Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 823
Nå som BF3 snart er ute, tenkte jeg å gjøre en liten oppgradering når det gjelder bildekvaliteten på pc'en. Men er usikker på akkurat hva jeg skal kjøpe.

Har fra før av et 5770 kort av denne typen, med 1GB GDDR5 minne (850 MHz), men er usikker på om det er best å kjøpe enda et 5770 kort eller et 6970 kort med 2GB GDDR5.

Lang historie kort, er det best å kjøre crossfire med 2 x 5770 kort på 850 MHz, eller vil det være bedre å installere et 6970 kort med 2GB GDDR5 på 880 MHz.

Cheers.
Googlet 2x5770 vs 6970 jeg. Et 6970 vil være ca 10% kraftigere. En fyr mente at 2x5770 er det samme som 1x5870. Husk at to skjermkort gjerne drar mer strøm enn ett. JEG hadde gått for et ekstra 5770 pga pris.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Tenker en del på pris og, ja. Men på ett eller annet punkt så må 5770 kortet/kortene ut uansett, da nyere og bedre skjermkort blir utgitt hele tiden, og spill blir mer krevende osv. Tror jeg går for et 6970, da det sikkert ikke blir kostende særlig mye mer enn hva et 5770 kort gjør nå, om et års tid.

Takker uansett for svaret, var ikke helt sikker hva som hadde vært det kraftigste alternativet.

Cheers!
Jeg ville ikke kjøpt ett 6970 å nærmeste framtid siden det snart kommer ut nye modeller, hvis du får tak i ett billig 5770 så kan du ha to i crossfire og kjøre alle dagens spill med ok grafikk og fps til det kommer 7xxx og 6xx fra amd og Nvidia til neste år.
Jeg har et 5870 bør jeg oppgradere?
Har en jævla dritt cpu AMD Athlon™ 245 hva bør byttest?
wtf1337 hadde jeg vært deg hadde jeg overclocket CPU'en og byttet ut GPU'en.
5870 er da mer enn godt nok?! Du bytter selvfølgelig ut prossesoren, finn ut hva slags socket du har, har du AM3, kjører du på med quad core/ six core. Hvis ikke må du bytte hele hovedkortet, 5870 er det siste du trenger å bytte ut, det er jo ett ganske bra kort.

TS: Kjøp deg ett til 5770, du finner sikkert ett veldig billig ett brukt, sjekk feks bruktmarkedet på www.hw.no
Per i dag så lønner det seg ikke for deg å kjøpe 6970 når vi har 7-serien til AMD rett rundt hjørnet.
Sist endret av Flowerpower79; 24. oktober 2011 kl. 16:02.
Cookie Monstah ^_^
trodde ikke den nye serien til AMD kom til å hete noe med 7***
Sitat av lordstian Vis innlegg
trodde ikke den nye serien til AMD kom til å hete noe med 7***
Vis hele sitatet...
Hmm da har de vel endret på hva de har tenkt å kalle det siden jeg leste om det. Men mener at det kommer en ny serie nå snart, er vel uansett vanlig rutine at AMD lanserer ny serie med skjermkort rundt jul hvert år.