Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1816
Hei,

har nettopp lastet ned en ren BluRay versjon av "Hellboy II: The golden Army".
Jeg vil gjerne nyte denne filmen, og hvilken måte er bedre å nyte den på enn å pøte den inn i PS3'n og se den på HDskjerm.

Nå, det jeg lurer på er: På hvilken måte skal jeg behandle filen når jeg skal brenne den ? Mappen som er ned lastet heter "VIDEO_TS", og jeg vet bare ikke om jeg skal behandle den som en vanlig fil, eller prøve den som en film (siden det er en mappe istedenfor en enkel fil i .avi format, så er det forvirrende).

Spør fordi jeg ikke vil kaste bort en dyrebar CD !

Takk for Svar

(Tittel skulle vært Brenne nedlastet BluRay film til CD, for så å spille den av I PS3, grunnet misplassering om tittelen ikke har noe med PS3 å gjøre. Satser på at det som omhandler PS3 her er nok til å overbevise moderatorer om at det er her den hører hjemme.
PS: Please don't tell !)
Sist endret av thecakeisalie; 28. november 2008 kl. 17:20. Grunn: Misplassering, maybe ?
Ren BR-disc må vel brennes på en BR-R med en BR-brenner vel?
Nero har flere alternativer der du kan brenne slike filmer. Jeg har litt vanskelig for å komme med forklaringer akkurat nå, siden det er LENGE siden jeg brukte nero, eller i det helle tatt brant ut en CD/DVD. Men jeg husker ihvertfall at Nero er enkel, lett og oversiktlig å bruke.

Når du først har lastet ned en film, kan du likegodt laste ned nero pro
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg

Når du først har lastet ned en film, kan du likegodt laste ned nero pro
Vis hele sitatet...

Laster ned nå
Er du sikker på at dette ikke er en DVD - og ikke en Blu-ray? Hvor stor er mappen?

Er det en blu-ray så får du ikke sett den på PS3en uten å konvertere (selv om du hadde hatt blu-ray brenner ville ikke PS3en akseptert den)

Er det en DVD så brenner du den på en DVD; med mappen slik den er.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Her er jeg ikke sikker på noe, hehe.
Men jeg får jo bare se nå hvordan kvaliteten er.

Mappen er på 4.13 Gb, som kan bety at den bare er en DvD, med mye ekstramteriell og subtitles etc.

Behandlet forresten mappen som en enkel fil, og foretok meg ingen konvertering.
Noe sier meg at det du har lastet ned er fake, evt. kun en dvd. Da kan du bruke ImgBurn til å lage en iso fil av Video_ts mappen og brenne ut dette med ImgBurn. Om ps3 leser brente dvd'er vet jeg ingenting om.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Astory Vis innlegg
Noe sier meg at det du har lastet ned er fake, evt. kun en dvd. Da kan du bruke ImgBurn til å lage en iso fil av Video_ts mappen og brenne ut dette med ImgBurn. Om ps3 leser brente dvd'er vet jeg ingenting om.
Vis hele sitatet...
Vell, som sagt foretok jeg meg ingen konvertering, og filmen viste seg å være en "fake" (DvD, ikke BR). Men selve kvaliteten i seg selv er jo perfekt til å være DvD. Inneholder subtitles, chapter oppdeling og alt slags ekstramateriale som playstationen ikke hadde noe problem med å lese.

God ide med å lage en .iso av det hele, vurderte det selv, men satset på at det gikk fint med bare selve mappen, og det gjorde det heldigvis.

Kun en ting som gjorde at kvaliteten sank litt, ingen norsk teksting.
Selv om det var svensk teksting der. (Urettferdig !)
hvist du ikke har en br-brenner ville jeg anbefalt å lage en ISO av mappen VIDEO_TS og derreter lage en avi fil av ISOen. Da kan du bare laste den over på en minne penn og se filmen på PS3en fra minnepennen.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av fredeve Vis innlegg
hvist du ikke har en br-brenner ville jeg anbefalt å lage en ISO av mappen VIDEO_TS og derreter lage en avi fil av ISOen. Da kan du bare laste den over på en minne penn og se filmen på PS3en fra minnepennen.
Vis hele sitatet...
Mappen var på som sagt 4.13 Gb, har en minnepenn, men den er på 4 gb så har derfor ikke plass til selve mappen.

Men om jeg gjør den om til en .iso fil, for så å lage den om til en .avi fil, vil den
da ta mindre plass på USB sticken ?