Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1415
Jeg hadde en ganske het diskusjon på skolen med en kurder for litt siden.
Vi hadde et lite tilfelle ifjor der jeg fikk meg et slag for jeg kalte han en apekatt. Denne saken ble bare større og større med trusler med det ene og det andre. Jeg lot det ligge for personen har et ganske sterkt rykte på å ikke være lett å ha med å gjøre. Her startet diskusjonen min i og med at vi er gode venner den dag i dag. Jeg mente at så lenge jeg hadde hatt retten i ryggen ville jeg vunnet en eventuel sak.
Fikk som motargument at han hadde vendt alle han kjente mot meg, og gjort livet mitt til et fysisk og psykisk hellvette, feks fått andre til og banke meg saftig om jeg hadde anmeldt det. . Noe jeg ikke tviler et sekund på at han hadde gjennomført. Dette ville jo bare økt i omfang jo fler jeg hadde anmeldt for vold jo fler ville hatt lyst til og banke meg. Jeg hadde både det ene og det andre som kunne hjulpet meg, da jeg fikk bla tilbud om torpedo hjelp. Men denne personen har både mulighet og makt til og gjøre livet mitt rimelig surt selvom jeg hadde fått banket han skikkelig.

Hvordan ville du gått fram?

Dette er kun ment som et eksempel på hvordan samfunnet egentlig er blitt.

Beklager evt skrivefeil!
Vit rettighetene dine, og evaluer mulighetene dine. Kan du ikke bare la han være i fred og han med deg? Så slipper han fuzz med purk og du med eventuell juling fra hissige kurdere.
Det var jo det jeg ønsket, når han gikk forbi meg ville jeg ikke se på han engang men slapp jo ikke så lett unna.. Jeg er ikke tøffeste gutten i gata, så jeg viker som regel unna slikt. Var forsåvidt bare et uhell å få kalt han en apekatt, stod og beklagde meg før jeg fikk meg en smell tilogmed. Men som skrevet så er dette gammel sak, som jeg bare har grublet litt på i det siste. .
Dersom han hadde sendt folk på meg, så hadde jeg gjort akkurat det samme mot han. Du nevnte "torpedohjelp"?.

Men å i det hele tatt anmelde noen for ett slag? Ett slag som du fremprovoserte ved bruk av - i denne sammenheng - skjellsordet, "apekatt"? Det er vel kanskje litt drøyt?
Hvis makt er det eneste som betyr noe for han, så er det veldig synd på han.

Fokuser på det som betyr noe, en karriere for eksempel. Han kommer aldri til å forandre seg selv om du får han dømt til 5 års fengsel.

Om du virkelig mener alvor med å anmelde, så hadde ihvertfall jeg i dine sko bare anmeldt han pga trusler og vold, og hadde han trua deg mer, hadde jeg bare anmeldt det igjen. Du kan jo bare true tilbake med at da kommer han alltid til å ha polisen på nakken - enten det, ellers får han la deg være i fred. Ditt valg!
Sitat av caperno Vis innlegg
Dersom han hadde sendt folk på meg, så hadde jeg gjort akkurat det samme mot han. Du nevnte "torpedohjelp"?.

Men å i det hele tatt anmelde noen for ett slag? Ett slag som du fremprovoserte ved bruk av - i denne sammenheng - skjellsordet, "apekatt"? Det er vel kanskje litt drøyt?
Vis hele sitatet...
Ser tanken din, men jeg hadde ikke vært i stand til og gjennomføre det. Vi gikk på samme skole så jeg møtte vedkommende hverdag og en mot en hadde jeg sliti.. Jeg hadde to hele VG2 klasser som stod og så på. INGEN ville stille seg opp mot vedkommende når jeg spurte om hjelp, sier litt om ryktet hans.
Hvis politiet ikke er aktuelt, så blir du nødt til enten å trene muskler eller å springe fort!
Du vil komme i en situasjon der du faktisk blir nødt til å knalle ned han duden.
å klare du å banke han opp som inni F*** da blir det nok stille skal du se.

Hadde eventuelt gått fram med min insane planer
alt fra sprengstoff til mord på familien. (men vettet fikk meg til å droppe det)
bestemte meg til å ta det opp, som endte med at jeg ble slengt inni i en bil, å kvele tak å kasta nedi bakken osv... men tok rett å slett å ikke slo tilbake pga det ville bare fyre den persjon mere opp, så tok heller å inblandet politiet å fikk han utvist å alt mulig dritt.. men hadde jo et ess i lomma, hadde en persjon som var sterkere å tok en prat med den duden som var tøff..

Ta å snakk med mordi, å få igang et møte med skolen angående det, har vorre i masse sånne problemer i fra 7 - 10, ikke får at jeg var frek i kjeften men fordi jeg var et lett offer (aldri vist hvorfor)
Sist endret av justastonedhuman; 19. januar 2011 kl. 03:41.
Har denne kurderen litt middelalder mentalitet eller?
Klarer ikke og løse saken gjennom ord og må derfor bruke vold.
Latterlige greier men det er aldri lurt og kalle en farget person for apekatt.

Er denne kurderen en norsk statsborger?
Fordi vis ikke så kan du jo ta en litt telefon til UD eller liggende.
Saken hans blir jo akkurat bedre av at oppfører seg som at han eier Norge og verden.
Å gå til politiet virker muligens skremmende med tanke på eventuelle represalier som måtte komme i etterkant av anmeldelsen.
Men dersom du uttrykker at du er bekymret for din egen sikkerhet osv. så vil politiet følge opp dette.

Har du spørsmål til politiet kan du kontakte dem på www.politi.no for mer informasjon.
Du kan gjerne henvise dem til denne tråden for å høre hva de mener om saken.

Dersom du ikke vil ta saken til politiet kan du muligrens kontakte konfliktrådet slik at dere kan ¨prøve å komme til enighet?
http://www.konfliktraadet.no/
Sist endret av Knask; 19. januar 2011 kl. 06:46.
Du må forøvrig også (ettersom du nevner "ungdom") være over 18 år for å anmelde noe i Norge. Hvis du er under, må du eventuelt ha med deg en foresatt for å få levert anmeldelse.