Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 708
Hei

Trenger en bærbar PC nå som studiene begynner. Kunne tenke meg en som koster max 10000 kroner, helst ikke større enn 17". Hadde vært greit om den har DVI eller HDMI-utgang sånn at jeg kan koble TV-en til når jeg skal se film og sånt på hybelen.

Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd takk!
Skal du spille på WOW på den, ikke trykk på linken. For alt annet:

http://www.apple.com/no/macbook/
Sitat av el_tafso
Skal du spille på WOW på den, ikke trykk på linken. For alt annet:

http://www.apple.com/no/macbook/
Vis hele sitatet...
Du kan spille "World Of Lolcraft" på Mac også...

Du kan spare mye dersom du er Student...

Rabatt hos studenttorget (VGS +)
Rabatt hos apple med ADC (universitet eller høyskolenivå)

Kjøpte min MacBook Pro 2,2 Ghz 2 GB Ram 15" via studenttorget, (fordi jeg går på VGS) betalte 15,000,-
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Du bør ikke kjøpe deg vanlig MacBook hvis du skal spille, skal du ha World Of Warcraft kjøper du en MacBook PRO som Turbolego henviser til.
Det hadde vært mye enklere å hjelpe deg om vi visste hva du trengte maskinen til.
Skal du bedrive tung videoredigering og 3D-rendering eller skal du bare skrive oppgaver, rapporter og notater på den? Trenger du en maskin du kan spille nye spill på?

Og et generelt tips: 17" bærbar er veldig lite smart til studier. De koster mye, veier mye og tar mye plass i sekken. Du sier at du tenker å koble den opp mot tv i hybelen- da trenger du vel ikke 17" for å se på filmer o.l.? For min del er 15,4" et absolutt maksimum. 14" er fint og 13,3" (MacBook) veldig fint.

Selv har jeg en 15,4" MacBook Pro, men det er bare tull å blåse av over 15.000,- på en maskin som det om du ikke har bruk for noe så kraftig.
PC til studier? Lett valg: http://www.expert.no/product/product.aspx?id=1324585

Som frosken sier 17" anbefales på ingen måte til studier. Det er et helvette å drasse rundt på, bruker masse strøm og er på alle måter en plage! Til studier ønsker du en liten, lett (!) pc med god batterilevetid!
Sitat av Cikey
Vis hele sitatet...
Dvs. hvis han ikke skal studere noe IT-relatert, da er en 900MHz Celeron døden.
Er vel strengt tatt håpløst til ~alle studier.
Sliter med å rendere tex-kode!

Lenovo T61 14" er tingen imho.
Goophy: Er mer enn nok til å drive Open Office. Skal han programere, drive med design eller lignende kan jeg forsåvidt være enig med deg, men "de fleste" som studerer trenger en PC de kan skrive notater på under forelesning samt skrive oppgaver o.l.

Da er det langt viktigere at PCen er lett og enkel å ta med enn at den driver wow på gutterommet om kvelden...
Så vidt jeg har fått med meg skal jo lenovo lansere nye modeller i både t og x serien, kanskje vente litt og se om det dukker opp noen gode tilbud på de gamle modellene?
Sitat av Cikey
Vis hele sitatet...
Asus EEE er en kjempefin 2. eller 3. pc, men jeg ville aldri brukt den til studieformål, hvertfall ikke alene. Den har for liten skjerm og for krøkete tastatur til at det blir noe godt å jobbe med den (Jeg har en EEE selv).
Sitat av Goophy
Lenovo T61 14" er tingen imho.
Vis hele sitatet...
Der har du en kjempegod pc. Den ser ikke så tøff ut (ingen pianolakk, ingen blinkende blå lys og ingen "1nstant SUpeRCloCKmaxxx"-knapp), men er til gjengjeld kraftig nok til meste og tåler alt. Du kan sette deg på den uten at den tar skade av det. Du kan helle et glass cola i tastaturet og brusen vil renne ut av dreneringshullene på undersiden av maskinen. En veldig fornuftig maskin som ikke vil gå i stykker like fort og uforklarlig som mange ande studentmaskiner (Ja, jeg ser på dere Asus og Acer!).

Edit:
Sitat av laksen
Så vidt jeg har fått med meg skal jo lenovo lansere nye modeller i både t og x serien, kanskje vente litt og se om det dukker opp noen gode tilbud på de gamle modellene?
Vis hele sitatet...
Stemmer det:
Sitat av Hardware.no
Lenovo har lansert hele fem nye bærbare PC-er i Thinkpad-serien, henholdsvis T400, T500, R00, R500 og X200.
Vis hele sitatet...
Link: http://www.hardware.no/artikler/baer...vo/54702?pid=2
Sist endret av froskenfredrik; 11. august 2008 kl. 22:35.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Heisann, og takk for svar. Jeg skal studere Statsvitenskap, så det blir for det meste skriving, men jeg liker å holde på i Photoshop og i Adobe Premiere. Jeg synes Lenovo virker som veldig bra PC-er, skla ta en titt på det. Takker igjen!