Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 694
hallo, når jeg starter opp datan og den skal til å boot Vista Ultimate så får jeg opp denne beskjeden...

Windows kunne ikke starte. en nylig maskinvare- eller programmvare kan være årsaken til problemet

1. sett inn installasjons-CDen for Windows
2. veøg språkinstillinger og klikk deretter neste.
3. Klikk reparer maskinen

Fil: \Windows\system32\ntkrnlpa.exe

Status: 0x0000225

info: Kan ikke laste inn Windows fordi kjernen mangler eller er skadet




hva kan jeg gjøre for å få fiksa det? :O
Du gjør akkurat det som står på skjermen din.

Det er løsningen.
har gjort det, men det funker ikke
Prøv System Restore (System gjennoppretning) til dagen før det hele startet.
Sist endret av Volch0k; 24. desember 2008 kl. 00:23.
har allerede prøvd det også, men får bare opp at den feila. har prøvd men får bare feilmelding :S
Tre alternativer

1. Prøv med restore til en annen dag
2. Legg filen tilbake direkte fra cd
3. Reinstaller
Hvis du googler feilkoden, så får du mange treff, liek "XP and VISTA dual-boot" osv

http://www.google.no/search?hl=no&cl...S%C3%B8k&meta=
check it out

-god jul!
Sist endret av skogland; 24. desember 2008 kl. 01:12.
men jeg har bare Vista på datan, og på mange av de sidene står det at de går inn i XP og kopierer noen filer. det kan jeg jo ikke når jeg ikke kommer inn på Vista
nå har jeg plutselig fått et annet problem nå, jeg kjørte "DHKDSK". den blir bare svart etter den Windows saken som går bortover mot høyre, også restarter den. ogsånn holder den på :O

trenger virkelig hjelp
Har du prøvd å komme deg inn i safe mode? derfra kan du legge inn filen på nytt. kanskje det hjelper.
har prøvd, den stopper bare på:

system32\drivers\crcdisk.sys

så restarter den
hvis ikke du får til å reparere med win-cd, er det vell bare til å formatere. Du kan prøve å koble HD-en til en annen pc, så du får hentet ut ønskelig informasjon fra den før du formaterer.
men problemet er at jeg har ca 500 GB som jeg ikke vil miste, og jeg har en ekstern harddisk på 500 som er full. så må jeg kjøpe en til, så jeg har egentlig lyst til å prøve å få fiksa det uten å formatere