Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 13676
Har nettopp oppdatert min Samsung Galaxy S II GT-I19100 til Ice Cream Sandwich. Men det ser ut som oppstartsbildet har fryst, der er også eit gult varselskilt. (!) What to do?
Sist endret av Darkerface2; 13. mars 2012 kl. 13:49. Grunn: Skrivefeil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og var dette en offesiell oppdatering ? Gjennom wifi \ 3g ? gjennom samsung ?

Eller var det random LOLICS4SAMSUNG.zip.exe ?
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Ser mest ut som en "LOLICS4SAMSUNG.zip.exe" oppdatering.
Siden den gule trekanten viser at telefonen er root'et.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og var dette en offesiell oppdatering ? Gjennom wifi \ 3g ? gjennom samsung ?

Eller var det random LOLICS4SAMSUNG.zip.exe ?
Vis hele sitatet...
Offisielt.

Edit: Den er roota frå før. Av meg. Er den bricked?
Sist endret av Darkerface2; 13. mars 2012 kl. 14:05. Grunn: Skrivefeil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Offisielt.
Vis hele sitatet...
Og hvor fant du den da ?

Og hvordan oppdaterte du ?

Har selv en samsung SGII, ingenting tilgjengelig gjennom about phone -> update, og jeg skal sjekke KIES nå for å se om noe er der.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Og hvor fant du den da ?

Og hvordan oppdaterte du ?

Har selv en samsung SGII, ingenting tilgjengelig gjennom about phone -> update, og jeg skal sjekke KIES nå for å se om noe er der.
Vis hele sitatet...
Oppdaterte ved bruk av mobilen. Phone -> Update. :/ Har ikkje Ice Cream Sandwich kom ut for nedlasting yet?
Sist endret av Darkerface2; 13. mars 2012 kl. 14:07. Grunn: Skrivefeil.
Ice Cream Sandwich er sluppet i dag.
Har alt installert denne selv!

http://www.digi.no/891680/serverer-i...il-galaxy-s-ii
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Har selv lagt ICS inn over trådløst uten noen problemer.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Har selv lagt ICS inn over trådløst uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
Har du roota frå før av?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Ice Cream Sandwich er sluppet i dag.
Har alt installert denne selv!

http://www.digi.no/891680/serverer-i...il-galaxy-s-ii
Vis hele sitatet...
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Har selv lagt ICS inn over trådløst uten noen problemer.
Vis hele sitatet...
Hvilke operatører har dere da ?

Her er det ingenting tilgjengelig over the wire, men installerer KIES as we speak.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke operatører har dere da ?

Her er det ingenting tilgjengelig over the wire, men installerer KIES as we speak.
Vis hele sitatet...
Du har vel en slik modell:
Sitat av digi.no
Mobiler som har operatørtilpassede tjenester vil først oppgraderes noe senere.
Vis hele sitatet...
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke operatører har dere da ?

Her er det ingenting tilgjengelig over the wire, men installerer KIES as we speak.
Vis hele sitatet...
Telenor. Lasta ned oppdateringa via trådlaust nettverk.
Programmer -> Innstillinger -> Om Telefon -> Programvareoppdatering -> Oppdater. Derfra hadde jeg tenkt til å oppgradere idag.
Jeg har ikke kødda noe med mobilen, alt er lovlig blabla. Noen sjanse for at den rett og slett streiker som TS sin tlf?
Har tele2, vet ikke om det har noe å si ._.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvilke operatører har dere da ?

Her er det ingenting tilgjengelig over the wire, men installerer KIES as we speak.
Vis hele sitatet...
Jeg har NetCom.

Lastet ned og fant oppdatering over Wi-Fi.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg hadde samme problemet som deg, den var stuck i boot. Måten jeg løste det på var ved å laste ned Odin og en kopi av siste firmwaren, satt telefonen i download mode og dyttet inn en ny firmware på den.

For å sette mobilen i download mode holder du inne volum ned, power og home-knappen på en gang. For å laste ned siste firmwaren finner du programmet FUS Downloader, velger GT9100 og nordic version (rett over norwegian version, som er 2.3.5). Unzip filene du får ned og bruk tar-filen i PDA-tabben på Odin (jeg brukte versjon 1.8.5, vet ikke om det har så mye å si). I følge noe dokumentasjon jeg fant skal kun auto reboot og reset time være sjekket, alt annet skal stå tomt.

Du må forresten ha Kies installert for at Odin skal oppdage enheten din. I mitt tilfelle kunne ikke Kies snakke med telefonen, men Odin kunne.

Hvis du lurer på noe eller det er noe som er uklart så bare spør i tråden så skal jeg forklare, men for all del, ikke gjør noe du ikke er sikker på, da kan du fort ende opp med en helt bricket telefon.

FUS Downloader: http://fus.nanzen.se
Odin: http://forum.xda-developers.com/atta...3&d=1304094576
Vil det skje noe med innholdet på telefonen, eller kan jeg med sikkerhet oppdatere når jeg kommer hjem?
Har ikke rootet telefonen, what so ever.
Innholdet forsvinner ikke. Greit å ta backup om noe skjærer seg.
Sitat av Deezire Vis innlegg
For å laste ned siste firmwaren finner du programmet FUS Downloader, velger GT9100 og nordic version (rett over norwegian version, som er 2.3.5).
Vis hele sitatet...
GT900 eller GTI900?
Sist endret av Darkerface2; 13. mars 2012 kl. 14:56.
Har netcom med binding, har det noe å si på om jeg kan få det eller ikke?
Sist endret av IpN; 13. mars 2012 kl. 14:59.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Programmer -> Innstillinger -> Om Telefon -> Programvareoppdatering -> Oppdater. Derfra hadde jeg tenkt til å oppgradere idag.
Jeg har ikke kødda noe med mobilen, alt er lovlig blabla. Noen sjanse for at den rett og slett streiker som TS sin tlf?
Har tele2, vet ikke om det har noe å si ._.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det på den måten nå, og foreløpig går det fint. Updaten var på 216.1 mb. Så greit å gjøre det på wifi da
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
GT900 eller GTI900?
Vis hele sitatet...
GT-I9100 er modellen du skal ha. Eksakt Product Code er GT-I9100LKANEE.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Jeg gjør det på den måten nå, og foreløpig går det fint. Updaten var på 216.1 mb. Så greit å gjøre det på wifi da
Vis hele sitatet...
men det oppstod ingen problemes slik det gjorde med TS?
Alt som har blitt sagt tidligere med firmware og annet teknisk er gresk for meg.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Driver og laster ned nå. Hva er det updaten gjør?
Ser ut som det har ordna seg. Takker for alle god svar, spesielt til Deezire.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Driver og laster ned nå. Hva er det updaten gjør?
Vis hele sitatet...
Lest tråden du eller?
Nei, Olapola, går fint her.
Sist endret av UncleAndy; 13. mars 2012 kl. 15:43.
Okej, har akkurat lastet ned ICS, når mobilen rebootet lastet den ned enda en produktpakke, rebootet og installerte pakken, men når jeg da kom inn på telefonen igjen kom dette opp.
Noen som aner hva som er problemet?
Under "om telefonen" står det fortsatt version 2.3.4 gingerbread
Sist endret av McLovin; 13. mars 2012 kl. 15:45.
Oppdateringen funker som bare faen den. Men jeg var nødt til å bruke FUS Downloader (takk Deezire <3) for å laste ned 4.0.3 ettersom jeg allerede hadde en custom firmware på telefonen. Men nå slapp jeg å lete i flere timer etter riktig firmware for akkurat min telefon, brukte bare ODIN til å dytte firmwaren inn på telefonen min. Funker som en drøm.
Litt off-topic, burde jeg oppdatere? Eller kan det være mye bugs, og mye og sette seg inn i? Jeg synes fra screenshots at det ser nesten ut som et nytt OS.
Kjører ICS på den nå. De har jo enrda endel ting ja, men ikke så mye som jeg trodde. Noen som har noen meninger å komme med?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Litt off-topic, burde jeg oppdatere? Eller kan det være mye bugs, og mye og sette seg inn i? Jeg synes fra screenshots at det ser nesten ut som et nytt OS.
Vis hele sitatet...
Ja, du burde oppdatere. Det er ikke så mye forandring at det vil føles som en ny telefon, men forbedringene er helt klart der. Jeg må bruke telefonen litt mer før jeg kan komme med en ordentlig tilbakemelding, men skal prøve å huske på det.

Så langt er jeg storfornøyd med ICS.

NB: Til dere som er vandt til å ta screenshots ved å holde inne home + av/på-knappen, det er blitt endret. Nå må du holde inne volum ned + av/på-knappen.
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2012 kl. 16:12.
58% på installeringen hittil. Har ikke brukt FUS mtp at jeg ikke vet hva i all verden det er eller gjør eller hvordan jeg får tak i det.

Akkurat nå er jeg bekymret for alle filene, musikken, bildene, instillingene, apps og spill. Tenkte ikke over det før jeg begynte oppdateringen. :/
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Om du hadde roota telefonen fra før av, skjer dette antageligvis pga. at du har en annen kernel enn stock kernel. Skulle ikke være noe verre enn å skyffle mobilen inn i Odin 1.8 og flashe over 4.0.3!
Sitat av olaPola Vis innlegg
58% på installeringen hittil. Har ikke brukt FUS mtp at jeg ikke vet hva i all verden det er eller gjør eller hvordan jeg får tak i det.

Akkurat nå er jeg bekymret for alle filene, musikken, bildene, instillingene, apps og spill. Tenkte ikke over det før jeg begynte oppdateringen. :/
Vis hele sitatet...
FUS er et program hvor du finner stort sett alle firmwareoppdateringer til de fleste telefoner på markedet, og kan laste de ned også.

Du trenger ikke være bekymret for filene dine, de vil ikke bli påvirket. Instillinger og apps, kanskje. Men det tar ikke lang tid å laste ned på nytt.

Edit: jeg er faktisk usikker, men jeg tror kanskje at apps ikke blir slettet når du oppdaterer til ICS.
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2012 kl. 16:15.
Alle filer og alle apps forblir urørt btw.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Kjører ICS på den nå. De har jo enrda endel ting ja, men ikke så mye som jeg trodde. Noen som har noen meninger å komme med?
Vis hele sitatet...
Hva slags telefon har du da?

Det er veldig mange telefoner som bare har fått 3.3 versjonen fordi hardwaren ikke takler 4.0 UI.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hva slags telefon har du da?

Det er veldig mange telefoner som bare har fått 3.3 versjonen fordi hardwaren ikke takler 4.0 UI.
Vis hele sitatet...
4.0.3 på en SGS2
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Om du hadde roota telefonen fra før av, skjer dette antageligvis pga. at du har en annen kernel enn stock kernel. Skulle ikke være noe verre enn å skyffle mobilen inn i Odin 1.8 og flashe over 4.0.3!
Vis hele sitatet...
Om det er meg du snakker til, så har jeg aldri roota telefonen.
Alt er installert og tilsynelatende i stand nå.
Vær obs på noen småting:
- om du har mapper med aps og spill sortert og organisert kommer du til å bli skuffet. Alt er der, men tatt ut av mappene og strødd utover flere sider på hjem>programmer.
- nytt design på opplåsningen med mønster

+ at jeg nå har en konstant varseltrekant oppe i høyrehjørnet som sier ifra at jeg (bevvist) har koblet meg fra 3gnettet og på wifi nettet hjemme.
I tilleg ble accute weather eller hva den heter halvparten så liten, så det en gang så estetiske oppsettet mitt må jeg nå gjenskape fra bunnen.

Angrer hele updaten, hvilke goder får jeg? Bedre ytelse av batteri osv?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
4.0.3 på en SGS2
Vis hele sitatet...
Det er ihvertfall en DEL endringer under panseret.

UImessig er den ikke så ulik på S2-en.

Jeg likte de små forandringene, og digga helt klart måten den håndterer mapper på nå!
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Det er ihvertfall en DEL endringer under panseret.

UImessig er den ikke så ulik på S2-en.

Jeg likte de små forandringene, og digga helt klart måten den håndterer mapper på nå!
Vis hele sitatet...
Haha, SJEKK oppgavebehandleren. Den har blitt endel freshere! Endelig!
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Haha, SJEKK oppgavebehandleren. Den har blitt endel freshere! Endelig!
Vis hele sitatet...
Den ser jo helt lik ut?

Sitat av laxzzi Vis innlegg
Jeg likte de små forandringene, og digga helt klart måten den håndterer mapper på nå!
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg merker noe forskjell på måten den håndterer mapper på, heller?
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2012 kl. 16:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Hva slags telefon har du da?

Det er veldig mange telefoner som bare har fått 3.3 versjonen fordi hardwaren ikke takler 4.0 UI.
Vis hele sitatet...
Hadde vel blitt imponert om telefonene fikk 3.x siden dette er tablet-versjonene av android.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hadde vel blitt imponert om telefonene fikk 3.x siden dette er tablet-versjonene av android.
Vis hele sitatet...
Missforsto Android på denne delen.
Dette er selvfølgelig snakk om HTC Sense versjon som er 3.6 (ikke 3.3).

Har Android 4.0.3 selv.. dog er det HTC Sense som er forskjellen på de som får full støtte for ICC.

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kan ikke si jeg merker noe forskjell på måten den håndterer mapper på, heller?
Vis hele sitatet...
Før var jo mappene bare beige uten noen god funksjon.. Nå ser du jo 4 små ikoner og en veldig god flyt i UI angående navigering.

Om du har S2 er det mulig denne har hatt det fra før av, men ihvertfall ikke på min sensation.
Også kan du på S2'en låse den opp med ansiktet ditt da. Det var faktisk litt fancy
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trekanten trenger ikke å bety at den er rootet nei. Kommer opp på min nå er det veldig lite strøm igjen og.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Trekanten trenger ikke å bety at den er rootet nei. Kommer opp på min nå er det veldig lite strøm igjen og.
Vis hele sitatet...
Tror du tenker på en annen trekant. Er snakk om denne:

http://cdn-static.cnet.co.uk/i/c/blg/cat/mobiles/rootingsgs2/rootingsgs5.jpg
Da installerer jeg også oppgraderingen fra KIES. Går ut ifra at det er ICS. Har rootet telefonen. Skal si hvordan det går!
Noen som vet hvordan jeg får vekk trekanten i hjørnet? Når jeg trykker på den sender den meg til mobilnettverk og ber meg slru det på, men jeg vil ikke ha 3g, jeg bruker bare wifi.
http://bildr.no/image/1130591.jpeg

Ellers har updaten funket helt greit. Vet ikke hva som er annerledes unntatt noen interfacebiter.
Den trekanten (hvis jeg ikke husker helt feil) betyr at du ikke har logget på din samsung eller google konto. Når du har gjort det burde trekanten gå bort. Jeg har den i alle fall ikke.
Oppdateringen viste seg bare å være til 2.3.5..