Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2349
Hei

Slik jeg har forstått det så er det veldig mange forkjellige xboxer der ute..?

Jeg vil ha en vanlig xbox 360 som det går an å spille over internet , og jeg vil ha GTA 4.
Så hvilken type xbox skal jeg velge da?

core,arcade,premium,elite,live??

jeg er helt nab når det gjelder slikt..
Du kan spille alle spill over nett på alle modellene.
Kjøp den til under tusenlappen på elkjøp.
Men hva er da forkjellen på modellene da?

Jeg søkte litt og kom fram til at jeg måtte ha Xbox Live Gold for 500 kr året?
At det var bra?
XBOX live er ingen modell av selve spillkonsollen, men online tjenesten maskinen benytter seg av. Og ja; Den koster penger, men er vel verdt alle kronene du legger ut.

Arcade er en nedribbet bundle av premium. Elite er spesialutgaven med 120 gb HDD. Premium har 20 gb HDD.

Jepp, kommer an på hvor stor harddisk du vil ha. På den billigste Arcade modellen er det ingen, på den største er det 120gb.

Er ikke helt sikker på om det er slik enda, men tidligere var det kun Elite som hadde HDMI utgang, mulig alle har det i dag.
Så man må kjøpe LIVE utenom altså?

Høres ut som dere vil anbefale Elite?
Kjøp Elite hvis du _vet_ du trenger 120 GB harddisk, eller vil ha HDMI-kabel. Ellers holder Pro/Premium/hva-den-60GB'en-nå-heter. Harddisk er greit å ha, så ikke kjøp Arcade.
Du sparer faktisk penger på å kjøpe Arcade og en løs harddisk...
Jeg er nok ikke den personen som skal hamstre alle mulige spill.. men trolig så kommer jeg nok til å kjøpe GTA 4, Far Cry2 og Fallout3...

Så, da holder det vel med Pro/Premium da?
Da skal det settes på ønskelisten=)
det er HDMI på alle x-box 360`er nå, jeg har akkurat handla en som heter Pro... det er en "stylet" version av premium. Den har 60 gb hd osv.... jeg er strålende fornøyd med den
ja, det blir nok pro da.

har du live utenom også? er det avansert?
Du kan prøve Xbox Live Gold i en måned gratis, så det greieste er å finne det ut selv.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du sparer faktisk penger på å kjøpe Arcade og en løs harddisk...
Vis hele sitatet...
jeg har arcade, kan jeg bruke en hvilken som helst hardisk å sette inn eller må det være en spesial hardisk til xbox?
Sitat av azoo Vis innlegg
jeg har arcade, kan jeg bruke en hvilken som helst hardisk å sette inn eller må det være en spesial hardisk til xbox?
Vis hele sitatet...
det er en egen hardisk til xbox 360. Det vil si at man ikke kan plugge inn en egen PC hardik.
Jeg tror heller ikke det går an med en ekstern hardisk heller.
Sist endret av lolsannn; 24. november 2008 kl. 00:15.
så hvor kan jeg få kjøpt en xbox hardisk da? å hvor mye vil det koste?
Du kan kjøpe det i butikken!
Hva tror du?
Du kan kjøpe det i omtrent alle butikker som driver med salg av xBox 360 feks: GameStop.

Eller du kan kjøpe det brukt på feks Finn.no
xbox 360 eller ps3 uten hdmi er jo bare tull, jeg skal ikke gå inn i fanboy-modus, men det var virkelig heftig forskjell på ps3'en min med scart og med hdmi, og jeg kan ikke skjønne at det skal være noen grunn til at det ikke er det med xbox.

Med andre ord: Idioti å kjøpe en xbox-modell som ikke har hdmi-utgang.
Sist endret av atomet; 24. november 2008 kl. 01:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle Xbox 360'er som selges over disk har HDMI-kabel i dag. Til og med Arcade-versjonen har flettet denne med.

Kjøp en Arcade og bestill en 20 gb harddisk til 100 kroner inkl.frakt. Jeg husker ikke akkurat linken, men google eller søk på microsoft sine hjemmesider.

Xbox live har alle 360'ene også og skal du være oppdatert på diverse som t.d. "layout", mulighet til å spille av divx når man streamer, og i det hele tatt- legge spillene inn på xboxen for å slippe lang loadetid, bør man ha en hdd, men slik jeg ser det, er 20 gb mer enn nok.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du sparer faktisk penger på å kjøpe Arcade og en løs harddisk...
Vis hele sitatet...
Nah. En ny HDD koster mye. Om man ikke får en 20 giga til 100-200 hos Microsoft tough. Men den er dog for liten om man tenker på og legge inn spill elns. Så lurest og kjøpe med harddisk, I think.
Sitat av P A I N Vis innlegg
Nah. En ny HDD koster mye. Om man ikke får en 20 giga til 100-200 hos Microsoft tough. Men den er dog for liten om man tenker på og legge inn spill elns. Så lurest og kjøpe med harddisk, I think.
Vis hele sitatet...
Dette med å legge inn spill, er jeg ikke helt sikker på hvordan fungerer. Men jeg regner med du legger inn en god del informasjon, slik at du slipper å vente så lenge med loadingen. Jeg tviler på det tilsvarer 6-7 GB, så jeg regner med man har plass til noen spill på 20 GB.

Når det kommer til det du kaller "elsn", er 20 GB mer enn nok. Du skal slite med å bruke noe mer enn 1 GB på savegames og når det kommer til oppdateringer, patcher, demoer, arcadespill og spilltrailere, holder 20 GB lenge. Du må kanskje slette en demo eller en trailer etter en stund, men tatt i betraktning til at du faktisk får denn hdd'en til en 100-lapp og alternativet er et 256 mb minnekort, er det ikke noe å stusse på engang. (eller bruke en 1000-lapp ekstra på en større harddisk som følger med)

Personlig har jeg 20 GB og jeg tror jeg aldri har vært under 5 GB ledig plass, da jeg har til vane å slette demoer når jeg har prøvd dem en stund. Og alt annet av media jeg vil ha, streamer jeg fra Pc'en. (for å ta det som et eksempel- oppgraderingen for å spille DivX er på 4 MB)
Sist endret av reklame; 24. november 2008 kl. 11:19.
Med 20 gb har du 13.9gb ledig plass når den er "tom". Du får fint plass til dine to favorittspill + bomberman ELNS.
Sitat av lint98 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
jeg skulle prøve dette tilbudet, la inn serial og ID. og funka bra. men fikk bare lov til å bestille til USA, kunne ikke velge land.

noen som vet?
Sitat av lint98 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Da får du en 20GB disk. Dersom du etterpå kjøper en laptopharddisk på 120GB til 200 kroner på eBay, kan du oppgradere harddisken din til 120GB.
Sitat av Joonern Vis innlegg
Da får du en 20GB disk. Dersom du etterpå kjøper en laptopharddisk på 120GB til 200 kroner på eBay, kan du oppgradere harddisken din til 120GB.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg lurt litt på og egentlig ikke funnet noe fornuftig svar på. Dersom man formaterer en harddisk til FAT32 filsystem, kan man bruke det på Xboxen da? I tilfellet, kan man plugge inn en ekstern hdd via usb?
Sitat av Nightrain Vis innlegg
jeg skulle prøve dette tilbudet, la inn serial og ID. og funka bra. men fikk bare lov til å bestille til USA, kunne ikke velge land.

noen som vet?
Vis hele sitatet...
Du velger land oppe i høyre hjørnet når du skal skrive inn ID osv. Jeg lette også lenge etter det der.
Kjøp deg Xbox 360 Elite bundle på Komplett
Sitat av atomet Vis innlegg
xbox 360 eller ps3 uten hdmi er jo bare tull, jeg skal ikke gå inn i fanboy-modus, men det var virkelig heftig forskjell på ps3'en min med scart og med hdmi, og jeg kan ikke skjønne at det skal være noen grunn til at det ikke er det med xbox.

Med andre ord: Idioti å kjøpe en xbox-modell som ikke har hdmi-utgang.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har brukt HD-VGA-kabel på min 360 helt siden jeg kjøpte den på release, så selv om det nå har kommet 360 med HDMI, så kan jeg ikke si at jeg angrer. Alle anstendige TV-er som har HDMI, har også VGA.

Men, jeg tror det er riktig som noen andre her sa, at alle 360-er kommer med HDMI-utgang nå.
En viktig forskjell er at Elite støtter 1080p mens de andre støtter kun 720p.
Hvis du har en FullHD TV er det en avgjørende faktor, ihvertfall for meg.

Får Elite i "julegave" i år :-)
Sitat av sorath Vis innlegg
En viktig forskjell er at Elite støtter 1080p mens de andre støtter kun 720p.
Hvis du har en FullHD TV er det en avgjørende faktor, ihvertfall for meg.

Får Elite i "julegave" i år :-)
Vis hele sitatet...
Det er hvertfall bullshit. Du skal faen meg ha øye for detaljer dersom du mener du ser forskjell på 720p og 1080p på en xbox 360.

Til og med ekspertene har vanskeligheter å skille bildene. Så jeg tror heller det kommer an på hvilken TV man har fremfor om den er hd-ready eller full-hd.

Så et tips, ønsk deg heller en billigere utgave og et spill istedet.
Sitat av reklame Vis innlegg
Det er hvertfall bullshit. Du skal faen meg ha øye for detaljer dersom du mener du ser forskjell på 720p og 1080p på en xbox 360.

Til og med ekspertene har vanskeligheter å skille bildene. Så jeg tror heller det kommer an på hvilken TV man har fremfor om den er hd-ready eller full-hd.

Så et tips, ønsk deg heller en billigere utgave og et spill istedet.
Vis hele sitatet...
Jeg velger såklart det som er best, selv om i noen tester så klarer ikke panelet å skille de forskjellige. Det betyr ikke at det ikke er bedre.

Det er en julegave fra meg selv, så penger betyr ikke noe, det har jeg nok av.
Så er den svart, og det er kulere :P
Sitat av P A I N Vis innlegg
Nah. En ny HDD koster mye. Om man ikke får en 20 giga til 100-200 hos Microsoft tough. Men den er dog for liten om man tenker på og legge inn spill elns. Så lurest og kjøpe med harddisk, I think.
Vis hele sitatet...
Å legge inn spill har jo ikke så veldig mange fordeler siden du må ha original spill i xboxen for å spille uansett. Viss du ikke har tenkt å ha veldig mye musikk og stæsj på xboxen holder en arcade med 20gb lenge synes jeg. Savegames tar lite plass på de fleste spill og med 20gb har du plass til mye Downloadable content og demoer utenom save games også.
Sitat av sorath Vis innlegg
En viktig forskjell er at Elite støtter 1080p mens de andre støtter kun 720p.
Hvis du har en FullHD TV er det en avgjørende faktor, ihvertfall for meg.

Får Elite i "julegave" i år :-)
Vis hele sitatet...


Avgjørende faktor ja? Synd for deg det ikke er sant...
å legge inn spill fungerer veldig bra, og man må ha plate sånn at de hindrer at 1 vennegjeng kjøper ett spill og bare legger det inn på harddisken
Sitat av fomox Vis innlegg
å legge inn spill fungerer veldig bra, og man må ha plate sånn at de hindrer at 1 vennegjeng kjøper ett spill og bare legger det inn på harddisken
Vis hele sitatet...
Dette er nydelig konkludert. Hvordan kom du frem til dette? Jeg hadde faktisk ikke regnet med at Microsoft hadde tenkt på dette før dem lanserte denne funksjonen.
Sitat av lint98 Vis innlegg
Avgjørende faktor ja? Synd for deg det ikke er sant...
Vis hele sitatet...
http://www.xbox.com/nb-NO/hardware/x...60elitesystem/

Sjekk fakta før du uttaler deg kanskje..
Finner ingen plass der det står at det kun er elite som har 1080p...

Jeg sier ikke at den ikke har det, jeg sier at alle har det.
De som leveres med HDMI port har 1080. Det finnes utgaver av de andre av nyere dato som også har dette. Men da står det spesifisert.

Så ja, du har litt rett, men alle Elite har HDMI og 1080p.

Her har du ett eksempel på det:
http://www.mpx.no/aspx/produkter.asp...visavdeling=35
Sist endret av sorath; 25. november 2008 kl. 09:51.
Jeg har helt rett. Alle Xbox360-konsoll du får kjøpt i butikken har HDMI-utgang. Trodde vi hadde nevnt dette tidligere i tråden. Det vil si at ditt utsagn om at det kun var Elite som hadde 1080p er feil, og det er dermed du som kanskje burde sjekke fakta før du uttaler deg. Skal gjerne komme med kilder om noen absolutt ikke har fått det med seg enda.
Hvis du hadde klikket på linken så ser du at de kommer med og uten HDMI. De på komplett f.eks leveres uten HDMI. Så vær obs på hva du kjøper, hvis det er avgjørende.

Jeg skal innrømme at jeg hadde feil, men har ikke oppdatert meg på xbox siden Elite ble lansert, som da var den eneste med HDMI. Men ser nå at de selges om hverandre.
Sitat av lint98 Vis innlegg
Jeg har helt rett. Alle Xbox360-konsoll du får kjøpt i butikken har HDMI-utgang. Trodde vi hadde nevnt dette tidligere i tråden. Det vil si at ditt utsagn om at det kun var Elite som hadde 1080p er feil, og det er dermed du som kanskje burde sjekke fakta før du uttaler deg. Skal gjerne komme med kilder om noen absolutt ikke har fått det med seg enda.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at alle versjonene tilbyr HDMI av de Xboxene som selges i dag. Det er ikke dermed sagt at alle pakkene har det.
Sitat av sorath Vis innlegg
Så er den svart, og det er kulere :P
Vis hele sitatet...
Dette kan du jo få til på alle xboxene. Men enig at det er kulere.
...uavhengig av HDMI så støtter 360 1080p over komponent uansett. Men for all del, er bare å passe på å kjøpe en med HDMI.
Sitat av reklame Vis innlegg
Dette med å legge inn spill, er jeg ikke helt sikker på hvordan fungerer. Men jeg regner med du legger inn en god del informasjon, slik at du slipper å vente så lenge med loadingen. Jeg tviler på det tilsvarer 6-7 GB, så jeg regner med man har plass til noen spill på 20 GB.

Når det kommer til det du kaller "elsn", er 20 GB mer enn nok. Du skal slite med å bruke noe mer enn 1 GB på savegames og når det kommer til oppdateringer, patcher, demoer, arcadespill og spilltrailere, holder 20 GB lenge. Du må kanskje slette en demo eller en trailer etter en stund, men tatt i betraktning til at du faktisk får denn hdd'en til en 100-lapp og alternativet er et 256 mb minnekort, er det ikke noe å stusse på engang. (eller bruke en 1000-lapp ekstra på en større harddisk som følger med)

Personlig har jeg 20 GB og jeg tror jeg aldri har vært under 5 GB ledig plass, da jeg har til vane å slette demoer når jeg har prøvd dem en stund. Og alt annet av media jeg vil ha, streamer jeg fra Pc'en. (for å ta det som et eksempel- oppgraderingen for å spille DivX er på 4 MB)
Vis hele sitatet...
Fable 2 tok ihvertfall 6 giga elns, alt jeg vet.
Jeg ville gått for Elite. Jeg skal faktisk kjøpe Elite selv nå. Fordi:
1) Den er svart
2) Medfølger HDMI kabel
3) 120GB.

Jeg synes det er greit å ha størst mulig HDD slik at du er klar for å legge inn piratkopierte spill (for de som driver med sånt) så fort noen luringer klarer å modifisere boksen ordentlig. Herregud så mye gøy jeg har hatt det med min gamle XBOX, den er chippet og har satt inn 320GB HDD. Har rundt 10 000 spill på den, i tillegg til bøttevis av serier,filmer og litt musikk.
Kan nesten ikke vente til de klarer å modifisere 360 ordentlig, og da vil ikke jeg sitte der med en 20GB hvertfall.