Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1494
Yoz.
Jeg har vært så heldig å komme over ett parti med svært godt gress.
Min vanlige kilde til denslags er av typen som vanligvis hvisker "whattup, need sumthin', man?". Needles to say er produktet ofte svært tørt og middelmådig.

Nå derimot har jeg som nevnt hatt lykken med meg, og funnet noe som er svært klissent. Du kan forme budsa nærmest som tyggis.
Ingen grunn til å være misfornøyd, men problemet er at den er så keitete å sakse/grinde.
Vil det være en god idé å la den ligge å tørke litt, eller vil dette medføre tap av kvalitet på en eller annen måte?

Altså; Sticky Weed; Best som den ér, eller bør den legges til tørk?
Evt. Tips rulletips til en som er vant med tørr dritt.

På forhånd takk.
Dette er smak og behag, og jeg foretrekker uten tvil "sticky icky" varianten. Smaker bedre, lukter bedre og er smooth som bare det kos deg!
Du kan cure den en periode. Da blir både røyken(smak og følesel i mangel av et bedre ord) og grinding lettere..
Er det fuktig så brenner det skeivt / tregt. Jeg hadde latt det tørke litt. Effekten blir nok litt bedre når det er tørt, men vekta vil nok bli mindre, da fuktigheten fordamper. Når det er sagt så er ofte grønt "sticky", selv om det ikke er særlig fuktig. Er dette tilfellet så er det bare å sette i gang
Sist endret av caperno; 24. januar 2012 kl. 19:00.
Sitat av caperno Vis innlegg
Er det fuktig så brenner det skeivt / tregt. Jeg hadde latt det tørke litt. Effekten blir nok litt bedre når det er tørt, men vekta vil nok bli mindre, da fuktigheten fordamper. Når det er sagt så er ofte grønt "sticky", selv om det ikke er særlig fuktig. Er dette tilfellet så er det bare å sette i gang
Vis hele sitatet...
Jeg har vanskelig for å virkelig differensiere Klissette fra fukt. Den Ruller seg liksom sammen når jeg klipper den.
Jeg har vært borti noe lignende før. Da var gresset så klissete(og forsåvidt fuktig, men det er vanskelig å kjenne når greiene er såpass klissete) at jeg kunne ta fingeren nedpå budden, så ville den bli sittende fast når jeg løftet bort hånden igjen. Det spilte ingen rolle om jeg prøvde å mekke det i grinder eller med saks, det rullet seg uansett bare sammen til a) masse små "baller" eller b) en gigantisk ball. Om jeg derimot lot den ligge å tørke litt før jeg mekket den gikk det like fint som med all annen weed.

Poenget mitt er, at jeg vil påstå at weeden din er både fuktig og sticky. Og problemet ditt vil løse seg om du lar det tørke et par timer.
Forøvrig vil hele røykeopplevelsen din bli bedre, da det brenner jevnere og bedre når det er tørt. Og smaken blir ogs[ markant bedre!

Enjoy
Sist endret av STUKETRYNE; 24. januar 2012 kl. 19:21.
Mange takk alle sammen!
for og si det sånn da, hadde jeg fått buds jeg kunne bøyd som en tyggis hadde jeg blitt svært svært skuffa!! ting tyder på du har fått buds som er klippa rett av planten og fått buds med altfor mye klorofyll og fuktighet.

den er kanskje fersk, men at en bud er fersk er absolutt ikke noe godt tegn, det betyr bare at den mangler en veldig viktig prosess som heter curing som både øker thc prosenten, gir bedre smak og buds som brenner 10 ganger bedre!! du kan hurtig tørke den som folk sier, men anbefaler ikke dette, du får kansje mer ut av det og brenner bedre, men kommer til å smake halm og virkestoffene vil bli svakere (selvom du sikkert ikke kommer til å merke forskjellen om du ikke er kvalitetsbevist) så bedre og hurtigtørke enn ikke noe.

MEN!! har du tålmodighet til å curen den selv, på riktig måte, så er det godt mulig du vil ende opp med kvalitet om den er dyrka bra.. er faktisk veldig enkelt, men tidskrevende om du vil gjøre det skikkelig,,

Det du gjør er å finne ett norgesglass eller syltetøyglass (ett eller annet som er luft tett, men helst glass for best mulig resulatat), så putter du varene i glasset med lukket lokk hele dag med lufting maks 1 time om dagen for og få ut fuktigheten i kanskje 3 uker elns. Da vil det bli mye bedre smak og lukt siden aromaen osv får tid til og trekke inn i planten og ikke minst, virkestoffene i planta vil øke.. men har du lite så er det ikke helt motvierende og kjøre på med en tørkeprosses og det er helt forståelig.. ikke kjøp av en fattig neger på gata neste gang som kun tenker profitt så skal du se at det ikke er så veldig vanskelig og komme over supre kvaliteter til og med i norge, bare du kommer i riktig nettverk..