Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 895
jeg har nesten akkurat bygd pc med 2X ATI Radeon HD 4850 skjermkort, men hvorfor lagger de på Crysis? jeg har en Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz prosessor så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke klarer det på "high" eller den hakker litt innimellom også plutselig fryser den
Du har rett i at den burde kunne takle det. Regner med du har oppdatert alle drivere for skjermkort, hovedkort, prosessor osv. Er du sikker på at strømforsyninga er god nok, og ikke minst at skjermkortet får nok (pleier å være flere plugger til strøm på/nær skjermkortet)?
jeg holder på å installere Chipset driver og det til hovedkortet nå jeg har en strømforsyning på 750 W så tror ikke det er noe problem den klarer COD4 og GTA og andre spill, men det er bare Crysis den sliter meg :S skal prøve med alle nye drivere også nå men hvis jeg ikke tar helt feil så er det ikke driver til prosessoren men skal jeg bruke begge CrossFire broene eller bar en?
Sist endret av Mathiasbk; 10. september 2008 kl. 21:09.
Du skal bruke begge crossfire-broene. Kjør også inn siste oppdatering på Crysis.
I teorien skal prossessoren din klare det helt fint, men det kan hende at det er den som er flaskehalsen, eller så kan det faktisk være RAM'en din som ikke er helt stødig isåfall.
2x 4850 skal vel klare sin bit av Crysis tenker jeg, har lest en del benchmarks fra dem, og dem kjører det jo utrolig bra!
det kommer og an på hvilken oppløsning du tenker på å kjøre på, har en del å si det
Prosessoren er ikke flaskehalsen. Jeg har E8400, 4GB RAM og 2x8800GT og kjører det på high smertefritt.
Setter heller en finger på dårlige drivere, evt. umonterte broer til kortene.
det hjalp ikke å installere chipsett driver, og de broene sitter ordentlig skal det stå samme vei eller har ikke det noe å si? skal prøve å laste ned ny driver til skjermkorte nå
Crysis er generelt elendig ytelses messig så ikke forvent det helt store.
Mathiasbk; Hvor mye RAM har du? Har du sjekket at ingen bakgrunsprogrammer stjeler CPU eller HD tid?

Anders89; Det var ikke et nyttig bidrag. Crysis krever, kontra sensasjonelle meninger, ikke en maskin som de bruker på NASA. 2x HD4850 skal klare det mer enn utmerket.
Sist endret av Kinseek; 11. september 2008 kl. 21:56.
Nei jeg sier ikke at det krever en nasa maskin.

Men spillet har en tendens selv med helt nye maskiner til og dyppe under 20-30fps når det er store kamper.
Sitat av Kinseek
Mathiasbk; Hvor mye RAM har du? Har du sjekket at ingen bakgrunsprogrammer stjeler CPU eller HD tid?

Anders89; Det var ikke et nyttig bidrag. Crysis krever, kontra sensasjonelle meninger, ikke en maskin som de bruker på NASA. 2x HD4850 skal klare det mer enn utmerket.
Vis hele sitatet...
jeg har 4 GB, men jeg 32-bit Vista så jeg får bare brukt 3 NB: har lasta ned Crysis, har ikke kjøt det hvis det kan ha noe å si...
Dette trur jeg er noe fra ati`s drivere å gjøre.. fordi jeg har 4x 3870 kort i min maskin, og det skal være noe tilnærmet ytelse til det du har i din maskin?

jeg har 4gb ram på 64bit vista, og 3ghz cpu på 2 kjerner... dette skal dra crysis på full guffe spør du meg, men så vidt jeg har erfart, har jeg både tekstur problemer, og fps problemer med akkurat crysis. hvilket min kompis med Nvidia kort ikke har.

Alle andre spill kjører jeg smertefritt på max grafikk... og at crossfire driverne til ati er litt ustabile for tiden er ingen hemmlighet... de bruker alltid litt tid på å programere en skikkelig driver til de nye produktene deres har jeg hørt...
Jeg har E8500 på 3.16GHz, 4096mb PC6400, Vista X64, og et NX8800GTX som kjøres på en Corsair TX750W, og jeg drar Crysis på very high uten AA helt glatt uten noen klokking.

Prøvd å reinstallere spillet, siden du har lastet det ned? Installert de siste patchene og hotfixen?
det må være noe med Spillet, klarer Assasin Creed på full uten noe som helst problemer
Flere som har hatt dette problemet før. Det kan små lagg, fordi Crysis er Nvidia optimalisert.