Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2372
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
halla! skal skrive om min første opplevelse med opiater

dosering: en del hals (0,5 prima vare) og en liten PRIKK subutex
setting: hos en venn, ekstremt deprimert og ødelagt psykisk
kroppen: ca 1.80 høy, 50kg, 16år.

det begynnte med at jeg rømmt hjemmefra, dette var rundt ett halv år siden, jeg var 16. kommer til en kompis jeg kan kubbe hos (la oss kalle ham M), helt nedbrutt, ødelagt på innsiden. spørr pent om jeg kan få ett trekk, han svarer ja, og sier at han og har en liten stripe med noe ekstremt kraftig sovemedisin som var gaske like hero i effekt. jeg tar trekket, blir litt bedre, men bæder fortsatt sykt (gråter, er suecidal osv). tenker litt over stripa da jeg var skeptisk til sånnt på den tiden men tenker til slutt "hey, hakke noe å leve for uansett, så samma det". han tar frem en liten clipspose med hvitt oulver i og legger en pitteliten prikk på bordet. jeg snorter og tenker "hmfr, dette ser ikke ut som det kan gjøre spess, har aldri hørt om så kraftig sovemedisin.."

ukjent tid etter: KABOOM, været ble pent å se på, allt virker som en HD film og synet ble blurra x1000. jeg er offesiellt i lykkeland. jeg sjangler når jeg går, og når kompisen min setter på noe musikk (subben hans var under senga, hele sengen rister når du spiller musikk) er det som om jeg er ett barn igjen! lykkelig, tankeløs, og jeg klarer ikke gå han fortalte i ettertid at jeg bare hadde sittet med munnen halvåpen og sett ut i rommet med tommt blikk. det kjennes ut som jeg fallt fra himmelen og datt på ett par tonn fjær. jeg var vekstløs.

så var det på tide med søvn. tar ett trekk, kjenner jeg blir så rusa at jeg ikke klarer snakke, blir bare kommandert ut på sofaen.
jeg sjanglet så ut på sofaen og tenker "shit, hva var de greiene?!". M sier at jeg bare kan si ifra om det er noe, i det lukker øynene og jeg sovner på ett blunk.

fannt først ut idag (det er ett år siden eller noe siden jeg tok stripa, har dårlig hukommelse så akn hende det var kortere/lengere tid siden) at det var subutex. fikk litt sjokk da jeg innså at jeg hadde fått kraftig opiums lignende stoffer i meg som så ung og uerfaren. han ville ikke si navnet fordi han vr redd jeg kunne gjøre noe dummt om jeg visste hva det var som ga så heavy rus.

tenker i ettertid at det var merkelig at jeg ikke ble kvalm, fikk ikke hangover, eller noe slikt. men jeg er glad for å ha den opplevelsen, ettersom det gikk fint.

ble kort rapport ettersom jeg ikke har hukommelse til å huske så langt tilbake og jeg var HELT på trynet rusa

edit: ikke legg i deg ting du ikke vet hva er om du er deppa, dette er dummt, og om jeg hadde visst hva det hette på det tidpunket vil jeg ikke tenke på hvor jeg kunne vært idag. føler den dag idag at jeg ikke hadde takket nei til stripen, men at cannabis rusen er høyere på liste, mye mer safe og mer min type rus.
Sist endret av drittsekken; 17. februar 2012 kl. 00:20.
Faen ass, da jeg var 16 tenkte jeg kun på fitte, fotball og jeg var heldig hvis jeg fikk kjøpe sigg i ny å ne på kiosken.
Når du var 16 snorta du subutex.
Men du virker jo oppegående til å forstå at dette ikke er altfor lurt.
En ting jeg derimot kan dele av visdom er at du burde aldri innta rusmiddler av noe slag når du er deprimert eller lei deg.

Lykke til videre.
1.80m høy og 50 kilo? Begynn å et gutt! :P
Virker dessverre som at Subutex blir en snarvei for stadig flere inn i opiatenes lunefulle verden... Men all ære til drittsekken for et kult innlegg!
Dude, han sier jo han prøvde en stripe med ukjent stoff, det er kanskje verre når jeg tenker meg om. Men han har jo laget en "trip" report, jeg vil tro opiat rusen ER digg, han beskriver jo bare hva han opplevde. Hvor du får glorifisering fra hen forstår jeg ikke. Å fortelle om en opplevelse på sub er ikke det samme som å glorifisere det. Han sier jo ikke at vi alle skal springe man av huset for å kjøpe sub.

Hør hvordan du stigmatiserer alle som har prøvd et opiat. Noen går på en smell, mange gjør ikke det...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Trådstarter
Jeg skrev det tydeligvis ikke klart nok: anbefales ikke
opiater er noe jeg liker å holde lang avstand til, men jeg blir ikke med en gang nærkis fordi jeg dro en liten stripe med ett ukjent stoff jeg fikk av en venn? jeg er helt oppegående og stort sett bare røyker (drikker av og til).
lekte meg heller ikke med sub, fordi jeg leste meg opp i ca 2 år før jeg prøvde bønne. jeg prøvde bønne før alkohol fordi jeg visste jeg kom til å takle den rusen best, og fordi jeg konkluderte med at dette var sunnest.
ergo: jeg "leker" ikke med rusmiddel, jeg vet hvor grensen min går.

btw: om ett par år går jeg på VGS (skal på FHS nå), mest sannsynligvis media og kommunikasjon

jeg vet det var dummt, og jeg skriver en "tripp"-rapport, jeg glorifiserer ikke noe, jeg skriver hva JEG kjennte.
Sist endret av Dodecha; 6. mars 2012 kl. 10:57.
herregud, det er lov å skrive at man syns et rusmiddel er deilig i en triprapport. men hold deg unna opiater, det kan fort bli dystert.