Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4947
Godt med smør
Dette gjelder tobakk, men vist tråden skulle skape intresse kan det såklart gjelde cannabis og andre rusmiddel.

Mitt spørsmål lyder som følgende.

Hva er sunnest å røyke med, av ett vanlig sigarett filter, som du finner på de fleste "ferdings" røyker.

Eller B Vannpipe.

C Isbiter i ei pipe?

Andre kreative "filter" ?

vaporizer blir litt mye føler jeg, selvom det kanskje er beste alternativet. Gidder ikke å bruke det hver gang jeg skal røyke



For øyeblikket røyker jeg selv med en 0,5 liter hjemmelaget vannpipe, med cola boks deler til lum.

Er det best med kaldt eller varmt vann?

Jeg har også anbefalt en kompis av meg til å kjøpe inn vannpipe til å røyke tobakk med (etter att han synst min hjemmelagde mongo pipe var kos) så tenkte jeg att jeg kunne bare anbefale det siden det er sunnere.

Og svar gjerne ang. cannabis, fjerner vannpipe merkverdig mye thc?


Har jeg mye å tjene med å kjøpe skikkelig pipe, er det helsefarlig å bruke cola boks som brønn/lum?


Hadde flere spørsmål, men de forsvann plutselig.


NB!!! Anbefalte ikke kompisen min til å røyke tobakk, og uansett hva du bruker av tingene som kommer her i tråden er det ikke sunt å røyke noe som helst, etter det jeg vet.

Har søkt, har funnet litt info her og der. Men kan være greit å samle det i en tråd?
Sist endret av Apeloff; 27. mai 2008 kl. 17:40.
Hvis du har hjemmelaget vannpipe så er det ikke sunt _hvis_ du bruker aliminumsfolie som filter(? der du putter det du skal røyke) fordi det kan trigge alzheimers.

EDIT: Er ikke colabokser etc laget av aluminium? Eller er jeg helt på jordet nå?
Sist endret av Elemental; 27. mai 2008 kl. 17:56.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Elemental
Hvis du har hjemmelaget vannpipe så er det ikke sunt _hvis_ du bruker aliminumsfolie som filter(? der du putter det du skal røyke) fordi det kan trigge alzheimers.
Vis hele sitatet...
Thus the cola boks.

Men, hadde planer om å tilføye det til innlegg nr.1

Alu folie har jeg sluttet med, men er cola boks noe sunnere?
Vannpipe er det jeg vet om er det sunneste. Det mest usunne ville være sigaretter hvis du ikke passer på at du ikke røyker filteret.
Hva kan man bruke i vannpipa i steden for alu-folie?
En rist? / Smoking screen ?
Hvor får man kjøpt det i Oslo?
ræva tegning, men slik røyker iallefall jeg bønner når jeg røyker alene.

kort fortalt:
smelt hull i en halvlitersflaske ( omtrent samme plassering som når du lager flaskebong.
rull små muselort av bønna. ( 3-4 muselort holder i allefall for meg)
fest muselorten til sigarello'en ( varm glo og lite røyk)
sett sigarelloen inn i flaske, og la bønna få ryke helt til den er grå

trekk ut sigarelloen, og skru av bruskorken, og inhaler

http://www.photodump.com/Anonymous/altona.html

njoi

http://www.photodump.com/Anonymous/altona.html
Sist endret av emmerdale; 27. mai 2008 kl. 20:04.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Jappe
Hva kan man bruke i vannpipa i steden for alu-folie?
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte.

Cola boks, du klipper ut midt i boksen, ett lite rektangel, ruller det til en cone med ett PITTELITE hull nederst. Og så kan du vri litt på det så det blir vanskelig for din urte eller tobakk å dette ut.

Kan utdype vist du ikke forstår.

Helsemessig oppfatter jeg dette som bedre en alu folie, det er ett tjukkere lag som ikke blir "ødelagt" like lett.
Dette med at aluminiumsfolie skal være helseskadelig å bruke som rist/varme opp hasj med har vel blitt avkrefta flere ganger på dette forumet om jeg ikke husker feil.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Det finnes ingen "sunn" måte å røyke sigaretter på. Hvis du absolutt skal være sunn, kan du like godt slutte å røyke.
Sist endret av CosmoKramer; 27. mai 2008 kl. 22:01.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Banzai
Dette med at aluminiumsfolie skal være helseskadelig å bruke som rist/varme opp hasj med har vel blitt avkrefta flere ganger på dette forumet om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Jauwohl, so be it. Foretrekker fortsatt cola boks, revner ikke like lett ^^ eller får den stygge fargen som alu får.

Og i tillegg til det er det godt mulig jeg er perfeksjonist, men alu folie fikk en litt funky lukt etter å ha vært borti lighteren en stund -_-

Sitat av Bravehammer
Det finnes ingen "sunn" måte å røyke sigaretter på. Hvis du absolutt skal være sunn, kan du like godt slutte å røyke.
Vis hele sitatet...
denne luktet jeg også komme når jeg lagde tråden.


Men vist noen lurer på den sikreste måten å ruse seg på, samt. få minimalt med skader, må det være lov å spørre?

er ikke dette et rusmiddel forum?

Vist jeg lurer på hva som er den beste måten å røyke på, skal jeg ikke da få lov til å spør?


Bare fordi du skal røyke er det vell ikke nødvendig og å gjøre det på jævligeste måten mulig?



jeg siterer meg selv fra første post

"uansett hva du bruker av tingene som kommer her i tråden er det ikke sunt å røyke noe som helst, etter det jeg vet."


Så ikke lek kaptein opplagt, slutt flaminga, og skriv noe nyttig. eller ikke skriv noe i det hele tatt.
Sist endret av Apeloff; 27. mai 2008 kl. 22:06.
Vannpipe eller vaporizer er det sunneste å røyke. Spise det er selvsagt det beste for kroppen.

Joints uten filter er den verste måten å røyke på. Sløser mye godsaker og ikke så sundt for lungene. Stod en artikkel på vg (eventuelt annen nettavis) for ikke så lenge siden om hvor usundt det var å røyke marihuana i joints.

Når det gjelder aluminiumsfolie mener eg at konklusjonen av at viss du brente det før du brukte det som rist fordampet gassene som kunne skape alzheimers (usikker på om dette blei bekreftet eller ikke)
Kjøpte meg en håndholdt vaporizer her for leden som er ganske fin. Volcanoen er litt utransportabel Anyways, den funker og sparer lungene dine
hva med og lage te av cannabis ?
det bør da være det minst helse skadelige
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av Incogn1to
hva med og lage te av cannabis ?
det bør da være det minst helse skadelige
Vis hele sitatet...
Det er dog ikke cannabis det bare dreier seg om.

I så fall er brownies utmerket.

Nå gjelder det røyking. Av tobakk eller cannabis.
itZaiN,
I denne tråden ble det diskutert om det var sant eller ikke, det som sies om at en join = 20sigaretter.
Ny undersøkelse indikerer at cannabis er mer kreftfarlig enn tobakk
Sist endret av Ftnfw; 28. mai 2008 kl. 00:51.
vaporizer er jo en selfølge at er sunnest, men til tobakk re det elektrisk sigarett som er nevnt her
Sitat av Elemental
Hvis du har hjemmelaget vannpipe så er det ikke sunt _hvis_ du bruker aliminumsfolie som filter(? der du putter det du skal røyke) fordi det kan trigge alzheimers.

EDIT: Er ikke colabokser etc laget av aluminium? Eller er jeg helt på jordet nå?
Vis hele sitatet...
serr? høres ut som propaganda spør du meg!
Sitat av -steff1-
serr? høres ut som propaganda spør du meg!
Vis hele sitatet...
Alufolie er ikke å anbefale da det Kan bidra til å framprovosere enkelte sykdommmer, alzheimer ja, pga av gassene det avgir. Seriøst.. Skal men røyke er et lum tingen
Alt for å ikke bare investere et par hundre kroner i en ordentlig bong...Funker bedre også.
De kule gutta røyker rullings i vaporizer. Det er lite som gjør like vondt i halsen for en ikke-røyker
hva slags crazy freak er du som røyker tobakk i hjemmelaga vannpipe? haha sykeste jeg har hørt, hvis du først skal røyke tobakk så hvorfor ikke røyke sigaretter da?
kan garrantere deg at du lever ikke nevneverdig lenger av å røyke på vannpipe.
syntes jeg ser en fyr uttafor utestedet med hjemmelaga bong røyke rein tobakk ("jeg gjør det fordi det er sunnere") hihi
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Om du absolutt vil røyke tobakk vil jeg anbefale Kent sigaretter.
Mild tobakk og snedig filter som holder tilbake lumske saker som tjære.

Angående cannabis:
Finn en headshop i Oslo, eller bestill fra weedshop.no.
Uansett, det du leter etter er en bong. Ikke noe fancy varer, men en god bong.
Fylles med vann, evt. noen isbiter og fyres opp som vanlig.

Om du i tilfelle ikke vet hva jeg mener med 'fylles opp som vanlig' mener jeg å legge rist i brønnen som følger med bongen, lage mekk, fylle brønnen med mekk, tenn og trekk. Enkleste prosess i verden.

Spørsmål kan tilsendes på PM
Sist endret av Antim0n; 28. mai 2008 kl. 14:11.
Godt med smør
Trådstarter
Sitat av pawsan
hva slags crazy freak er du som røyker tobakk i hjemmelaga vannpipe? haha sykeste jeg har hørt, hvis du først skal røyke tobakk så hvorfor ikke røyke sigaretter da?
kan garrantere deg at du lever ikke nevneverdig lenger av å røyke på vannpipe.
syntes jeg ser en fyr uttafor utestedet med hjemmelaga bong røyke rein tobakk ("jeg gjør det fordi det er sunnere") hihi
Vis hele sitatet...
Det er ikke meg.

Jeg er ganske sikker på att det gagner personen like mye å røyke tobakk i vannpipe som det ville vært å røyke hasj i vannpipe.


Jeg syntes jeg ser en fyr sitte hjemme og føler seg kul fordi han flamer folk over internett.

Og jeg lurer på hvem guidene er rettet til, jeg vet hvordan du bruker en bong. Jeg har tenkt å vise kompisen min det.
Sist endret av Dodecha; 30. mai 2008 kl. 12:23.
Sitat av Apeloff

Det er ikke meg.

Jeg er ganske sikker på att det gagner personen like mye å røyke tobakk i vannpipe som det ville vært å røyke hasj i vannpipe.


Jeg syntes jeg ser en fyr sitte hjemme og føler seg kul fordi han flamer folk over internett.

Og jeg lurer på hvem guidene er rettet til, jeg vet hvordan du bruker en bong. Jeg har tenkt å vise kompisen min det.
Vis hele sitatet...
heihei, ro deg ned da! var ikke meningen å "flame" eller henge ut noen som helst fra min side, syntes bare hele greia var veldig komisk
no hate only love
Sist endret av Dodecha; 30. mai 2008 kl. 12:24.
Du er litt sinna skjønner jeg.

I forhold til tobakk er vel det beste de Kent siggene som blir nevnt oppi her tror jeg. Men det finnes jo som du sier selv ikke noen nevnverdig god måte å røyke sigg på, og jeg har en følelse av at å "bonge" en sigg ikke kan være noe digg. Men hva vet jeg, hakke testa.

Uansett, kjøp deg en skikkelig vannbong på shangri-la eller hemphouse. Hemp House er vel det beste, de fører black leaf, skikkelig kvalitet.

Btw, ironisk greie. Jeg ble lagt inn på sykehus for en periode tilbake (2 år ca.) pga astmaen min, og ble sterkt frarådet og røyke noe som helst av legen min. pft, det dreper meg ikke tenkte jeg. Jeg fortsatte med mitt, i et kanskje høyere tempo enn tidligere, og ironisk nok hadde jeg økt lungekapasiteten min med 53% sist gang jeg var innom der. (6 Måneder siden ca.) Og jeg røyker mest store bonger med is i
Sist endret av Dodecha; 30. mai 2008 kl. 12:25.
Godt med smør
Trådstarter
Bare for å få avklart noe.

Kompisen min røyker fast, rullings, han kommer ikke til å stappe noen kent sigg ned i lumen. Eller bytte merke, men kanskje andre folk som skal røyke i fremtiden kan nyte det tipset.

Liker du ett merke, bytter du neppe :P han vil ikke ha mild tobakk. Eller noe prince light. Da må han røyke 20 30 stk før han er tilfreds :P (litt sarkasme her)

Og ja. Kompisen min har kjøpt en skikkelig vannpipe nå. Siden jeg anbefalte han det fra starten av. Jeg kan ikke etter som jeg bor hjemme. Og pipe fra headshop.no ser ikke lovende ut. Så jeg lurer på hvor gale evt. hva som er riskene av å røyke med hjemmelaget styr.

Jeg har plenty med penger å pisse vekk på en pipe, venligst tenk ut flere scenarioer enn bare mangel av penger før dere svarer "øhh det er jo bare å bruke en 2 tre hundre kroner så har du ei pipe"
Sist endret av Apeloff; 30. mai 2008 kl. 16:23.
Kan nevne et "triks" jeg lærte som visstnok demper skadevirkningen av røyking noe.

Når du er ferdig med å røyke trekk inn luft gjennom nesa til lungene er så fulle av luft at du ikke får mer inn, pust ut med kjeften til lungene er helt tomme, og gjenta ca. 3 ganger. Da blir det ikke noe residuell røyk igjen i lungene slik det ellers ville blitt.
Haha! Det må jo være en spøk?