Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2368
God dag, freaks!

Har i dag kjøpt meg et domenet for første gang, og det domenet er satt opp mot web servern min.

Jeg kjøpte et domenet på domeneshop.no, men det har oppstått et problem.
På webservern min har jeg lakt inn et phpbb forum, men hvordan får jeg det til slik at det for eks. blir mittdomenet.net/index.php.

Problemet er at hvis jeg huker av på "cloaked forwarding", så blir jo /index.php skjult, men det vil jeg ikke.


Noen som vet hvordan jeg kan få til dette?
Nå kan det hende jeg har missforstått, men ville det ikke være best å koble domenet direkte opp mot navneservere istedenfor cloaked forwarding?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Nå kan det hende jeg har missforstått, men ville det ikke være best å koble domenet direkte opp mot navneservere istedenfor cloaked forwarding?
Vis hele sitatet...
har koblet domenet opp mot dyndn, hvis det var det du tenkte på? :P
Hei, hvor er det du hoster hjemmesiden din?
Det er mye bedre at du benytter DNS. WWW-videresending er ikke noe å saste på
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Hei, hvor er det du hoster hjemmesiden din?
Det er mye bedre at du benytter DNS. WWW-videresending er ikke noe å saste på
Vis hele sitatet...
Jeg hoster den selv, på min private server
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Jeg hoster den selv, på min private server
Vis hele sitatet...
Og hva slags server er det?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Og hva slags server er det?
Vis hele sitatet...
Ubuntu 11.04 med apache 2.2.17
Okei, men sett opp dns-peking hos domeneshop og en virtual host på din apache config

http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Okei, men sett opp dns-peking hos domeneshop og en virtual host på din apache config

http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/
Vis hele sitatet...
Skal se på det nå, takk for hjelpen!
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
har koblet domenet opp mot dyndn, hvis det var det du tenkte på? :P
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mente som andre har skrevet. Koble domenet ditt opp mot navnesevere, DNS. Er mye lettere det
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Installer webserver på maskin hjemme.
2. Installer det du vil på webserveren av sider og tjenester.
3. Forward port 80 på routeren din til enten en frontend eller direkte til webserveren.
4. Sett opp dyndns hjemme, f.eks mordismakertiss.dyndns.com, installer updater
5. Gå til DNS-admin hos de du har kjøpt domene hos, pek domenets www til "mordismakertiss.dyndns.com." (ikke glem punktum på slutten), pek Cname til IPen du har (dette vil peke til morditiss.com mens cname vil peke til www.morditiss.com.
6. Gratulerer, velkommen 10 år etter.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Installer webserver på maskin hjemme.
2. Installer det du vil på webserveren av sider og tjenester.
3. Forward port 80 på routeren din til enten en frontend eller direkte til webserveren.
4. Sett opp dyndns hjemme, f.eks mordismakertiss.dyndns.com, installer updater
5. Gå til DNS-admin hos de du har kjøpt domene hos, pek domenets www til "mordismakertiss.dyndns.com." (ikke glem punktum på slutten), pek Cname til IPen du har (dette vil peke til morditiss.com mens cname vil peke til www.morditiss.com.
6. Gratulerer, velkommen 10 år etter.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et bra svar!
Men en liten ting jeg ikke skjønnte, skal jeg sette "Navnetjener 1" til morditiss.com?
I mitt tilfelle har jeg .net. Men hvis jeg prøver å sette "navnthener 1" til morditiss.net, så får jeg:
"morditiss.net er ikke registrert som navnetjener for .net-domener. Det kan du gjøre her."

Når jeg trykker på linken, så kommer jeg til "Limposter (glue records) for morditiss.net", hva skal jeg fylle ut der?

Beklager hvis dette er veldig noob spørsmål
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du trenger ikke endre på navnetjenere, du må bare sette opp en DNS-peker til din dyndns adresse.
Correct me if i'm wrong, men tror ikke domeneshop tillater dette?
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Correct me if i'm wrong, men tror ikke domeneshop tillater dette?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle ikke Domeneshop tillate dette? Det er jo veldig normalt å bruke dns til å peke til dine egne servere.
Det er ikke sånn at serverene til Domeneshop støtter alt, kanskje du trenger med plass eller trafikk domeneshop kan tilby.
seriøst, dette er flaut!
Årsaken til at jeg hadde problemer var at jeg hadde lakt det inn på WWW-videresending, og ikke DNS-pekere.