Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6316
Har gått gjennom to måneder med pisseprøve, har nå gått én måned siden de obligatoriske prøvene, og nå har foreldrene mine ordnet med et slikt "stikkprøve" opplegg. Det betyr at jeg når som helst kan måtte stikke til legesenteret og pisse i koppen.

Har relativt høy forbrenning om det har noe og si, og før den første pisseprøven min noen gang, hadde jeg inntil 5 dager tidligere røyket som en helt (dvs. hele tiden) i noen måneder. Men alle prøvene jeg har hatt inntil nå har vært helt blanke, og fri for thc.

Det jeg lurer på er forsåvidt hvor lang tid det tar for så lite som ett bongtrekk, å gå ut av systemet? Nå som det er sagt hadde det vært greit å vite om en kveld med røyking, la oss si, 2g(?) f.eks kunne vært OK?
Min erfaring med urinprøver er at sålenge kroppen din er 100% ren (Altså hatt pause på over 1 mnd, alt etter hvor mye/ofte du pleier å røyke) så sitter det veldig kort i, ved engangstilfeller. Sitter som oftest et par dager, hvis det er engangstilfelle og kroppen er ren. Om det er et trekk eller 2 gram har ikke så mye å si, så lenge du er ren.
Jeg vil påstå du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Nå vet jeg ikke hvor lenge du å ta disse stikkprøvene. Men alle jeg kjenner som har vært på liknende opplegg som deg har blitt busta. Nettopp fordi de bare skal ta seg en liten en, det blir fort blod på tann om det går bra første gangen!
Kan foreldrene dine selv bestemme når du skal pisse da?
Isåfall kan de jo bare sende deg til legevakta dagen etter f.eks du har vært ute med noen kompiser?
Da blir du fucked da.
Kompis strøk nylig, er så glad jeg ikke tok det lille trekke jeg absolutt ville ta ilag med han..
Du må nesten selv velge hva som er viktigst - å ruse seg på noe som faktisk er ulovlig, vel vitende om at du med stor sannsynlighet kan bli tatt for det eller å velge å la være av respekt for foreldrene dine. Nå kan man vel diskutere min moral, men jeg ville definitivt valgt å latt være, ettersom du vil bli testet. Har du ikke noe annet du kan hygge deg med inntil de er ferdig med å teste deg da?
Det kan jo hende det fungerer, men er det verdt å noie i 1-2 uker, og risikere å feile hele greia? Som murloc sier, så gjør du deg nok en bjørnetjeneste.

Tenk heller hvor EKSTREMT digg det blir når du er helt ferdig! Ingen noia for å bli tatt og du kan dra det helt ut.

Gjorde selv dette en gang i samme situasjon. 3 dager etter røyken ble jeg innkallt til prøve, var heldigvis i London da, så kunne ikke ta prøven før 2 uker senere, når jeg kom hjem. Prøven ble rein den, men jeg hadde noia fra inkallelsen til jeg fikk tilbake resultatet. Jeg sier, vent
Fall for all del ikke for fristelsen til å prøve andre stoffer som substitutt, bare fordi at cannabis er sporbart i kroppen flere ganger lengre enn f.eks. mdma, amfetamin eller heroin. Dette er farlige stoffer, og det er lett å bli hekta.

Foreldrene dine / evt. påtalemyndigheten vil bare ditt eget beste, ikke drive deg ut i et tungt dopkjør.
De kan jo se om det er synkende eller stigende THC nivå hvis det er sånne seriøse prøver.
Sitat av selvmord Vis innlegg
De kan jo se om det er synkende eller stigende THC nivå hvis det er sånne seriøse prøver.
Vis hele sitatet...
slike prøver som dette kan visstnok bare sendes til Trondheim,og er svært omfattende. +at de koster rundt 3000,- ifølge politiet.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Gjort er gjort, ble 3-4 trekk og en mornings dagen etter. Men dette var et engangstilfelle, og kommer til å holde meg frem til prøvene er over. Noe som forhåpentligvis ikke er så lenge til, da det som nevnt allerede er gått 3 måneder.

Vet fortsatt ikke når jeg kommer til måtte ta prøve, men det er mulig det blir den andre februar. I det tilfellet satser jeg på at 8 dager er nok for at det skal komme seg helt ut av systemet. Er litt usikker på akkurat hvor grundig prøven er, da jeg som nevnt hadde røyket ganske store mengder inntil 5 dager før min første prøve, men den gikk smørefritt - noe jeg ikke hadde trodd i det hele tatt. Har også mellom mine obligatoriske prøver (1 prøve hver onsdag i 2 måneder) tatt 2C-B og noen andre greier, der jeg en av gangene gjorde det 2 dager før en prøve, men den gikk også fint (kanskje de bare ser etter cannabis? legen sa de kom til å se etter alt mulig). Betaler forresten 95,-/100,- for hver prøve, så det har vel kanskje litt og si om kvaliteten på prøven?

Takker uansett for alle svar, selv om jeg fikk litt noia av noen Håper iallefall det går bra på neste prøve, viss ikke skal dere få si 'hva var det jeg sa' så mye dere vil.
så lenge du ikke har røyka sammenhengende på 2 mnd er det ute etter 1-2 dager trur jeg, da rekker ikke kroppen og bygge opp lager og THC'en vil gå raskt ut av kroppen din
Ikke ta sjansen. Jo lengere du ikke blir tatt for å røyke jo fortere blir du kvitt stikkprøvene. Ta deg noen øl istedet da vel?
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Har gått gjennom to måneder med pisseprøve, har nå gått én måned siden de obligatoriske prøvene, og nå har foreldrene mine ordnet med et slikt "stikkprøve" opplegg. Det betyr at jeg når som helst kan måtte stikke til legesenteret og pisse i koppen.

Har relativt høy forbrenning om det har noe og si, og før den første pisseprøven min noen gang, hadde jeg inntil 5 dager tidligere røyket som en helt (dvs. hele tiden) i noen måneder. Men alle prøvene jeg har hatt inntil nå har vært helt blanke, og fri for thc.

Det jeg lurer på er forsåvidt hvor lang tid det tar for så lite som ett bongtrekk, å gå ut av systemet? Nå som det er sagt hadde det vært greit å vite om en kveld med røyking, la oss si, 2g(?) f.eks kunne vært OK?
Vis hele sitatet...
Ser bort fra moralske og juridiske sider her.

Vedlagt: Utskrift fra "Blåboka" til Fürst Medisinske Laboratorium, som er et av de få sertifiserte laboratoriene etter NS-EN ISO/IEC 15189 (i henhold til EU's felles standariseringsforskrifter), fra Norsk Akkredittering, som er Nærings- og handelsdepartementets eneste organ for å utføre teknisk akkreditering.
Det vil også si at laboratoriet følger retningslinjene fra Statens Helsedirektorat, for hva som skal testes, metoder, prosedyrer ved juridiske eller andre konsekvenser etc.

Et annet laboratorium, som ikke har sertifisering for prøvetaking, Unilab, sier i sin beskrivelse av forskjellige stoffer: Etter inntak av betydelige doser over tid kan fallende konsentrasjoner unntaksvis påvises opp mot 2-3 måneder.
Men gjentar for sikkerhets skyld: Fürsts beskrivelse er per idag det som gjelder iht forskifter/lover.

U-Cannabinoider
[U-Cannabinoider] 654 (A) (''Hasj'', Cannabis)
7 mL urin. Det er viktig med sikker identifikasjon av prøven. Eget rekvisisjonsskjema. (Gjelder ikke ved elektronisk rekvirering.) Se Rusmiddelanalyser.
Indikasjon: Mistanke om misbruk av hasjisj/marihuana.
Tolkning: Analysen påviser cannabinoider og andre stoffer skal ikke interferere med analysen. Etter røyking av en vanlig brukerdose hasjisj vil deteksjonstiden være kort (2 - 6 dager). Etter store inntak kan cannabinoider påvises i 2 - 4 uker etter siste inntak. I sluttfasen av utskillelsen vil prøveresultatet kunne veksle mellom positivt og negativt. Et positivt resultat etter et negativt behøver derfor ikke bety nytt inntak. I slike tilfeller anbefaler vi rekvirering av spesifikk analyse, siden vi da vil vurdere sannsynligheten for nytt inntak siden forrige prøve (såkalt ''kvantitering''). Dette kan avklares telefonisk med våre konsulenter.
Kontrollprøve: Der det kan bli aktuelt med alvorlige sanksjoner overfor prøvegiver ved positive funn, anbefaler vi at prøven sendes direkte til Divisjon for rettstoksikologi, FHI. Fürst kan etter avtale være behjelpelig med prøvetaking, rekvisisjonsskjema og spesielt prøvetakingsutstyr.

U-Cannabinoider spesifikk
[U-Cannabinoider spesifikk] 774 (''Hasj'', Cannabis)
7 mL urin
Indikasjon: Mistanke om misbruk av hasjisj/marihuana, der en også ønsker en vurdering av sannsynligheten for nytt inntak etter forrige prøve.
Tolkning: Analysen påviser helt spesifikt tetrahydrocannabinol-syre som er en hovedmetabolitt av tetrahydrocannabinol (THC) som er virkestoffet i cannabis. Analysen er utført med LC-MS-MS som gir svært høy grad av sikkerhet. Sannsynligheten for nytt inntak siden forrige prøve (såkalt ''kvantitering'') vil vurderes ved serielle prøver. Etter røyking av en vanlig brukerdose hasjisj vil deteksjonstiden være kort (2 - 6 dager). Etter store inntak kan THC-syre påvises i 2 - 4 uker etter siste inntak. Analysen kan evt etterrekvireres innen 2 uker.

Ps: FHI som det refereres til er Folkehelseinstituttet, Divisjon for rettstoksikologi og rusmiddelforskning. Tidligere kjent som SRI, Statens Rettstoksikologiske Institutt.
▼ ... over et år senere ... ▼
For dere som lurer på hvor lenge et trekk sitter i kroppen/urin så er det gjort et omfattende studiet ved Yale. Her er det en link til linken:
http://drugs.blurtit.com/q406943.html

Ahhrghhhh... Havnet på fylla på onsdag og hadde urinprøve på fredag. Har over lengre periode holdt meg unna trekk etter alkohol inntak, men impulskontrollen glapp, og gudene vet hvor mange trekk jeg endte opp med. For å gjøre historien kort så våknet jeg opp fredag morgen (sov hele torsdagen) skrall som ei høne og mildt sagt forbannet på meg selv. Kom på at jeg hadde noen hjemmetester et eller annet sted i kåken, slike:
http://www.testselv.no/product.asp?p=4658
med cut-off: 50 ng/ml.
Testet, viste en rød strek som indikerer nok urin, men kun en strek, noe som betyr positiv. Panikk!. Begynte å bøtte ned på vann og kaffe, testet en til: viste en rød, og en svakt rødt. Husket ikke helt hvordan testen skulle leses, fant frem manualen, der det står to røde streker i testfeltet indikerer negativt. Endte ihvertfall med å bruke alle 5 testene jeg hadde igjen, der den siste med kun vann for å bekrefte at jeg hadde lest av riktig, dvs totalt 2 røde streker, og ikke 3 som jeg innbilte meg.
Satt meg på bussen ned til teststasjonen med blæra på randen, og kjøpte meg 1liter tropisk juice i siste desperasjon når jeg kom av. Vet ikke hvorfor, men husket å ha lest et eller annet sted en eller annen gang at det skulle være godt for et eller annet. Fikk omsider tømt meg inne på stasjonen, lot det renne litt først. Det var en viss farge på urinen..

Vet at jeg svarer på mitt eget spørsmål, men trenger støttende ord fra noen som har vært i samme situasjon ? Brukes det samme cut-off i lab som hjemmetester?
Mitt råd: Respekter foreldrene dine og vent til du har flyttet hjemmefra med å bruke ulovlige rusmidler. Enklere blir det ikke. Så lenge du bor under dine foreldres tak bør du respektere dem såpass.

Dette var sikkert ikke det du ville høre, men det er det beste å gjøre.
Jeg går selv på pissings "rusmiddelavtale" kun fordi jeg skal studere i USA og da kan jeg ikke ha slikt på bladet!
Jeg har vært positiv 6 ganger nå, har vurdert dette selv. men nå, skal jeg faktisk ta det rolig til avtalen er ferdig (6mnd)
og 5 mnd resterende, buhu. men for og si det sånn, blir du busta (hvis det er via politiet)
kan du få 2 års utsettelse på lapp, bot og nektet reiserute til flere land, så det kan være mye du setter på spill.
(Dette avhenger såklart på om det er via politiet eller foreldre)
Takk for rådet, setter pris på det. Respekterer mine foreldre også (til en viss grad ihvertfall). Flyttet hjemmefra når jeg var 17, er nå 33. Ferdig utdannet, etablert osv. Grunnen til urinprøver er dokumentasjon for å få tillgang til en viss medikament, slik at dette er noe legen min får vite, og regner med at han har taushetsplikt.. Har egentlig ikke rørt noen ulovligheter på veldig lengde, slik at dette var en utimelig glipp. Selv om dette ikke er noen tungvekter, så er det som du påpeker, ulovligheter.
Vet noen hva cut-off grensen er på gc/ms-ms? Har sett det blir opperert med forskjellige tall, fra 7.5 ng/ml- 50 ng/ml.
Har pissa reint etter et par uker, men også opptil et par mnd. Å jeg røyker hver dag. Så det kan jo bli individuelt.
Jeg pisser innimellom nå for tiden.

Siste gang i går - da var hurtigtesten fortsatt positiv, og mitt siste inntak av THC var den 15. februar.

Det er altså veldig individuelt hvor lenge det sitter, men nå røyket jeg tilnærmet daglig over en lengre periode også..
1 dag *titegn*
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Jeg går selv på pissings "rusmiddelavtale" kun fordi jeg skal studere i USA og da kan jeg ikke ha slikt på bladet!
Jeg har vært positiv 6 ganger nå, har vurdert dette selv. men nå, skal jeg faktisk ta det rolig til avtalen er ferdig (6mnd)
og 5 mnd resterende, buhu. men for og si det sånn, blir du busta (hvis det er via politiet)
kan du få 2 års utsettelse på lapp, bot og nektet reiserute til flere land, så det kan være mye du setter på spill.
(Dette avhenger såklart på om det er via politiet eller foreldre)
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen vanlig straffereaksjon å utsette førerkortet for rusmiddelbruk, med mindre det er i forbindelse med kjøring. Det er også diskutert mange ganger på forumet at en bruk og besittelses -dom ikke hindrer deg i å besøke USA.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Ett bongtrekk er ute av blodet innen 2-6 timer maks. Og ute av urinen innen 2 dager maks.
bare ta en røyke kveld i uka, går fint som fan, for da kanskje du får deg en lære penge erru på prøve så er det vel av en grunn. harden the fuck up eller ta straffa de som den voksne person du vil være..