Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 603
Hei

Har vært inne på tanken å bruke rasterbation metoden for å dekorere taket mitt, med et himmelmotiv.

Taket mitt er grovt oppmålt ca. 370x415 cm.
Hvor stor oppløsning på bildet trenger jeg, for at dette skal bli nogenlunde bra kvalitet?

Siden det skal være en blå himmel med hvite skyer random plassert, vil jeg tro at det er mulig å leke seg litt i photoshop, for å få riktig størrelse? Uten det merkes noe godt på selve utskriften selvfølgelig.

Sist men ikke minst om jeg trenger bilder som er i utrolig stor oppløsning, finnes det det gode sider med disse gratis? Tips?
Hvis du har tenkt å kjøre et raster-filter på bildet trenger du ikke så forferdelig stor oppløsning. Du velger dot-størrelse i antall millimeter. Setter du den til f.eks 10mm trenger du altså bare et bilde som er 370x415 piksler stort for at piksler tilgjengelig skal gå opp i antall dots. Med dot-størrelse på 5mm trenger du 740x830 piksler, osv. Det er selvfølgelig ikke noe problem å ha noe med høyere oppløsning enn det man trenger.
Sitat av Volch0k
Sist men ikke minst om jeg trenger bilder som er i utrolig stor oppløsning, finnes det det gode sider med disse gratis? Tips?
Vis hele sitatet...
Google??