Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 7323
Jeg hørte de triste nyhetene om at den legendariske norske divaen døde fra oss igår (onsdag 28.03.11). Dette er et stort tap, av en veldig trivelig, kjennt norsk person. Det er ingen tvil om hennes suksess, og store bidrag til norsk kultur.
Det eneste jeg ble litt forfjamset over var at staten har bestemt seg for å betale for hennes begravelse. Jeg kan forstå at hun er en person av viktig betydning, men at vi skal betale for begravelsen synes jeg er litt rart ?
Både hun og hennes etterlatte har da råd til å betale for dette ?

Ikke missforstå meg, det er trist, og jeg kondolerer, men en hvilken som helst annen person med lav pensjon, og barn med lav utdannelsesnivå måtte betalt begravelsen selv. Er det ikke ille at skattepenger skal gå til noe slikt, som ikke hadde trengtes i det heletatt ?
Korriger meg gjerne hvis dere er helt uenige, og gi meg gjerne nytt syn på saken så jeg får sove i natt
Det er jo ingen tvil att det alltid er mer til de som allerde har fra før.
Forkastelig spør du meg, og ja, jeg kondolerer og alt det der.
"Nei din fattiglus, du får betale selv."
"Ja, siden det er Wenche Foss, så betaler vi den gjerne."

Nei ærlig talt, jeg synes egentlig at det er dumt å i det hele tatt foreslå noe slikt. Hadde vært mye mer harmonisk om de hadde betalt som alle andre, enn at staten skal få enda flere hatere, noe som i mine øyne er helt unødvendig.
Ja, fyfaen az gutta. Hvorfor skal vi bruke penger på en symbolsk handling for å hedre en person som har underholdt og gledet generasjoner av nordmenn i mangfoldige årtier? La oss aldri feire noen av oss eller hedre noe som helst, av frykt for at en og annen gnier med et rettferdighetskompleks skal føle at han har bidratt med noen øre av skattepengene sine til noe som ikke angår han personlig.

Dere er ikke tilfeldigvis de samme folka som motvillig låner bort en femmer til en kompis på butikken, og deretter forventer å få den tilbake ved en senere anledning?
Sist endret av mentalmelt; 29. mars 2011 kl. 03:05.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, fyfaen az gutta. Hvorfor skal vi bruke penger på en symbolsk handling for å hedre en person som har underholdt og gledet generasjoner av nordmenn i mangfoldige årtier? La oss aldri feire noen av oss eller hedre noe som helst, av frykt for at en og annen gnier med et rettferdighetskompleks skal føle at han har bidratt med noen øre av skattepengene sine til noe som ikke angår han personlig.

Dere er ikke tilfeldigvis de samme folka som motvillig låner bort en femmer til en kompis på butikken, og deretter forventer å få den tilbake ved en senere anledning?
Vis hele sitatet...
Hehe greit. Nå skifta jeg faktisk mening. Finnes vel flere sider av denne saken. Ekke tilfeldigvis av de folka du prater om nei, snarere tvert imot.
Jeg tror ikke dem i regjeringen som har tatt denne beslutningen egentlig bryr seg så veldig om hun damen. Det handler vel muligens heller mer om å skape et bedre bilde av regjeringen eller noe..

Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Hehe greit. Nå skifta jeg faktisk mening. Finnes vel flere sider av denne saken. Ekke tilfeldigvis av de folka du prater om nei, snarere tvert imot.
Vis hele sitatet...
Lett påvirkelig du er da.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tror ikke dem i regjeringen som har tatt denne beslutningen egentlig bryr seg så veldig om hun damen. Det handler vel muligens heller mer om å skape et bedre bilde av regjeringen eller noe..



Lett påvirkelig du er da.
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg ganske sikker på at det handler om å hedre en av Norges største bidragsytere innen kultur.
Begravelser er svindyrt, og det er synd at de som har mye fra før skal få enda mer.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg tror ikke dem i regjeringen som har tatt denne beslutningen egentlig bryr seg så veldig om hun damen. Det handler vel muligens heller mer om å skape et bedre bilde av regjeringen eller noe..
Vis hele sitatet...
Det handler om den betydningen som politikerne vet at Wenche Foss har hatt for det norske folk opp gjennom årene. Det handler om å gjøre noe som folk, kanskje særlig de gamle, synes er hyggelig. Det handler om norsk kultur og norsk identitetsfølelse, og en god porsjon ikondyrkelse =)

Jeg er kanskje naiv, men jeg tror at til og med politikere kan gjøre ting bare for å være hyggelige, og for å bidra med noe som gleder befolkningen.


Sitat av andan Vis innlegg
Begravelser er svindyrt, og det er synd at de som har mye fra før skal få enda mer.
Vis hele sitatet...
Ja, huff. Det er jo ikke som om noen andre enn Fabian Stang har glede av at det norske folk hedrer Wenche Foss. Det er nok bare derfor vi gjør det, for å spare lommeboka til Fabian for unødige belastninger.
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
For min del kunne de heller bedret det norske veinettet, forstaden av å sponse begravelser til noe som ikke gir mer tilbake.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg føler meg ganske sikker på at det handler om å hedre en av Norges største bidragsytere innen kultur.
Vis hele sitatet...
Jeg føler meg ganske sikker på at å hedre en person kan gjøres på så mangen bedre måter enn å kun ta å betale en regning.
Jeg trur at det har noe med at det er en offentlig person, og da kommer det også offentlige personer i begravelsen som ville ført til mye ekstra kostnader.

Og det er ikke bare offentlige personer som kommer, men media skal vel være tilstede på en eller annen måte.
brace yourself
Fickledick's Avatar
la de som har råd til en fin begravelse få den gratis, og de som ikke har det, betale...
supert
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Jeg hørte de triste nyhetene om at den legendariske norske divaen døde fra oss igår (onsdag 28.03.11)
Vis hele sitatet...

I dag er det den 29. I dag, den 29. er det tirsdag.
Ser du hvor jeg vil hen?
Det er ikke Wenche Foss dem sponser når dem betaler begravelsen, det er hennes etterlatte dem sponser, hvis dem skulle hedret Wenche Foss kunne vel staten heller gitt en pengegave til noen av sakene hun kjempet for..

Uansett vil Wenche Foss bli savnet R.i.p
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sutrekopper som absolutt skal dra frem at fattige må betale selv: Dere vet fattige kan søke om gravferdsstønad? (Og nei, det er ikke noe nytt som har kommet.) Per i dag er den på opptil 19 944 kroner.
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
For min del kunne de heller bedret det norske veinettet, forstaden av å sponse begravelser til noe som ikke gir mer tilbake.
Vis hele sitatet...
Hvor mange meter vei tror du man får for disse pengene?
Tynn i håret
ha12d's Avatar
skal vi se. en kistegravleggelse i oslo koster 11150,- Skulle bli ca 11 meter asfalt det
Sitat av ha12d Vis innlegg
skal vi se. en kistegravleggelse i oslo koster 11150,- Skulle bli ca 11 meter asfalt det
Vis hele sitatet...
11 kvadratmeter ja, med bare asfalt... nok asfalt til nesten 2 meter med 6 meter bred vei.
Jeg mener det greit at staten betaler. Det er en form for hedring som hun absolutt fortjener.
Kulturfolk som Wenche Foss har gitt utrolig mye til samfunnet, og det er dette grunnlaget som skal gi henne hedringen. Wenche tjente greit med penger helt til sisste stund, men det er ikke kostnadene det går på, Det er en offentlig hedring av hennes person, liv, og alt hun har oppnådd.

Mener jeg.
Sist endret av NuLLeT; 29. mars 2011 kl. 10:49. Grunn: ord delings feil ;)
Staten bekoster 1-3 begravelser i året. Det er altså ikke snakk om mange kronene i året som staten bruker på slike begravelser, det er så lite at det knapt registreres på regnskapet og har ingenting å si i den store sammenhengen. Kan heller ikke se at det er urettferdig overfor oss andre som må bekoste begravelser selv siden det gjelder såpass få personligheter at det skal vanskelig gjøres å føle seg forskjellsbehandlet på grunn av dette, særlig siden personene det gjelder har hatt stor betydning for kultur- og/eller samfunnsliv eller på andre måter har gjort seg fortjent til en slik gest på sin siste reis.
Wenche Foss har bidratt med så utrolig mye til norsk kulturliv og Norge som helhet, skulle bare mangle at staten vil hedre henne med en verdig begravelse. Noe vi alle burde stille oss bak. At diverse smålige individer protesterer på dette blir bare pinlig, for dere selv. "Buhu jeg betaler jo skattepenger, men staten kommer ikke til å hedre meg. Urettferdig!"

Wenche Foss kjempet for de svakeste blant oss. Ironisk nok så er det vel det de samme som nå maser om 2 meter vei i stedet.
Jeg kan ikke la vær å tenke hvordan pengene som går til denne begravelsen kunne gitt en fattig familie litt mer å rutte med. Det handler ikke om at dette er en enorm pengesum, det handler ikke om dette enkelttilfellet, det handler derimot om et prinsipp.

Det er slik i dag at dem som har mye, dem gir vi mer. De får hurtigere saksbehandling i det offentlige, de får kjappere behandling på sykehuset, de får dispensasjon for ting resten av oss bare kunne drømme om. Slik jeg ser det må det være samfunnets rolle å utjevne de sosiale forskjeller, ikke forsterke dem slik det gjør i dag.

Jeg er også av den mening at samfunnet i dag hedrer og ikoniserer de gale menneskene. Wenche Foss. Hva gjorde hun? Stod på en scene og lot som om hun var en annen det meste av livet sitt. Rett nok hjalp hun noen svakere stilte mennesker, men det var en bisetning i forhold til hennes egentlige beskjeftigelse.

Vi hedrer ikke ingeniørene, sykepleierne, vitenskapsmennene, legene osv. De får en klapp på skulderen under en eller annen nyttårstale, med beskjed om at joda, veldig beundringsverdig det de gjør.

Jeg har aldri sett et skuespill av Wenche Foss, og har derfor ikke så mye å takke henne for.
For å være helt ærlig har jeg mer takknemlighet ovenfor den arbeideren som la ut asfalten jeg går på hver dag. Det er en mann jeg ville betalt begravelsen til!
Sitat av ha12d Vis innlegg
skal vi se. en kistegravleggelse i oslo koster 11150,- Skulle bli ca 11 meter asfalt det
Vis hele sitatet...
Tror vi kan si ganske trygt at selv om staten ikke bruker pengene på denne begravelsen så får vi ikke automatisk to meter vei :P
Både forskere, leger, polfarere, generaler, oppdagere og idealister har fått begravelse på statens bekostning. Dette er en gest til enkeltpersoner som har gjort seg bemerket eller gjort noe stort, personer som er en del av historien om Norge. Det er en del av nasjonsbyggingen.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg kan ikke la vær å tenke hvordan pengene som går til denne begravelsen kunne gitt en fattig familie litt mer å rutte med. Det handler ikke om at dette er en enorm pengesum, det handler ikke om dette enkelttilfellet, det handler derimot om et prinsipp.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke problemet. Vi gjør jo dette fordi folket har glede av det, glede av å få bidra til å hedre en svært folkekjær person som har betydd enormt mye for svært mange mennesker. Hva er prinsipielt galt med det?

Sitat av Drachir Vis innlegg
Det er slik i dag at dem som har mye, dem gir vi mer. De får hurtigere saksbehandling i det offentlige, de får kjappere behandling på sykehuset, de får dispensasjon for ting resten av oss bare kunne drømme om. Slik jeg ser det må det være samfunnets rolle å utjevne de sosiale forskjeller, ikke forsterke dem slik det gjør i dag.
Vis hele sitatet...
Hva har det med dette å gjøre? Som sagt, så gjør vi ikke dette for å skåne lommeboka til Fabian Stang. Vi gjør det fordi folk har glede av det. Skal vi la være å gjøre noe hyggelig, fordi en rik person tilfeldigvis har en økonomisk fordel av det?

Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg er også av den mening at samfunnet i dag hedrer og ikoniserer de gale menneskene. Wenche Foss. Hva gjorde hun? Stod på en scene og lot som om hun var en annen det meste av livet sitt. Rett nok hjalp hun noen svakere stilte mennesker, men det var en bisetning i forhold til hennes egentlige beskjeftigelse.
Vis hele sitatet...
Hun har berørt flere liv enn de fleste av oss noen gang kommer til å gjøre. Hun har spredd glede gjennom film og teater i årtier. Hun er et norsk kulturfenomen, som aktivt kjempet for svakere stilte mennesker. hvem skal vi hedre, hvis vi ikke skal kunne hedre henne?

Sitat av Drachir Vis innlegg
Vi hedrer ikke ingeniørene, sykepleierne, vitenskapsmennene, legene osv. De får en klapp på skulderen under en eller annen nyttårstale, med beskjed om at joda, veldig beundringsverdig det de gjør.
Vis hele sitatet...
Av de 54 som ble gitt denne æren var 3 kvinner og 51 menn. 20 personer var politikere, 6 var forfattere, diktere og journalister, 6 var forskere, 6 var kunstnere og idealister og 5 var musikere og skuespillere. I tillegg kommer 11 med andre yrkesbakgrunner.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Begrave...ens_bekostning

Sitat av Drachir Vis innlegg
Jeg har aldri sett et skuespill av Wenche Foss, og har derfor ikke så mye å takke henne for.
For å være helt ærlig har jeg mer takknemlighet ovenfor den arbeideren som la ut asfalten jeg går på hver dag. Det er en mann jeg ville betalt begravelsen til!
Vis hele sitatet...
Dette handler kanskje ikke så mye om deg, men mer om mennesker med litt flere somre og vintre bak seg. Må du ha et personlig forhold til kvinnen før du klarer å se at hun faktisk har betydd mye for store deler av befolkningen? Det må da gå an å se forbi sin egen nesetipp her.
Sist endret av mentalmelt; 29. mars 2011 kl. 13:46.
Sitat av luni Vis innlegg
Sutrekopper som absolutt skal dra frem at fattige må betale selv: Dere vet fattige kan søke om gravferdsstønad? (Og nei, det er ikke noe nytt som har kommet.) Per i dag er den på opptil 19 944 kroner.
Vis hele sitatet...
tror du hennes begravelse koster så lite som 19 944?, så er det jo egentlig familien til Wenche Foss man betaler for!

Sønnes hennes fabian stang sa til media følgende: Mors siste ønske var at hilsener til hennes minne, gis til noen som sjelden får en blomst, sier Stang"

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3119626.ece

Så hedrer man henne virkelig da? med å betale hele kalaset for familien hennes?
Jeg har ingen forhold til henne. Men synes det er en ganske dårlig hedring å bli betalt for, kunne heller sett for meg en statue utenfor et teater eller liknende.
Hvis jeg skulle død i dag, så ville jeg heller hatt en statue enn å vite at staten tok regningen. Det er min mening.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Jeg har ingen forhold til henne. Men synes det er en ganske dårlig hedring å bli betalt for, kunne heller sett for meg en statue utenfor et teater eller liknende.
Hvis jeg skulle død i dag, så ville jeg heller hatt en statue enn å vite at staten tok regningen. Det er min mening.
Vis hele sitatet...
Det står jo en statue av henne ved Nationaltheatret.
Sist endret av mentalmelt; 29. mars 2011 kl. 13:57.
My bad!

Uansett synes jeg det er bedre hedring av en person. Og jeg tror ikke de småbeløpene her synes i det store bildet.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Alfram Vis innlegg
My bad!

Uansett synes jeg det er bedre hedring av en person. Og jeg tror ikke de småbeløpene her synes i det store bildet.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke snakk om enten eller, det er snakk om både og.
I tillegg så var hun utnevnt til kommandør med stjerne av St. Olavs Orden, ridder av Dannebrogordenen og ridder av den franske Æreslegionen. Alt dette medfører bare mer papirarbeid i dag, men det er en måte en stat/organisasjon kan vise at man setter pris på folk.
Sist endret av Mith; 29. mars 2011 kl. 14:14.
Poenget var; Statue o.l er en bedre hedring enn en betalt regning. Men siden hun har det, så kan man like godt koste på de kronene ekstra for en begravelse.
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
For min del kunne de heller bedret det norske veinettet, forstaden av å sponse begravelser til noe som ikke gir mer tilbake.
Vis hele sitatet...
kanskje litt drøyt?

men som de andre sier, det er alltid sånn at de som har mye får mere
zub_Zer0's Avatar
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ja, fyfaen az gutta. Hvorfor skal vi bruke penger på en symbolsk handling for å hedre en person som har underholdt og gledet generasjoner av nordmenn i mangfoldige årtier? La oss aldri feire noen av oss eller hedre noe som helst, av frykt for at en og annen gnier med et rettferdighetskompleks skal føle at han har bidratt med noen øre av skattepengene sine til noe som ikke angår han personlig.

Dere er ikke tilfeldigvis de samme folka som motvillig låner bort en femmer til en kompis på butikken, og deretter forventer å få den tilbake ved en senere anledning?
Vis hele sitatet...
En femmer ?! Vet du hva en slik begravelse vil koste mentalmelt ? Nei ikke jeg heller... men det er vesentlig mye mer enn et ti-klipps-kaffekort på deli deluca...
Når vi tenker på andre helt syke arrangemanger som går av skattepenger, som kongelige bryllup.. Om jeg kunne fått velge, ville ALDRI 50 øre av mine kroner gå til den helt mentalt tilbakestående "prinsesse" martha louise og ari behn... Men nå fikk jo heller ikke jeg velge om mine penger skulle gå til en begravelse... Men synes faktisk at fra nå av skal alle begravelser som skjer som følger av for dårlig riksvei grunnet av staten ikke tar farestrekninger på alvor, også skal betales av staten! For der er det iallefall deres skyld, og der burde de føle seg forpliktet til å betale...
Det kjipe er jo at når jeg sier "også skal betales av staten!" så sier jeg jo at skattebetalerne må dekke det....

Sitat av 4pekatt Vis innlegg
I dag er det den 29. I dag, den 29. er det tirsdag.
Ser du hvor jeg vil hen?
Vis hele sitatet...
Åherregud, jeg mente jo mandag =/

Å jeg som var SÅÅÅ nøye på å få datoen riktig, for det ville vært flaut å bomme på noe slikt... =/
Sist endret av zub_Zer0; 29. mars 2011 kl. 14:53.
Når vi er inne på det Sløser Staten vekk pengene overalt, dette i seg selv er ikke det værste!
zub_Zer0's Avatar
Trådstarter
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
En femmer ?! Vet du hva en slik begravelse vil koste mentalmelt ? Nei ikke jeg heller...
Vis hele sitatet...
Jeg ser forslagene deres rundt 11 tusen til 20 tusen.. Men voks opp, alle vet at dette vil bli noe overdådig som ikke engang røkke ville spandert på faren sin!
Jeg mener bare at om vi skal hedre Wenche Foss, så er det ikke å bruke skattepenger på en storslagen begravelse, som Fabian Stang kunne betalt for. Tipper en liten sum til veldedig formål i hennes navn hadde gjort seg...
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
tror du hennes begravelse koster så lite som 19 944?, så er det jo egentlig familien til Wenche Foss man betaler for!
Vis hele sitatet...
Hvis du vil ha en like fin begravelse i belønning av staten så kan du jo bare satse på å utmerke deg positivt på et område selv. Du må bare gjøre "en særlig nasjonal tjeneste på en fremstående måte i lang tid". Kikk på wikilinken mentalmelt postet for videre tips. Lykke til!
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Jeg ser forslagene deres rundt 11 tusen til 20 tusen.. Men voks opp, alle vet at dette vil bli noe overdådig som ikke engang røkke ville spandert på faren sin!
Jeg mener bare at om vi skal hedre Wenche Foss, så er det ikke å bruke skattepenger på en storslagen begravelse, som Fabian Stang kunne betalt for. Tipper en liten sum til veldedig formål i hennes navn hadde gjort seg...
Vis hele sitatet...
Det er ingen som har nevnt pris på begravelsen hennes, bare hvor mye vanlige folk får i støtte av staten. En slik begravelse som Wenche Foss kommer til å få kommer nok fort opp i noen hundretusen.
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
En femmer ?! Vet du hva en slik begravelse vil koste mentalmelt ? Nei ikke jeg heller... men det er vesentlig mye mer enn et ti-klipps-kaffekort på deli deluca...
Vis hele sitatet...
Og hva vil du fram til? At du føler du personlig bruker titusenvis av kroner på dette? Du forsto ikke poenget mitt? Eller spiller du bare dum?
Du betaler ikke mer skatt på grunn av begravelsen. I praksis, så går jo ikke den utover deg økonomisk at all.
Og lite av de skattepengene du faktisk betaler går til noe konstruktivt.
Den bittelille delen du betaler for hennes begravelse, vil så og si ikke ha et utslag på summen av pengene som betales som skatt i Norge.

Jeg synes det er flaut at folk har problemer med å gi litt til en som har gitt så mye.
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
En femmer ?! Vet du hva en slik begravelse vil koste mentalmelt ? Nei ikke jeg heller... men det er vesentlig mye mer enn et ti-klipps-kaffekort på deli deluca...
Vis hele sitatet...
Nå var vel neppe femmeren ment å illustrere utgiften på begravelsen, men siden du tar det i den retningen så må du i det minste se relativt på det. La oss si at du personlig har totale årlige utgifter på tilsammen 200 000 kr. Staten har en årlig utgift på 960 milliarder. Relativt sett er da en femmer for deg det samme som 24 millioner for staten. Skal du altså trekke en direkte parallell til privatøkonomi, og vi drar på skikkelig og antar at begravelsen koster 1 million, tilsvarer det 21 øre for deg – gitt at du tjener godt nok til å ha en årlig utgift på 200 000 da, selvsagt. Ergo får du, relativt sett, svært så mange begravelser for et ti-klipps-kaffekort på Deli de Luca, hva nå enn det skulle koste.
zub_Zer0's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg skjønner at du mener at mine penger ikke går til akkurat dette, noe du forsåvidt har rett i, siden jeg ikke betaler noe. Men skattepengene vi alle har fått inn blir brukt til dette, det er det jeg ikke liker.
Staten trenger ikke betenkningstid før de kaster ut flere titalls tusen kroner på en begravelse, mens veier som er direkte farlige å kjøre på blir vurdert etter 3-4 dødsfall, for så å konkludere med at "nei det trengs ikke ennå"...
Hater at staten alltid tenker "nytte-kost verdi"...
Det er sånn "Okei, det har vært 3 trafikkulykker her på 30 år, med tilsammen 5 dødsfall... Det er ikke så mye på 20 år, når det vil koste 1mrd kr å fikse feilen... Da tar vi heller kostnaden på 5 dødsfall på 30 år"

Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Du betaler ikke mer skatt på grunn av begravelsen. I praksis, så går jo ikke den utover deg økonomisk at all.
Og lite av de skattepengene du faktisk betaler går til noe konstruktivt.
Den bittelille delen du betaler for hennes begravelse, vil så og si ikke ha et utslag på summen av pengene som betales som skatt i Norge.

Jeg synes det er flaut at folk har problemer med å gi litt til en som har gitt så mye.
Vis hele sitatet...
JEG SIER IKKE AT JEG MÅ BETALE DEN... Sier staten... og "EN som har gitt så mye" ?! HÆ?! nå får dere gi dere... Det var faktisk jobben hennes! Hun tjente penger på det... Så å si at hun bare har gitt å gitt å gitt er jo litt banalt..
Okay, hvor mye koster begravelsen? La oss si 2 millioner, hvor mange betaler skatt i Norge? 2 millioner kanskje?

1kr x 2 000 000
Av alle idiotiske ting Norge As bruker penger på, så velger du å klage på denne fantastiske personen som har vært en levende norgesreklame i alle sine år?

Dama har mest sannsynlig betalt mer skatt enn du kan drømme om å tjene, for ikke å snakke om reklameverdien og gleden hun har gitt det norske folk.
Sist endret av Omaha; 29. mars 2011 kl. 19:04.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Nei, jeg skjønner at du mener at mine penger ikke går til akkurat dette, noe du forsåvidt har rett i, siden jeg ikke betaler noe.
Vis hele sitatet...
Så mine skattepenger går med andre ord til deg da? Og de går til Wenche Foss sin begravelse? Får man for faen ikke kontrollere hva skattepengene sine brukes til?! Jeg har ingen stor relasjon til Wenche Foss, men jeg liker mye bedre at skattepengene mine går til begravelsen hennes, enn at de går til en pakistaner som sitter i Groruddalen og ikke gidder å jobbe.

Livet er urettferdig. Live with it.
Hvorfor er det sånn?

Mange har ikke engang råd til å betale for begravelser! Og hun derre dama som ingen i klassen hadde hørt om skal få betalt begravelsen sin, sikkert med masse styr og svindyr kiste osv..

Nei, det er helt på trynet.
Hun var Norges diva, og har underholdt oss i flere tiår. Hun har ikke gjort en flue fortred, og har støtte de svake. En av Norges største personligheter. Helt i orden etter min mening at Staten betaler for begravelsen. Ser ikke hva som er galt med det.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hvorfor er det sånn?

Mange har ikke engang råd til å betale for begravelser! Og hun derre dama som ingen i klassen hadde hørt om skal få betalt begravelsen sin, sikkert med masse styr og svindyr kiste osv..

Nei, det er helt på trynet.
Vis hele sitatet...
Unnskyld, men hva slags skole er det du går på?
Ser ingen betenkeligheter med å vise en siste takk til en person som har gjort mye for Norge. Ikke bare er det en hyggelig gest, men det er viktig å vise oss andre som enda lever, at det legges merke til når noen gjør noe for Norge.