Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 692
hallo, jeg har akkurat kjøpt to ATI HD4850 skjermkort som blir veldig varme, noen som vet hva jeg kan gjøre for å holde temperaturen nede?
Klokke det ned eller kjøpe ny kjøler, men det skal gå bra uten å gjøre noe. Har samme kortet selv.

Det er en kjent sak at det har et varmeproblem.
det finnes ikke noe programm eller noe som kan sette opp vifte hastigheten på kortet da?
Hvor varmt er veldig varmt? Jeg har inntrykk av at ati kort jevnt over ligger på en høy temperatur. Fra 50 grader idle til 80-90 grader under load. Har du to stykk vil jo også temperaturen stige en del, spesielt om kabinettet er lite. Hvordan er luftgjennomstrømningen i kabinettet?
det er bra kjøling på kabinette, har et "NZXT LEXA Blackline" kabinett
jeg gikk inn på den "CCC" og der sto det at GPU var på 79 grader :O
Sist endret av Mathiasbk; 5. september 2008 kl. 22:29.
Sitat av Mathiasbk
det er bra kjøling på kabinette, har et "NZXT LEXA Blackline" kabinett
jeg gikk inn på den "CCC" og der sto det at GPU var på 79 grader :O
Vis hele sitatet...
79 grader er ingenting under load, er den i idle bør du naturligvis se nøyere på det.
det var idle det ene kortet var på 71 grader, og det andre på 79 :P finnes det noe skjermkortkjølere eller noe sånt til en billig penge?
Sist endret av Mathiasbk; 5. september 2008 kl. 22:38.
Køyre du desse skjermkorta i crossfire? I så fall så er grunnen til at det øverste skjermkortet drar inn 70C luft frå det skjermkortet som står nede. Har vore borti samme sak med akkurat same skjermkortet. Det endte til slutt opp i at kunden lagde seg ein luftkanal til det øverste skjerkortet slik at han tok inn luft frå friluft (altså utanfor kabinettet). Då kom temperaturen seg betraktelig. Tvilar sterkt på at det finnast betre vifter til skjermkortet enn det som allereie står der. Med anna du vil bruke $1000.
har 2 stk at radeon 4850 skjermkort. de ligger på ca 50 grader under idle. mmen så har jeg ogs et coooler master stacker kabinet som er H*D*B: 53 cm, 63 cm, 25 cm.

så det er stort. også gir det god kjøling.
Last ned rivatuner, der kan du stille viftehastighet. Bare rivatuner 2.10 støtter hd4850/hd4870

http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
Vannkjøler er tingen.
Vannkjøling blir jo litt dyrt da "/

Sitat av treimoz
Last ned rivatuner, der kan du stille viftehastighet. Bare rivatuner 2.10 støtter hd4850/hd4870

http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
Vis hele sitatet...
RivaTuner gjorde susen genialt program
jeg skal skjekke temperaturen og stille skjermkort viftehastigheten med Rivatuner. kan noen forklare meg hvordan jeg gjør det?

jeg har 2 stk his radeon 4850 skjermkort.
du åpner den "CCC" som du installerer fra cden som fulgte med. der skal temperaturen stå. så laster du ned Rivatuner
Sist endret av Mathiasbk; 7. september 2008 kl. 17:58.