Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2019
Som tittelen spør, er det noen her som kan lese arabisk kaligrafi? Jeg var i Istanbul for en del år siden og kjøpte et bilde med noe kaligrafi på. Da jeg ryddet i boden i dag fant jeg igjen bildet, og det hadde vært artig å funnet ut hva det er det står. Mannen i butikken fortalte meg hva inskripsjonen betyr, men det har jeg selvsagt glemt.

http://i.imgur.com/mQ2DT.jpg
Hvis ikke noen andre har svar her, så skal jeg prøve å finne det ut i morgen, siden jeg kjenner noen som kan lese det.

Sitat av bendikz Vis innlegg
Dra dit å spør da vel!
Vis hele sitatet...
Litt tungvindt å dra tilbake til Tyrkia kun for å finne ut av dette?
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Jeg skal til Istanbul i sommer, om jeg ikke får noe fornuftig svar her eller de andre stedene jeg har spurt så tar jeg med bildet og spør, såfremt jeg finder bokhandelen der jeg kjøpte det.

Fuzzybossen: Takk
Kan prøve å finne ut av det jeg også
Google bildesøk gav noe som tilsvarer "Koranic Verses". Høres ikke ulogisk ut.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Jeg fant ut av det etter å ha sett litt i koranen selv. Det er fra Surat al-Hajj, og betyr enkelt og greit "Han som har kontrollen over alt".
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Jeg fant ut av det etter å ha sett litt i koranen selv. Det er fra Surat al-Hajj, og betyr enkelt og greit "Han som har kontrollen over alt".
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en kompis til å spørre om faren hans visste noe. Det står "Kol Ali" noe som anngivelig betyr "Gud skaper".
*insert tittel her*
Det står Allah i midten...


[color=red]•[/color]: Muligens noe satanisk her. Snodig.
[color=green]•[/color]: Her står det «01281» på arabisk.
Det står; Han(Allah) klarer alt. Eller, Han(Allah) klarer alt mulig.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Har allerede funnet ut hva det betyr, tråden kan godt stenges.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
morsomt att det var 6 ulike svar!
Arabisk er et rikt språk, for å si det sånn, Ignifer.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Så rikt att ett bilde kan ha mange betydninger?
Da vil jeg nesten kunne påstå att det er ett udugelig språk. Er duket for en del missforståelser i det daglige da!

"hmm, står det melk og brød på handlelappen, eller står det bensin og nysnø?"
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Så rikt att ett bilde kan ha mange betydninger?
Da vil jeg nesten kunne påstå att det er ett udugelig språk. Er duket for en del missforståelser i det daglige da!

"hmm, står det melk og brød på handlelappen, eller står det bensin og nysnø?"
Vis hele sitatet...
Arabere var blant de første som utviklet et brukbart skriftspråk, så udugelig er det nok ikke. Og hva vet du om hvordan bildet/teksten er bygd opp? Du ser jo tydelig at skriften ikke er rett frem (på en linje) så det kan fint ha flere betydninger for alt du vet, spesielt med tanke på at det kan oversettes på forskjellige måter.
Sist endret av Juicekongen; 25. februar 2012 kl. 16:00.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Arabere var blant de første som utviklet et brukbart skriftspråk, så udugelig er det nok ikke. Og hva vet du om hvordan bildet/teksten er bygd opp? Du ser jo tydelig at skriften ikke er rett frem (på en linje) så det kan fint ha flere betydninger for alt du vet, spesielt med tanke på at det kan oversettes på forskjellige måter.
Vis hele sitatet...
Jeg må få beklage ett jeg sier noe du ikke liker om dette fantastiske språket da!