Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4493
Har nu hatt en sitron- og limetre hjemme til foreldrene over 10 år nu. Hele startet med at jeg bare la noen frø fra disse sitrus fruktene i en blomsterpotte helt random da jeg var mindre. Nå idag så er de ganske store og lever ennå i store potter i stuen til foreldrene mine. Blir utrolig glad når jeg ser dem når jeg kommer hjem på besøk :P hehe.

Nå ønsker jeg å plante noe nytt og da starte alt fra grunnen igjen med disse to typene, sitron og lime. Har søkt og lest litt av hvert på nette og mange kommer med mange ulike guider til å plante disse fruktene. Noen sier at jeg bare skal vaske de kjernene som jeg finner fra fruktene og vaske dem godt og bare plant dem med en gang i fuktig jord, mens andre nevner at jeg skal ha de frøene i fuktig papir i noen dager/uker slik at de begynner å spire før jeg setter dem i potte O.o Er litt forvirret og usikker på hvilket av disse metodene jeg skal prøve.

Noen som har "grønne fingrer" og er flink som kan gi meg litt tips om dette?
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Gå for vått papir. Da ser du hvilke frø som forsatt lever.