Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1690
Jeg har hatt problemer med ustabil responstid og pakketap i et års tid. Problemet oppstår daglig rundt klokka 16.00 og varer til rundt midnatt. Opp- og nedlastingshastighet er ikke påvirket, men responstiden mot fjerne og nære servere hopper mellom 0 og 500 ms kontinuerlig med hyppig pakketap. Nettet fungerer bestandig fint utenfor den nevnte tidsrammen. Det påvirker først og fremst spilling på nett med en merkelig og voldsom lagging som fullstendig bryter sammenhengen mellom hva som skjer på serveren og hva jeg ser på skjermen. Spillene rapporterer da gjerne bare rundt 100 ms ping med enkelte spikes, men spillet påvirkes mye mer dramatisk enn hva de tallene skulle tilsi.

Jeg har hatt flere perioder der jeg aktivt har jobbet for å få løst problemet. Én eneste kundebehandler, blant i hvert fall ti stykker som jeg har snakket med, trodde på meg og klarte å se at noe var galt fra sentralen. Dette var før sommeren en gang, og det endte med at en tekniker ble sendt. Han kunne ikke diagnostisere problemet, men målte forhøyet signalstyrke i kontakten og mente det kunne være signalstøy fra en nabo som påvirket responstiden min. Teknikeren kom selvfølgelig midt på dagen når nettet fungerer fint. Jeg skjønner ikke hva signalstøy innebærer, men det virker som at nettet mitt slutter å funke når noen i nærheten kommer hjem fra jobb, så kanskje var han inne på noe.

Problemet har vokst siden den gang og jeg prøver igjen å komme meg gjennom gets kundebehandling for å få en tekniker til å hjelpe meg. Det er veldig vanskelig å snakke med de menneskene, jeg må bruke en halvtime på å forklare de samme tingene hver gang jeg ringer. De avbryter meg kontinuerlig og stiller meningsløse spørsmål ved utstyret mitt, griper bestandig febrilsk etter den minste lille vage forsnakkelse jeg kan komme med for å kunne notere at problemet sannsynligvis ligger hos meg. Jeg må jatte med mens vi måler opp- og nedlastingshastighet som jeg allerede har avklart at ja, den er i orden. Jeg må forsikre dem mangfoldige ganger om at jeg ikke bruker router og at jeg er kablet rett i modemet. Modemet som er helt nytt, fordi jeg for et par uker siden ble anbefalt for endte gang å bytte det ut, da kundebehandlerne innbiller seg at det gamle var tidsinnstilt på å feile etter kl. 16.00 på ettermiddagen.

Endelig kom jeg til enden av samtalen tidligere denne uka. Jeg fikk forklart alt. Han lyttet. Jeg hadde "ping get.no -t" gående kontinuerlig for å rapportere underveis. Han sier at han forstår, at responstidene jeg rapporterer ikke er normale, og at han må snakke med en kollega. Omtrent ti minutter senere kommer han tilbake og sier at ingenting er galt fra deres side, at dette er ord mot ord, og at jeg må stå økonomisk ansvarlig hvis de skal sende en tekniker. Betingelser jeg åpenbart ikke kan gå med på.

Begynte umiddelbart å se etter alternativ leverandør, men tilsynelatende kan ingen andre levere internett til denne bygården. Dermed er jeg totalt maktesløs.

Hvis noen har tips til meg setter jeg pris på det, f.eks om en av dere har hørt om eller opplevd lignende eller samme problem og veit mer om det, eller om noen har noen generelle tips om hva man skal si for å pløye mer effektivt gjennom kundebehandlingen for å komme til poenget og kanskje få en tekniker utsendt etter enda flere forsøk.
Det høres ikke bra ut at Get ikke samarbeider så godt.
Du nevner det med tekniker og signalstøy, jeg vet ikke hva slags utstyr som brukes for å sjekke om det er signalstøy, men kanskje du kan skaffe deg lignende utstyr og måle selv gjennom hele døgnet? Det er godt mulig billigere enn å tilkalle tekniker.

Kanskje du finner det i adminpanelet til modemet også, IP-adressen til modemet er iallefall 192.168.100.1 på Canal Digital modemer.
hadde ca samme problem for et halvt år siden, de sendte tekniker som ikke fant noe galt i selve leiligheten min, men overbeviste han til å bytte min kabelinngang i de "ruterne"(vet ikke hva akkurat de heter, men de fungerer vel omtrent som en ruter regner jeg med) til alle i blokka med en annen "ruter"(var 3 av disse ruterne ved siden av hverandre med kabler til alle leilighetene koblet i). noe som fikset problemet for meg, regner med at en annen stakkars i blokka fikk problemet mitt da.

ellers så er det jo bare å be kundebehandlerne se gjennom loggene om dere har snakket sammen i chatten dems, så slipper du å forklare hver gang.

ang støy->. http://www.abcnyheter.no/livet/2015/...enes-internett
Har noen på get satt opp overvåning av nettet ditt? Isåfall burde de kunne se på loggene om deg et utfall, støy el. Jeg jobbet hos get i 1 pr ca. Det var/er utrolig mange kundebehandlere som ikke har peiling i hele tatt. Og om du har Vært I kontakt med get mange ganger prøv å få saken din sendt til backoffice. Der er det mer kunnskap og de pleier å må inn I saker som denne det kundebehandlere ikke får til noe som helst.
Get bør kunne se om det er returstøy på modemet ditt. og da eventuelt hos naboer..

og er det returstøy under 34db så bør noen gjøre noe. feks dra ut å søke etter støykilde. og eventuelt filtrere ut kilden (eller fikse selve kilden)

erfaringsmessig kan dette ofte gå under ordtaket at "mange bekker små, gjør ei stor å" (om det er for mange kunder pr node så kan returstøygulvet bli lavt) har ingen kjennskap til GET sine nett og hvor mange HC de har pr node. ei heller driftsnivåer de kjører