Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3014
Hei, er det noen som har tips til jhvordan jeg kan få dette til å se ut som om jeg er over 18?

http://i1041.photobucket.com/albums/b412/Modellflyger1/20120909_220319.jpg
er vell ikke så mye vits, siden busskort er ugyldig legitimasjon?
Hvis du venter noen år burde det se ut som om du er over 18
Hvorfor? Et busskort er vel ikke gyldig som legitimasjon uansett.
Du får sikkert betale voksenpris for bussen hvis du spør pent. Men hvis bussjåføren er vanskelig kan du jo prøve å forandre 6 til 3 med noe og skrape med, tusj og klar neglelakk
Ønsker du å bidra til bedret kollektivtrafikk, gjennom å betale mer? Skal du ha legg, så skrap et bankkort
Haha, prøv heller med bankkort eller noe som anses som gyldig legitimasjon. On the other hand: hvis du ser litt eldre ut enn 16 trenger du til enkelte ting mange ganger ikke legg!
Hadde tenk å kjøre til Abisko imorgen å handle snus, har jo full mc bekledning og motorsykkelen ser ikke ut som en 125. Men de er ganske streng der. Det er vel ikke noen her som har tenkt seg dit?
Kommer du i full mc bekledning vil han jo antageligvis bare spørre om å få se førerkort når du viser et busskort.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Kommer du i full mc bekledning vil han jo antageligvis bare spørre om å få se førerkort når du viser et busskort.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det er jo mulig å sitte i full mc bekledning på buss?
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Hadde tenk å kjøre til Abisko imorgen å handle snus, har jo full mc bekledning og motorsykkelen ser ikke ut som en 125. Men de er ganske streng der. Det er vel ikke noen her som har tenkt seg dit?
Vis hele sitatet...
oh the irony.
bare vis førerkort og håp på at de ikke sjekker datoen, men heller tenker "oh, førerkort = 18 år".
Kommer også litt ann på hvordan kroppen din er bygget opp da, er det høy og kraftig? eller lav og spinkel?

Jeg (16) kjøper snus på min lokalbutikk uten problemer ^^
Sitat av Androyd Vis innlegg
Hvorfor det? Det er jo mulig å sitte i full mc bekledning på buss?
Vis hele sitatet...
Sant det, hvis du forklarer det til mannen bak kassen kommer han nok ikke til å spørre om leg heller, men ledsageren/støttepersonen din.

Sitat av Androyd Vis innlegg
Kommer også litt ann på hvordan kroppen din er bygget opp da, er det høy og kraftig? eller lav og spinkel?

Jeg (16) kjøper snus på min lokalbutikk uten problemer ^^
Vis hele sitatet...
Kommer vel mer ann på de bak kassen, har kjøpt øl/røyk siden jeg var 16 men kan fortsatt bli legget selv om jeg er 25
Får bare prøve å si at jeg har glemt førerkortet og har kjørt langt osv. Er 185 høy og med mc klær blir man ganske kraftig.
Skal du hamstre? Planer om å kjøpe drit mye snus?

Tips: Prøv å kjøp bare 1, for å sjekke om du blir legga. Virker litt mer normalt at en fyr på mc kommer inn å kjøper seg en boks, enn en tunnel. Så kan du stikke tilbake en halvtimes tid senere å kjøpe en tunnel.
Nja, hadde tenkt å hamstre noen pølser Thunder Raw, legg å gjemme, bare skru av noen kåper, tape fast og skru på igjen
Alkoholisert gamer
Det du kan gøre er jo å prøve å få siste 9-tallet til å se ut som ett 8 tall.

Ja, det sier jo at du er 10 år eldre enn det du er da, så du ryker kanskje der, men det er eneste måten jeg ser.

Men det er ikke noe vits i å gjemme det du kjøper over kvota.
Blir du stoppa for kontroll finner de det nok uansett..
Takk for tipset, vet ikke hva grensen er men har bare tenkt å kjøpe en pølse eller 2

Om det ikke funker får jeg vel bare spørre noen randome folk om de gidder :P
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Takk for tipset, vet ikke hva grensen er men har bare tenkt å kjøpe en pølse eller 2

Om det ikke funker får jeg vel bare spørre noen randome folk om de gidder :P
Vis hele sitatet...
Så lenge du er under 18, så har du ingen kvote at all, og har vell teoretisk sett ikke lov til å innføre en liten boks snus engang

For å hjelpe til litt, jeg vet ikke helt hvor du bor, men har du ikke mulighet til å kjøre litt lengre? Selv har jeg minst 6-7 butikker med greit utvalg i både tobakk og snus, og det i grei avstand med lettmc fra grensen. Lykke til!
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Så lenge du er under 18, så har du ingen kvote at all, og har vell teoretisk sett ikke lov til å innføre en liten boks snus engang

For å hjelpe til litt, jeg vet ikke helt hvor du bor, men har du ikke mulighet til å kjøre litt lengre? Selv har jeg minst 6-7 butikker med greit utvalg i både tobakk og snus, og det i grei avstand med lettmc fra grensen. Lykke til!
Vis hele sitatet...

Hvor er disse butikkene?
Bor i Sør-Troms, hadde væt fint om du kunne dele disse butikkene med meg

Kaffen er klar og jeg og en kompis kjører om en liten stund
Sist endret av HexUaV; 10. september 2012 kl. 07:30.
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Hvor er disse butikkene?
Bor i Sør-Troms, hadde væt fint om du kunne dele disse butikkene med meg

Kaffen er klar og jeg og en kompis kjører om en liten stund
Vis hele sitatet...
Bor i Nordland, så for min del er Jektvik, Hemavan, Tärnaby, Arjeplog og Arvidsjaur i en tre-fire timers radius fra meg dersom du holder deg litt over fartsgrensen. Skaff dere gjerne et kart, slik at om dere blir avvist en plass, så kaster dere dere på en riksvei, og dere er ved neste by/bygd/tettsted på null komma svisj
Hmm, det blir nok litt i lengste laget, kjøretur på ca 7-8 timer herfra. Men takk for tipset.
Planen er å kjøre nå strax også være tilbake til skolen før den er ferdig 1300 for å slippe melding om fravær osv...
Sitat av HexUaV Vis innlegg
Hmm, det blir nok litt i lengste laget, kjøretur på ca 7-8 timer herfra. Men takk for tipset.
Planen er å kjøre nå strax også være tilbake til skolen før den er ferdig 1300 for å slippe melding om fravær osv...
Vis hele sitatet...
Stikkord: Politisk arbeid