Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5083
Hallo freaks!

Moderen har blitt skikkelig streng med meg nå, og jeg får ikke sitte med pcen i fanget lengre siden hun er redd jeg skal bli utsatt for farlig stråling. Så er det noen som vet om det fins noen puter eller noe sånt som gjør at jeg ikke får stråling langt ned i ballene? Liker ikke å sitte på en stol med laptopen på bordet, så noe må til snart!

Edit: Kan jo heller ikke risikere at småsoldatene blir skadet, det vil jo bli meget nedsig den dagen jeg har tenkt å mekke barn.

Donkeybrain
Sist endret av Donkeybrain; 19. januar 2010 kl. 23:25.
Du kan kjøpe den en slik en!

http://www.raindesigninc.com/ilap.html

Finnes hos de fleste databutikker.
Kjøp på Ikea for 129 kroner.

http://www.ikea.com/PIAimages/73101_PE189508_S3.jpg
Sist endret av Amitabha; 19. januar 2010 kl. 23:30.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Slik KIA gjelder, slik jeg har hørt det, kun for soldatene som på den tiden var i hæren, du rekrutterer altså nye etterhvert, selv om de første kan ha problemer med navigasjon og sløvhet.
Sist endret av Jonta; 19. januar 2010 kl. 23:34.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Slik KIA gjelder, slik jeg har hørt det, kun for soldatene som på den tiden var i h'ren, du rekrutterer altså nye etterhvert, selv om de første kan ha problemer med navigasjon og sløvhet.
Vis hele sitatet...
bommet på tråden?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
bommet på tråden?
Vis hele sitatet...
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
småsoldatene
Vis hele sitatet...
Neh, titegnher
Sist endret av Jonta; 19. januar 2010 kl. 23:35.
Takker for svar folkens! Da blir det nok innkjøp i morgen. Har kun hatt laptop i et halvt år da, men sitter ganske mye med den i fanget, så får håpe at verken småsoldatene eller innvollene er skadet
Hvilke "stråling" er det du tror tyter ut av laptopen?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av fredeve Vis innlegg
Hvilke "stråling" er det du tror tyter ut av laptopen?
Vis hele sitatet...
Varmestråling
I følge Aftenposten kan man få dårlig sæd som følge av å ha PC-en i fanget.
Og stråling fra W/lan?
Tror du heller skal være langt mer beskymret for mobilen du går rundt med i lommen. Du får vel snart en beskjed av moren din om å pakke inn mobilen i bly.
Sist endret av Spelly; 20. januar 2010 kl. 00:10.
Da får du informere henne om at den eneste negative effekten er midlertidig svekket befruktningsevne.

http://www.drmirkin.com/archive/7204.html
Sitat av fredeve Vis innlegg
Hvilke "stråling" er det du tror tyter ut av laptopen?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke noe om stråling desverre, men alt som "inneholder" strøm gir jo ut tesla. Altså et magnetisk felt rund alt som har noe med strømmer å gjøre, avhengi av mengden strøm, spenning, newton etc. Samt trådløst internet, trådløs mus osv osv osv som gir ut sine stråler.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_(unit)

Men jeg trur ikke det er strålingen som er det største problemet her..
For at ballene skal ha det bra, og sjømennene skal bli friske så trenger pungen gode forhold! Den liker å ha det relativt kaldt for å ytre sitt beste under produksjonen av dine små-jævler.
Med en laptop på fangen, som fort blir 70 grader og mer, så vil jo dette påvirke "pung-tempraturen" no jævlig! Jeg leste noe sånt som at bare det å sitte mye, med ballene liggenes og varme seg på lårene ikke var bra bare det, så du kan jo tenke deg hvor hardt det går utover produksjonen under en så stor varmekilde som en bærbar.

Tenk en stund på dette selv, ettersom jeg sitter med laptopen mye i fangen selv :S Du kan jo i værstefall bare legge en pute i fanget, eller noe sånt, med laptopen på toppen?

PASS PÅ PUNGEN!
...var vel litt sent ute her
Sist endret av Prognisse; 20. januar 2010 kl. 00:15.
Om det er så farlig som enkelte skal ha det til, så hade det vl ikke vært lov og sele dem?De heter jo tros alt "laptop". Det ligger i navnet at man skal kunne ha den på fanget.
Sist endret av F1sh; 20. januar 2010 kl. 19:40.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Om det er så farlig som enkelte skal ha det til, så hade det vl ikke vært lov og sele dem?De heter jo tros alt "laptop". Det ligger i navnet at man skal kunne ha den på fanget.
Vis hele sitatet...
Du kan jo kjøpe pistoler og bensin...
Sitat av Freiheit Vis innlegg
Du kan jo kjøpe pistoler og bensin...
Vis hele sitatet...
Jojo, men det hetter ikke "Drikkesin" eller spistol"


Kan btw anbefale den puten fra IKEA!
Sist endret av jarl; 20. januar 2010 kl. 19:44.
Du får ikke stråling av å ha PCen på fanget, men varmen fra maskinen minsker sædkvaliteten din. Legg en helt vanlig pute oppå fanget, eller mekk deg et stativ som holder PCen for deg, om du ligger i senga e.l. Vurderer å gjøre det samme selv, siden jeg har laptopen på fanget flere timer daglig.
Sitat av jarl Vis innlegg
Jojo, men det hetter ikke "Drikkesin" eller spistol"


Kan btw anbefale den puten fra IKEA!
Vis hele sitatet...
Men det er et bilde av flamme på bensinkannen, og pistolen er jo til selvforsvar...

Nei, er sikkert ikke dødens om man har en laptop på fanget. Men stråling er jo ikke bra, uansett åssen du snur og vender på det. Ballene skal ha det kjøling for å yte maksimalt, og det gjør de ikke med ballene fanget mellom lårene, pluss en 70 graders varm metallplate på toppen av det hele.
Bruker en rosa skoeske jeg


Tviler på det er så ***** farlig å ha den på fanget, men for PC'en derimot er det ikke særlig gunstig å ha den på der.
Da får den ikke avkjølt seg ordentlig, etter at jeg har begynt å sete den oppå skoesken blir dataen mye mindre varm og viftene slår seg så å si aldri på, også behagelig å ha tastaturet høyere opp.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Jeg hadde ikke baller sist jeg sjekket, men jeg har en pc som blir for varm av å ligge rett på sofa/dyne, og jeg har heller ingen jumbo-laptop som ikea tar høyde for, så jeg foretrekker denne.
http://www.mittgavetips.no/resampler.aspx?type=display&src=93026057.jpg

Muligens litt dyr, men den funker fjell for å få litt luft rundt inngangene og den er behagelig på fanget. Inneholder sånne saccosekk-kuler.
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg hadde ikke baller sist jeg sjekket, men jeg har en pc som blir for varm av å ligge rett på sofa/dyne, og jeg har heller ingen jumbo-laptop som ikea tar høyde for, så jeg foretrekker denne.
http://www.mittgavetips.no/resampler.aspx?type=display&src=93026057.jpg

Muligens litt dyr, men den funker fjell for å få litt luft rundt inngangene og den er behagelig på fanget. Inneholder sånne saccosekk-kuler.
Vis hele sitatet...
Stiller sterkt uten baller i denne saken! Snart blir jeg det og, så varm denne laptopen blir

Ser ikke helt grunnen til å kjøpe dyre "spesial-lagde" stativer, man man kun trenger et mellomrom mellom lårene og laptopen. Alle og en vær klarer jo å snekre sammen noe så simpelt. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen..
Vil ikke annbefale den fra IKEA til 129,-
Min mor kjøpte en slik til meg, men min Macbook blir veldig fort varm på denne puten. Har også merket det med andre diverse laptoper jeg har brukt på denne. Kjøp heller en litt dyrere og mer solid(tålte egentlig ikke mye:S)
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg hadde ikke baller sist jeg sjekket, men jeg har en pc som blir for varm av å ligge rett på sofa/dyne, og jeg har heller ingen jumbo-laptop som ikea tar høyde for, så jeg foretrekker denne.
http://www.mittgavetips.no/resampler.aspx?type=display&src=93026057.jpg

Muligens litt dyr, men den funker fjell for å få litt luft rundt inngangene og den er behagelig på fanget. Inneholder sånne saccosekk-kuler.
Vis hele sitatet...
Den var veldi pen tho!
Og jeg kjøper altid den største laptoppen jeg ser (kompensasjon for noe kanskje ?) så den ikea puten er perfekt

Sitat av Egobanken Vis innlegg
Vil ikke annbefale den fra IKEA til 129,-
Min mor kjøpte en slik til meg, men min Macbook blir veldig fort varm på denne puten. Har også merket det med andre diverse laptoper jeg har brukt på denne. Kjøp heller en litt dyrere og mer solid(tålte egentlig ikke mye:S)
Vis hele sitatet...
lol macbook *knis*
Jeg har en Asus og den holder seg fin og kjølig
Sist endret av jarl; 22. januar 2010 kl. 20:57.