Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 916
Føler meg rimelig teit men ja, er litt frustrert over at jeg ikke husker navnet på programmet som jeg trenger.

Har èn stasjonær pc i andre egt. og ønsker å logge meg på denne via min bærbare pc i stuen. Brukte ett program som ligner veldig på " vlc " men husker desverre ikke navnet.

Noen som kan hjelpe en litt frustrert fjomp ? ,)
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Teamviewer?
Vis hele sitatet...
Nei. Mener at navnet er på 3 bokstaver. Jeg husker iverfall at jeg alltid blander navnet med " VLC "
Men takk for at du prøvde
mstsc ?

Eller tenker du på VNC som er helt unødvendig så lenge du ikke kjører windows2000 og\eller WindowsXP Home Basic?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
mstsc ?

Eller tenker du på VNC som er helt unødvendig så lenge du ikke kjører windows2000 og\eller WindowsXP Home Basic?
Vis hele sitatet...
Takk, det var VNC jeg ville frem til

Hva mener du med unødvendig?
Jeg kjører riktignok Win xp på en gammel stasjonær og win7 på de resterende pcene jeg har. Har brukt VNC tidligere og jeg liker det
Er helt unødvendig å kjøre VNC såfremst du har en versjon av windows som har integrert terminal-server og du har en annen maskin som har MSTSC-klienten.
...Remote Desktop Er det atx skriver prøver å skrive.

Anbefaler -sterkt- remote desktop fremfor VNC med mindre du går under kriteriene som atx nevner.
du kan jo bare bruke remote desktop protocol i windows da, funker fjell for meg.
Sitat av Domm Vis innlegg
du kan jo bare bruke remote desktop protocol i windows da, funker fjell for meg.
Vis hele sitatet...
Husker at jeg prøvde å få Remote D til å fungere for flere år siden ( mellom 2. Win xp maskiner ) men fikk aldri noen form for conection. Slik som jeg husker det, så trengte èn av pcene å kjøre win Xp pro(?) Anyway jeg lastet ned VNC og er veldig fornøyd med det.

Takker for alle svar.
Case closed
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Husker at jeg prøvde å få Remote D til å fungere for flere år siden ( mellom 2. Win xp maskiner ) men fikk aldri noen form for conection. Slik som jeg husker det, så trengte èn av pcene å kjøre win Xp pro(?) Anyway jeg lastet ned VNC og er veldig fornøyd med det.

Takker for alle svar.
Case closed
Vis hele sitatet...
Helt korrekt, Windows XP home hadde ikke terminalserver, men så var det jo slik at de eneste som kjørte Home-edition var bestemødre og tantene deres.

Alle versjoner utenom home av vista (ultimate \ business \ enterprise) har integrert terminalserver.
For win7 gjelder dette professional \ ultimate \ enterprise.
Skal mye til å ikke komme igang med RDP :-) Da er dere i et annet subnett!