Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 725
hallo, jeg skal bygge en pc og jeg lurte på om jeg skal kjøpe to "Sapphire Radeon HD 3870".
hvis jeg kjøper det, trenger jeg da masse ledninger og programer ogsånt for å koble de sammen eller "Crossfire" eller hva det heter xD
eller får jeg bedre ytelse med en "EVGA GeForce 9800GTX" ?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvorofor ikke kjøpe to Sapphire Radeon HD 4850? De koster bare noen lapper mer, og et av de yter like bra som 9800 GTX.

Jeg kjører To Sapphire Radeon HD 4850 akkuratt nå, og det funker fett som fjell.

Det er ikke mange kabler. Du må bare passe på at HKet ditt har PCI-express 16.0, du har to molex-tilkoblinger tilgjengelig på strømforsyningen din. Det medfølger en CrossfireX bro til hvert skjermkort. Disse plasserer du rett og slett bare oppå kortene. Ikke noe stress.
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
ahr planer om å kjøpe dette kortet.... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346013
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hvis du ser på det kortet, så ser du at det kjører et nVidia brikkesett med støtte for SLI. SLI er Nvidias multi-GPU system.

Du må finne ett hovedkort som har støtte for CrossfireX skal du ha ATI kort.

X38 for eksempel.
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
går denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=356775

bare glemm den forje jeg skreiv... men det står "Brikkesett type Intel P45 Express / Intel ICH10R" har dette støtte for ATI?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Ja, det gjør det.
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
takk "TurboAcid"
Henger meg på denne litt.

Hva vil gi best ytelse av 2X Sapphire Radeon HD 4870 og 1X GeForce GTX 280 1024 MB 640M XT
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Cikey
Henger meg på denne litt.

Hva vil gi best ytelse av 2X Sapphire Radeon HD 4870 og 1X GeForce GTX 280 1024 MB 640M XT
Vis hele sitatet...
Siden 4870 har tilnærmet \ bedre ytelse enn GTX280 og er halvparten av prisen blir det et enkelt valg.
Ah, OK.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for ett oppsett med 2x 4850, men så vet man hvordan det går, man bare "må" ha litt bedre og siden jeg likevel var oppe i prisen av GTX 280 (og mere til) så måtte jeg bare forsikre meg om at jeg ikke kjøpte katta i sekken.