Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1012
Hei. Kjøpte ny PC med hovedkort som hadde ATI radeon HD 4250 innebygd og 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15)
1 x skjerm/video - DVI-Digital (dobbeltlenke) - 24-pin digital DVI
1 x audio / video - HDMI - 19-pin HDMI Type A

utganger. Men når jeg switcher over fra d-sub til HDMI står det HDMI no signal. Noen som har peiling på hvorfor det ikke funker?
Integrerte skjermkort støtter skjeldent mer enn en bildeutgang samtidig. Hvis den allerede sender ut signal over VGA vil ikke HDMI fungere. Prøv å koble VGA-kabelen fra PCen, evt. restart PCen med bare HDMI-kabelen koblet til.
Bananeter's Avatar
Trådstarter
Lasta ned nye drivere, og funker med HDMI nå, men når jeg setter i høyeste oppløsning (1920 x 1080) dekker ikke skjermbildet hele skjermen. Må sette i 1680 x 1080 for at skjermbildet skal fylle hele skjermen. Betyr det at skjermkortet ikke er bra nok?
Sitat av Bananeter Vis innlegg
Lasta ned nye drivere, og funker med HDMI nå, men når jeg setter i høyeste oppløsning (1920 x 1080) dekker ikke skjermbildet hele skjermen. Må sette i 1680 x 1080 for at skjermbildet skal fylle hele skjermen. Betyr det at skjermkortet ikke er bra nok?
Vis hele sitatet...
Nei. Det betyr at du må leke mer med innstillingene på skjerm og CCC. Sjekk feks at du ikke har aktivisert underscan (Scaling options i Catalyst Control Center)