på å hjelpe og tilbringe mer tid med kona si etter å tydeligvis ha vært døden nær, er strengt tatt å forvente. Testosteronproduksjonen hos pattedyr skjer i største hovedsak i testiklene/eggstokkene, og i liten grad i binyrene, på oppdrag fra hjernen. Leveren har ingenting med testosteronproduksjonen å gjøre, og kan følgelig ikke bidra til hvor feminin/maskulin en person er.

Flashback-fyren er nok oppmerksomhetssyk, sinnsforvirret eller et produkt av andres frie fantasi.
Sist endret av Provo; 26. oktober 2009 kl. 08:14.
Tull fra ende til annen. Hvis dette var sant hadde vi jo hørt om dette daglig omtrent.
Det er ikke sant, det er bare bønder i USA som vil ha sine 'minutes of fame'.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Apu Vis innlegg
Det er ikke sant, det er bare bønder i USA som vil ha sine 'minutes of fame'.
Vis hele sitatet...
er en tv-serie ute nå som heter Saving Hope den handler om en dude som opplever mye mens han er i koma, jeg tror selv at minner som kommer fra transplanterte organer eller "bare" koma kommer av at hjernen er fantastisk (ut av kroppen opplevselser og lignende sier jo noen at er hjernen som "hører" det som skjer og "vet" det personen vet og derfor lager minnene man "trenger"for å tro at no fantastisk har skjedd)...

Så om det disse menneskene tror har skjedd ikke har skjedd er det jo fullt mulig de tror det har skjedd, og tror man på detman sier er det mange som mener det ikke er løgn...

Er foresten Donasjonsdagen snart! (som om det ikke var grunnen til at jeg søkte frem en "donor-tråd"(klarte ikke finne grunnlag for å skape egen tråd))