Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 296090
Sitat av Prompelukt Vis innlegg
Porto er enkelt å lure seg unna, slik som Eplegutten skriver. Men hvem sender brev i disse dager?
Vis hele sitatet...
Brev-venner!
Gratis mat:
Tror dette går mer som stjeling kansje men liten kjangse for å bli tatt. Man må gjøre det på små "landlige" butikker. det man gjør er at man går inn i en butikk tar en bærbar handlekurv og fyller den opp med det man måtte ønske. Se deretter etter om det er noen på lageret, når banen er klar går du bare gjennom lageret og ut bakdøren med handle kurv og matvarer^^ Første gangen en kompis av meg gjorde dette ble jeg forundret over at han kom hjem med hele handlekurven:P
Ca alle matvarebutikker har kodelås + kameraovervåket rundt bakdøren.
Så nestegang, smil !
Sitat av T.J. Vis innlegg
Tenkte umiddelbart på denne saken med minibanken. Ta ut 2000. Disse kommer oftest som 4*500 lapper. Ta ut de to lappene i midten og vent på at pengene blir tatt inn igjen. Repeat.

Har hørt at dette fungerer, men kjenner ingen som kan bekrefte..
Vis hele sitatet...
Genialt!. Må prøves! :-D
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Ca alle matvarebutikker har kodelås + kameraovervåket rundt bakdøren.
Så nestegang, smil !
Vis hele sitatet...
jaja:P smile pent det er viktig itillfelle de noen gang sjekker kameraet før det er blitt tapet over igjen:P
Sitat av NinjaN Vis innlegg
Genialt!. Må prøves! :-D
Vis hele sitatet...
Det funker ikke. Maskinen tar ikke inn pengene igjen..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har prøvd selv, den tar faktisk inn pengene ettervert, men tror du virkelig ikke den teller de opp? Du blir trekt på kontoen av de pengene som mangler der.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Heistrikset fungerer!

Brukes veldig mye av postfolk også
Vis hele sitatet...
Hvilket heistriks?

Sitat av Rosie Vis innlegg
Ingen vits i å skjære opp det billige brødet da, bare legg det i den dyre posen så noen andre kjøper det i god tro og butikken slipper å tape penger. Ingen kjøper brød som noen andre har skjært opp, eeeeeesj. Vet forøvrig nå at jeg ikke skal krype og bukke og nikke og neie når noen unggutter kommer til kassa og sier at vensafe-kortet ikke virket, men heller bli smal i øynene og spørre om de er heeeelt sikre på at det var den lappen de betalte for. Hva gjør dere da a gutter?
Vis hele sitatet...
Og åffer skal du gidde å bry deg a? Taper du penger? Skal sjefen kjefte deg huden full? Tror jeg ville svart ja eller selvfølgelig! om du skulle spurt.

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ikke at tråden er moralsk forsvarlig ellers, men jeg tror du er den første til å foreslå stjeling fra privatpersoner.

Jeg vil bare minne om at det er stor forskjell på naskeri og tyveri.




For grovt tyveri er det enda høyere straff.
Vis hele sitatet...
Har forstått det slik at nasking er stjeling av varer med en verdi som ikke overstiger 1000,- kr. Er verdien over 1000,- vil det bli ansett som tyveri.

Skal teste ut dette med å kjøpe 1 (eller flere) strekkoder for røyk, for så å scanne en ubetalt kode ved maskinen for å få en pakke røyk av personalet. Minimal sjangs for å bli busta, og blir en busta så bør en fint klare å snakke seg vekk.
Og om de skal begynne å stresse med legitimasjon eller politi, BEIN! Snutefaen vil bare gjøre livet ditt verre.

Til de som måtte bry seg eller har lyst å gjøre en forandring: Har nå lest alle 23 sidene, og savner et ryddigere forum. Jeg foretrekker når noen sitèrer et innlegg på side 2, at kommentaren kommer inn i/under innlegget på samme side, og ikke på siste side (altså side 23). På denne måten ville jeg unngått å lest et lass av innlegg om minibanktriks (som ikke funker), cola-, og pante- automattriks (som har eksistert siden 90-tallet), og uttalige ideèr om hvordan å stjele en vare til en verdi av 100kr uten å bruke bag eller lommer, og uten å innse at stjeling er det uansett.
Ølglad nordlænning
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Du går de de brus automatene hvor du trykker feks (F3) så får du en cola.
Så tar du hånden inn å holder forran luken. Da vil brusen komme ani lokket å presse på, den klarer ikke å komme ut, så da får automaten "error"
Da tar den brusen med seg ned, å du får pengene tilbake.

Repete. Du putter på pengene, (F3) for en cola, så detter det ned en cola til i rennen.
Da ligger det jo 2 cola der. Den ene detter ned, men du må ta hånden inn å ta den andre. RASKT

Har gjort dette 1000 ganger, å har funket på alle automatene jeg har prøvd dette på.
Men nedsig da brus nr 2 datt ned igjen, siden jeg ikke var rask nokk.. tirra en liten unge om å få penger, så jeg kunne ta opp brusen igjen...hadde ikke klar å sove, hvis jeg hadde funnet ut av en liten dritt unge hadde stukket av med 2 bruses, for kunn 15kr -_-" :P

WinWin situasjon. Han fikk den brusen som lå der nede. Jeg og min venn fikk også brus.
Vis hele sitatet...
Dette trikset utnyttet blandt annet jeg noe til de grader i mine yngre dager.
Enkelte brusmaskiner som er veldig utsatte for dette har nå fått alarmer som går av om du stikker hånda inn i luka. Eksempel på en plass hvor det er alarm på brusautomaten er inne i Nordlandshallen i Bodø. Går alarmen så er det bare å legge på sprang
nbår jeg var liten la vi tippekuponger inni spilleautomater, ( der gevinsten skal komme ut ) pengene hopet seg opp å personen skjønnte ikke noe, når han gikk etter hjelp, sprang vi bort å tok det meste vi kunne på under 5 sek å sprang som bare f.
Sitat av Trondix Vis innlegg
nbår jeg var liten la vi tippekuponger inni spilleautomater, ( der gevinsten skal komme ut ) pengene hopet seg opp å personen skjønnte ikke noe, når han gikk etter hjelp, sprang vi bort å tok det meste vi kunne på under 5 sek å sprang som bare f.
Vis hele sitatet...
Hehe!

Når jeg var liten skaffet vi oss masse sånn lærertyggis, du vet det grønne klisteret som brukes på skolen til å henge opp div papirer, tegninger osv på vegg istedenfor stift.

Tok en svær klump å formet den som en halv skål og klistet den oppi der pengene rant ut.

Ikke døm meg, vi gikk i fjerde klasse.
Sitat av unroge24 Vis innlegg
PAnte automat :

Du tar en flaske 1,5 l ( 2,50 kr ) og snurrer en fisketråd på tuppen og knyter. du tar flaska inn i panteautomaten og drar den tilbake så fort den har blitt scanna inn, du gjør dette 100 ganger og du har 2500kr :P
Vis hele sitatet...
jeg prøvde det en gang og da gikk det en alarm
Noen som vet om dette funker?

http://teit.no/image/5964/
Sitat av Settoz Vis innlegg
Noen som vet om dette funker?

http://teit.no/image/5964/
Vis hele sitatet...
Testet på 3 forskjellige heiser, alle fungerte.
Hvordan kan du vite at det ikke var noen i de andre etasjene som ville stoppe heisen?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Testet på 3 forskjellige heiser, alle fungerte.
Vis hele sitatet...
Pappa var heismontør i sine yngre dager, spurte han om dette og han sa det gikk på de fleste heiser utenom noen (han nevnte heismerker), går også an å koble ut funksjonen via kontrollrommet til heisen. Og det gjør noen kjipe vaktmestere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
vet ikke om dette funker på alle kinoer men vertfall på Oslo-kinoene.
Bestill billettene på nettet, sånn at du får en kode til å hente billettene med på kinoen.
så skriver du koden inn på alle maskinene og trykker på hente-billett knappen samtidig på alle,da får du de samme billettene på alle maskinene vis du gjør det riktig.
problemet er da at det står det samme sete-nummeret på alle, bare gå til personen som jobber i kassen om å få nye ofte så bare gir de deg nye billetter uten om å spørre om koden. Vis dette ikke funker kan man prøve å gi billettene til personen som tar imot billettene, som oftest ser de bare på den forreste billetten.
Er genialt når man skal mange på kino sammen så trenger man ofte å bare kjøpe en billett. xD
Sitat av edzaster Vis innlegg
vet ikke om dette funker på alle kinoer men vertfall på Oslo-kinoene.
Bestill billettene på nettet, sånn at du får en kode til å hente billettene med på kinoen.
så skriver du koden inn på alle maskinene og trykker på hente-billett knappen samtidig på alle,da får du de samme billettene på alle maskinene vis du gjør det riktig.
problemet er da at det står det samme sete-nummeret på alle, bare gå til personen som jobber i kassen om å få nye ofte så bare gir de deg nye billetter uten om å spørre om koden. Vis dette ikke funker kan man prøve å gi billettene til personen som tar imot billettene, som oftest ser de bare på den forreste billetten.
Er genialt når man skal mange på kino sammen så trenger man ofte å bare kjøpe en billett. xD
Vis hele sitatet...
Prøvde dette for en stund siden for bare å trolle da jeg fant ut at det fungerer :3. Mange kroner å spare der.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hehe!

Når jeg var liten skaffet vi oss masse sånn lærertyggis, du vet det grønne klisteret som brukes på skolen til å henge opp div papirer, tegninger osv på vegg istedenfor stift.

Tok en svær klump å formet den som en halv skål og klistet den oppi der pengene rant ut.

Ikke døm meg, vi gikk i fjerde klasse.
Vis hele sitatet...
Det var et lokk som løsna på en pokerautomat en gang der vi bodde. Løfta man på det kunne man se rett ned der alle sedlene lå, gjennom masse ledninger.

Vi tok en plakatopphenger og en slik gelèklump som fulgte med i donald, festa i enden på opphenger ... det klistra papir som superlim. Vi fikk tak i ca 2000 kr før vi ble "tatt", eller vi fikk advarsel... og etter den dagen ble lokka sveisa fast. Vi var unge og dumme, skulle vært mer forsiktige.
Sist endret av Taurean; 22. oktober 2011 kl. 17:58.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøp en kaffe, få en gratis!

På Deli de Luca har de kort for alt. Kaffekort, kakekort, salatkort, iskort. Vanligvis blir disse stemplet. Men mange steder så gidder de ikke kjøpe nye slike stempler siden de koster 300 kr. stykket. Derfor skrives en enkel signatur i ruten på kortet.

Dvs. at du kan kjøpe deg et produkt, få et kort, og deretter fylle ut kortet til du har et gratis produkt. Ingen i noen butikk vil ta deg på dette, siden det er butikken som er slapp og ikke gidder bestille stempler (og kan jo ikke kontrollere hver eneste underskrift på kortet).
Epic Thread!

Sikkert nevnt før, men hiver det med uansett.
1: Gå inn på hvilken som helst butikk.
2: Finn en dyr vare
3: Betal for varen, og ta med kvitering
4: Gå ut i bilen/gå hjemme å legg fra deg varen
5: Gå tilbake til butikken med kviteringen
6: Finn samme vare inne i butikken å ta den med til kassa med kviteringen
7: Enkelt og greit be om retur! (Finn på en god grunn til hvorfor så virker du mer troverdig når du kommer)

Edit: Ja, den var nevnt veldig mange ganger...

En annen ting er at i kantina vår på skolen så har de et gammelt kasseapparat uten skjerm, kun en boks og terminal. Det jeg har gjort når jeg er tom for penge er å sette inn kortet, trykke feil kode og ok, holde pokerface å bare dra ut kortet å gå. Eneste måten de kan merke det på er om de leser kviteringen min , for der står det at det har blitt abvrutt, men somregel er det lang kø å full fart til neste person når jeg er ferdig med å "betale".
Hvis du vil nyte gratis rykende fersk mat når du er ute i helgene:
Gå på en bensinstasjon hvor det er minst 2 ansatte som jobber i kassa, mange mennesker og kø(typisk uteliv). Spørr "hvor er hamburgern jeg bestilte for et kvarter siden?" på en høflig men "demanding" måte, den du spørr vil da som oftest spørre den okkuperte kollegaen om du har bestilt noen burger. Veldig ofte da vil personen bare si at de ikke vet/husker/tror ikke det. Sier de tror ikke det vinner du. Det gjelder bare å stå på ditt, og virke litt irritert/frustrert fordi du har venta leeeenge på burgern nå om nødvendig, som om de hadde glemt den Du kan spare deg noen kroner ute her. Ofte vil de bare få det unnagjort, og gir deg gjerne en gratis burger bare for å slippe stresset / at køen skal bli enda lenger
Sist endret av robz1; 4. januar 2012 kl. 04:02.
Send klage til TINE om at du har ødelagt en kjempedyr bukse fordi det sto på Litagoboksen at den skulle vendes opp ned før den åpnes å at du endte opp med alt innholdet i fanget. Works like a sharm!
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Send klage til TINE om at du har ødelagt en kjempedyr bukse fordi det sto på Litagoboksen at den skulle vendes opp ned før den åpnes å at du endte opp med alt innholdet i fanget. Works like a sharm!
Vis hele sitatet...
Det, eller gå forran bilen til Carl i. Hagen! Da får du blomster også!
Sitat av panda123 Vis innlegg
Jo ikkesant, du g
år inn på rimi ikkesant også ser du en cola ikkesant også bare tar du også legger colaen i en sekk eller lomme ikkesant også bare går du ut av butikken.

Funker hver gang, sverger, aldri blitt tatt. mye mer effektivt og sikkert enn diverse manipulasjoner av brusautomater, kvitteringsforfalskninger osv
Vis hele sitatet...
Du kommer en eller annen gang til å bli tatt og anmeldet for tyveri. Dersom du prøver å manipulere maskin eller ligenende og blir tatt sier du bare at du ikke visste det, men når du stjeler noe kan du nok ikke si det. Uansett, har du ikke tenkt på at det er overvåkningskameraer på butikkene?

Sånn at du forstår det l
ettere, så ikkesant kmmer du pa butikken ikkesant, da ser de deg ikkesant, og du blir tatt og ikkesant, anmeldet til politiet ikkesant? =)
Sist endret av JKnutsen; 4. januar 2012 kl. 16:46.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Du kommer en eller annen gang til å bli tatt og anmeldet for tyveri. Dersom du prøver å manipulere maskin eller ligenende og blir tatt sier du bare at du ikke visste det, men når du stjeler noe kan du nok ikke si det. Uansett, har du ikke tenkt på at det er overvåkningskameraer på butikkene?

Sånn at du forstår det l
ettere, så ikkesant kmmer du pa butikken ikkesant, da ser de deg ikkesant, og du blir tatt og ikkesant, anmeldet til politiet ikkesant? =)
Vis hele sitatet...
Joke_over_head.gif
Sitat av Sondre Vis innlegg
Gratis mat:
Tror dette går mer som stjeling kansje men liten kjangse for å bli tatt. Man må gjøre det på små "landlige" butikker. det man gjør er at man går inn i en butikk tar en bærbar handlekurv og fyller den opp med det man måtte ønske. Se deretter etter om det er noen på lageret, når banen er klar går du bare gjennom lageret og ut bakdøren med handle kurv og matvarer^^ Første gangen en kompis av meg gjorde dette ble jeg forundret over at han kom hjem med hele handlekurven:P
Vis hele sitatet...
Du ga meg en god latter!
For dere som har hus av litt eldre årgang med gamle sikringsskap. Altså slike med en skive som går rundt.

Ta å snu hele boksen med skiva, dermed går ikke denne rundt. Du har nå gratis strøm frem til du snur den tilbake. Så er det bare å fyre igang hjemmebrent-apparatene, slå på alt av lys varmeplater gulvvarme oppvask- og vaskemaskin og alt du bare ønsker som bruker strøm.

Men det jobbes for å få bort disse, i hvertfall her i området. Elektrikere kommer på døren fra kraftlaget og skifter disse til slike fjernmålere. I mai 2011 kom en person fra kraftlaget på døren hos meg for å bytte denne. Heldigvis var jeg snartenkt, grep jakken og sa at jeg hadde det travelt og var på vei ut. Fikk dermed et tlfnummer jeg skulle ringe når jeg var hjemme og kunne få denne skiftet. Jeg har enda ikke ringt eller hørt noe fra dem
Sitat av Alkisen Vis innlegg
For dere som har hus av litt eldre årgang med gamle sikringsskap. Altså slike med en skive som går rundt.

Ta å snu hele boksen med skiva, dermed går ikke denne rundt. Du har nå gratis strøm frem til du snur den tilbake. Så er det bare å fyre igang hjemmebrent-apparatene, slå på alt av lys varmeplater gulvvarme oppvask- og vaskemaskin og alt du bare ønsker som bruker strøm.

Men det jobbes for å få bort disse, i hvertfall her i området. Elektrikere kommer på døren fra kraftlaget og skifter disse til slike fjernmålere. I mai 2011 kom en person fra kraftlaget på døren hos meg for å bytte denne. Heldigvis var jeg snartenkt, grep jakken og sa at jeg hadde det travelt og var på vei ut. Fikk dermed et tlfnummer jeg skulle ringe når jeg var hjemme og kunne få denne skiftet. Jeg har enda ikke ringt eller hørt noe fra dem
Vis hele sitatet...
Har du virkelig fått strømregning i posten etter at du snudde boksen? Og fått "dokumenter" at dette faktisk funker?
Om kraftselskapet ser at forbruket går merkbart ned vil de undersøke saken. Eg har ingen tiltro til at det trikset, om det i det hele tatt har en effekt, fungerer. Og når kraftselskapet kommer for å inspisere anlegget hjelper det ikke med å være "på vei ut døren". Resultatet blir stipulering av forbruk i aktuell periode pluss straffegebyr og en mulig anmeldelse.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Noen som vet om dette funker?

http://teit.no/image/5964/
Vis hele sitatet...
Fungerte bra her Prøvde i et par timer i sta, men ble kjedelig da det bare er 2 etasjer her

Oog skolen her har sikkert en ting å bidre med til denne tråden: De har en muffinsautomat der man skal putte på penger og åpne ei luke for så å ta ut en muffins. Akkurat når man skal ta ut muffinsen, roterer maskinen noen hakk til ei "luke" der det ikke er noen muffins og åpnes der. Kostet meg 45 kr for èn muffins når det egentlig koster bare 15
Sist endret av fotonewbie; 5. januar 2012 kl. 13:59.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Fungerte bra her Prøvde i et par timer i sta, men ble kjedelig da det bare er 2 etasjer her
Vis hele sitatet...
Så hvordan vet du at det fungerte når du kun har to etasjer? Eg mener, hvilken etasje skulle den ellers ha stoppet i?
Sitat av nomore Vis innlegg
Så hvordan vet du at det fungerte når du kun har to etasjer? Eg mener, hvilken etasje skulle den ellers ha stoppet i?
Vis hele sitatet...
Holdt inne "lukk dør" knappen og kjørte konstant opp og ned med trollface når folk sto og trykka på heisknappen fra utsiden
Sitat av TheSunshine Vis innlegg
Har du virkelig fått strømregning i posten etter at du snudde boksen? Og fått "dokumenter" at dette faktisk funker?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig! Jeg vet om folk som har gjort dette i flere 10år. Jeg ringte inn strømforbruket mitt 1, jan og jeg hadde ikke brukt unormalt lite strøm Man gjør jo dette engang iblandt når du skal vaske klær og har mye oppvask evt ting som bruker noe strøm. Og denne ettermiddagen når du har gratis strøm er det jo greit å varme opp hele huset med gulv-varme og strøm-ovner

Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Fungerte bra her Prøvde i et par timer i sta, men ble kjedelig da det bare er 2 etasjer her

Oog skolen her har sikkert en ting å bidre med til denne tråden: De har en muffinsautomat der man skal putte på penger og åpne ei luke for så å ta ut en muffins. Akkurat når man skal ta ut muffinsen, roterer maskinen noen hakk til ei "luke" der det ikke er noen muffins og åpnes der. Kostet meg 45 kr for èn muffins når det egentlig koster bare 15
Vis hele sitatet...
Haha, slike automater har jeg også vært borti. Til stor irritasjon! Måtte ha 3 forsøk på å få meg en baguett

Men det var ikke værre enn at jeg trappa opp dagen etterpå og fikk tilbake pengene.
Sitat av Alkisen Vis innlegg
Selvfølgelig! Jeg vet om folk som har gjort dette i flere 10år. Jeg ringte inn strømforbruket mitt 1, jan og jeg hadde ikke brukt unormalt lite strøm Man gjør jo dette engang iblandt når du skal vaske klær og har mye oppvask evt ting som bruker noe strøm. Og denne ettermiddagen når du har gratis strøm er det jo greit å varme opp hele huset med gulv-varme og strøm-ovner
Vis hele sitatet...
Haha. Tror eg må slutte å lese denne tråden før latteren tar livet av meg

For eks en vaskemaskin. I følge SINTEF bruker en vaskemaskin ca 200-210kilowatttimer pr år for en gjennomsnittlig familie. Med dagens strømpriser blir det maks 80-100 kr.

Så om vi ser på vaskemaskin isolert, så kan du kanskje spare noen kronestykker på å gjøre dette. Ikke akkurat fornuftig bruk av tid eller ressurser?
Sitat av nomore Vis innlegg
Haha. Tror eg må slutte å lese denne tråden før latteren tar livet av meg

For eks en vaskemaskin. I følge SINTEF bruker en vaskemaskin ca 200-210kilowatttimer pr år for en gjennomsnittlig familie. Med dagens strømpriser blir det maks 80-100 kr.

Så om vi ser på vaskemaskin isolert, så kan du kanskje spare noen kronestykker på å gjøre dette. Ikke akkurat fornuftig bruk av tid eller ressurser?
Vis hele sitatet...
Men så fyrer han jo sikkert opp alle mulige andre brukelige og ubrukelige ting som krever strøm, så blir sikkert en del til sammen Hva med å skaffe noen heftige batterier og fylle dem opp gratis? Eller elbil for den saks skyld, gratis drivstoff! Tror jeg må skaffe meg et slikt strømskap!!

Man kunne jo ha startet en liten bedrift, hamstre inn noen km. med skjøteledning og fordel det utover bygda. Også tar du 50kr/dag folk får gratis strøm fra deg
Sist endret av fotonewbie; 5. januar 2012 kl. 15:34.
Vaskemaskinen var en ting. Det begrense seg selv hvor mye strøm man faktisk kan trekke, og i tillegg hvor lenge. En vask tar typisk et par timer så om man kjører vaskemaskinen non-stopp i 24 timer så sparer man KANSKJE 5 kr. I tillegg til at maskinen slites en del ekstra. Og hvem har klesvask til 10 vaskesykluser liggende?

Samme med oppvaskmaskin. Og hvorfor skal man tilføre huset mye varme? Det må jo bli ubehagelig over tid om temperaturen er over 25 grader. Inne. Bare fordi man kan.

Så igjen, dette er et tåpelig tips hvor gevinsten er ikke-eksisterende.
Sitat av FlipWare Vis innlegg
Men svart lakk fra biltema funker
Eller så kan du teipe over skiltet, når du blir stoppa sier du bare: Nei, Faen! Nå har det vært noen unger å kødda her igjen... Eller teipe så en eks. f blir til e og bruke samme unskyldning Har hørt om en som gjorde dette
Vis hele sitatet...
Eller som fattern gjør ubevisst, la is samle seg, etter to uker er skiltet uleselig, gjelder også for skitt på sommertidene.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Noe som er ulovelig.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Noe som er ulovelig.
Vis hele sitatet...
Tja, litt mindre sjans for at de tar deg med litt skitt på skiltet, du får mer oppmerksomhet med teip bakpå
Gratis mobilladere:
Etter du har vært på hotellbesøk, drar du tilbake noen dager etter at du har vært der, og sier at du har miste mobilladeren din, og sier merket du har.
Hoteller har vanligvis flere bosker med gjenglemte ladere!

Vet ik om det funker hvis du bare går random inn, for da spør de sikkert når du tilbrakte tiden der, og sjekker det opp med database.
Sist endret av kaktusen; 5. januar 2012 kl. 17:54.
Sikkert nevnt, men har merket at det er enkelte plasser de ikke sjekker prisen på varene når man betaler i kassen.

Dette var mer en feil av meg, men anyways: Var på Lefdal og skulle kjøpe et spill. Klarte å lese feil på prisen og trodde det kostet 299 kr. Kom fram til kassen, og ekspeditøren sa "Det blir 399 kroner". Fortalte da at det stod 299 i spillhyllen, og hun beklaget og trakk 100 kroner fra prisen. Noen dager etterpå var jeg igjen på Lefdal og så at prisen faktisk var 399.
ett triks som jeg har "tjent/spart" mange tusen på er å endre beløpet på kortautomaten til det du vil.

det funker kun steder som vil at du skal skrive inn beløpet før pin koden (dette er hovedsakelig for at du skal kunne gi tips)
Jeg syns utesteder er de beste stedene ettersom regninga ofte blir veldig høy og bartenderen er veldig opptatt. blir du busta så skylder du på at du er full.

edit:
det funker også på enkelte andre maskiner hvor istede for å trykke pin koden så trykker du tilbake eller avbryt, så skriver du kjapt inn beløpet til noe som ligner, f.eks vist du skal betale 59kr så skriver du inn nytt beløp 5.9kr.
Sist endret av Maea; 5. januar 2012 kl. 18:23.
Sitat av panda123 Vis innlegg
Jo ikkesant, du g
år inn på rimi ikkesant også ser du en cola ikkesant også bare tar du også legger colaen i en sekk eller lomme ikkesant også bare går du ut av butikken.

Funker hver gang, sverger, aldri blitt tatt. mye mer effektivt og sikkert enn diverse manipulasjoner av brusautomater, kvitteringsforfalskninger osv
Vis hele sitatet...
Ja ikkesant!
Sist endret av Susehuet; 5. januar 2012 kl. 18:34.
Sitat av nomore Vis innlegg
Haha. Tror eg må slutte å lese denne tråden før latteren tar livet av meg

For eks en vaskemaskin. I følge SINTEF bruker en vaskemaskin ca 200-210kilowatttimer pr år for en gjennomsnittlig familie. Med dagens strømpriser blir det maks 80-100 kr.

Så om vi ser på vaskemaskin isolert, så kan du kanskje spare noen kronestykker på å gjøre dette. Ikke akkurat fornuftig bruk av tid eller ressurser?
Vis hele sitatet...
Har ikke tid å regne på det, men i løpet av en kald vinter uten vedfyring(bruker kun elektrisk oppvarming) er det garantert betydelige kroner å spare!
Men da risikerer man at kraftselskapet oppdager juksinga, og får de og eltilsynet på døra. Da risikerer man økonomiske straffegebyrer i TILLEGG til det man skylder i strøm, pluss en evnt anmeldelse.
Om folk greier å få gratis strøm, så syns jeg det er ok. Det er en sånn ting som er så sjukt overprisa alikevel i forhold til at de selger det til utlandet og skrur opp prisene. So fuck'em!
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Prøvde dette for en stund siden for bare å trolle da jeg fant ut at det fungerer :3. Mange kroner å spare der.
Vis hele sitatet...
Prøvde det i dag og det funket ikke!
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Du kommer en eller annen gang til å bli tatt og anmeldet for tyveri. Dersom du prøver å manipulere maskin eller ligenende og blir tatt sier du bare at du ikke visste det, men når du stjeler noe kan du nok ikke si det. Uansett, har du ikke tenkt på at det er overvåkningskameraer på butikkene?

Sånn at du forstår det l
ettere, så ikkesant kmmer du pa butikken ikkesant, da ser de deg ikkesant, og du blir tatt og ikkesant, anmeldet til politiet ikkesant? =)
Vis hele sitatet...
De praktiserer overhodet ikke de overvåkningskameraene, hvertfall ikke på joker og rema og slikt, mulig på større forretninger. ved Mange av de tipsene som har blitt slengt ut er det såpass åpenbart at du har tuklet med noen greier at jeg vil tro det funker dårlig å nekte for at du gjorde det bevisst. dessuten er min metode langt mindre tungvindt, og for å snakke utefra egen erfaring blir man aldri tatt med mindre man gjør det åpenlyst ettersom det vandrer såkalte butikkdetektiver rundt i butikken fra tid til annen
Tips: Liten forretning gå så å pant mange flasker ifra f.eks fylla. Der du manuelt må pante flasker altså telle de på et eventuelt bakrom. Fort gjort å telle mange flere(ta med mange poser. Panta flasker til ca verdi på 500kr etter et fyll, men fikk 1000kr ut av butikken. Aldri lett å telle flasker.

Men apropos de som snakker om å naske med seg brus hjem, minner meg på ei veninne ifra ungdomskolen som stjal ei pepsi max og ble tatt for det, hun endte opp med 4500kr i bot + Utestengelse ifra butikken på livstid.