Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 689
Hallo. Jeg bestilte en datamaskin fra Komplett.no og jeg hentet den idag. Også startet jeg pcen også funket den helt fint, var inne på skrivebordet og alt sånt, også trykket jeg på knappen 'CL_CMOS' (ikke spør hvorfor) også skrudde datamskinen seg av, også når jeg skrur på datamaskinen nå kommer det 'Oppstartsreprasjon', der står det " Hvist du nylig har koblet til en enhet til datamaskinen, for ekselpel et kamera eller en bærbar musikkspiller, bør du fjerne denne og starte daramskinen på nytt." Jeg har tatt ut alle kablene musa, tastaturet og headsettet, men det kommer fortsatt den samme meldingen, hva skal jeg gjøre?

http://www.pcblog.co...04/DSC05343.jpg
Det er den svarte lille knappen.
Sitat av Haakon228 Vis innlegg
Hallo. Jeg bestilte en datamaskin fra Komplett.no og jeg hentet den idag. Også startet jeg pcen også funket den helt fint, var inne på skrivebordet og alt sånt, også trykket jeg på knappen 'CL_CMOS' (ikke spør hvorfor) også skrudde datamskinen seg av, også når jeg skrur på datamaskinen nå kommer det 'Oppstartsreprasjon', der står det " Hvist du nylig har koblet til en enhet til datamaskinen, for ekselpel et kamera eller en bærbar musikkspiller, bør du fjerne denne og starte daramskinen på nytt." Jeg har tatt ut alle kablene musa, tastaturet og headsettet, men det kommer fortsatt den samme meldingen, hva skal jeg gjøre?

http://www.pcblog.co...04/DSC05343.jpg
Det er den svarte lille knappen.
Vis hele sitatet...
Linken virker ikke.

CL-CMOS Skal jo vanligvis så vidt jeg vet resette biosen i allefall, men at det ligger en knapp for det i Windowsen var nytt for meg..
Knappen er vel på baksiden av datamaskinen?

CLR_CMOS resetter bios. Hvis du har mulighet til å komme deg inn i BIOS, så ville jeg prøvd en factory restore, eller sette i en Windows-CD og se om den kan fikse noe.
Har du SSD? I så fall kan du prøve å slå av "AHCI", å se om den starter da.
Takk for svar.
Jeg er ikke så flink med pc(kansje derfor jeg greide trykke inn den knappen...), så må bare spørre. Hvor finner jeg AHCI, noe menyvalg når jeg starter pcen eller en switch på selve SSD disken?

Knappen var på baksiden av pcen ja. Skal prøve de alternative dere sier og gi tilbakemelding.

Takk