Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 10092
Føler at vi må planlegge denne tidlig. var nevnt en del i tidligere tråder så nå lager jeg en egen tråd.

Det vi må finne ut av er:

- Hvor stort/mange biter?
- Hvor stor skal hver enkelt bit være?
- hvem er med?
- Hva skal bildet være av/med?
- Når og hvor lenge skal vi holde på?
- Skal vi holde de med hendene eller sette de i stoler osv på tribuna?
- Gjøre det flere ganger med forsjellige bilder?
- Printer alle ut sin del eller er det en som har alt?
- Hva om noen ikke kan selv om de har sagt de skal være med?

Sikkert en del anna å tenke på. men dette er det jeg kommer på for øyeblikket.

nå har vi goooood tid til å få til dette.

av bilde som skal deles opp tenker jeg på noe symbolsk eller bare reklame for Freak.no...må diskuteres...
Fortell meg hva jeg skal gjøre, og jeg er med.

Er på noen måter fetest om bildene bare står på stoler, da de kan stå der mye lenger. Dog kan man lage bevegelser om vi holder dem... Går sikkert an å lage kombinasjoner med dette.
Hadde vært fett med freaker'n også freakforum bortover i skrift. Reklame for forumet er jo ikke helt dumt. Noe symbolsk går jo også an som du nevner, dog blir det vanskeligere å finne noe alle freaks er enige om (eller de som skal delta).

Blir nok fett uansett hva det er av, så lenge det blir gjennomført!
Sist endret av fisk23; 8. juli 2011 kl. 04:27. Grunn: skrivefeil
er nok best med å sette de i stolene på tribuna ja. men hva når folk skal sove om natta?

Det vi kunne gjort er å binde allt sammen etter hvert og få det hengt opp av crew eller noe. lite sansynelig tho.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
http://doomtech.net/wiki/index.php/Rasterbation_TG06 (Nichotin)

Hvor store biter? A4.
Må slå verdensrekord om det skal gjøres da =)
Hva er verdensrekorden da?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Skyt meg hvis jeg tar feil. Men verdensrekorden er vel NFFs rasterabation fra tg06 som Jonta lenket til. Det var ganske mye arbeid som gikk med i planleggingen og gjennomføringen
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Skyt meg hvis jeg tar feil. Men verdensrekorden er vel NFFs rasterabation fra tg06 som Jonta lenket til. Det var ganske mye arbeid som gikk med i planleggingen og gjennomføringen
Vis hele sitatet...
Pang!

Lag noe kult! Og ikke disse
Sist endret av ZyPreXa; 8. juli 2011 kl. 17:37.
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Hva er verdensrekorden da?
Vis hele sitatet...
1225 A4 ark...

klarer vi 2000?

hadde ikke tenkt å gå for noen rekord, men det hadde vært fett å slått den eksisterende.
Må jo slå rekorden med det samme :P 1500, eller 2000 A4 ark hadde vært litt awsomt (/mye arbeid som er verdt strevet)
Hva med friken?
King Of Nipples
0rgasmatr0n's Avatar
Selvfølgelig dette bildet:
http://www.jaerradioen.no/stream_file.asp?iEntityId=4784
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Hva med nFF icone? den grønne "figuren".

Hadde vært ganske fett å sett den i guiniess world records.
Enten så har jeg drukket for mye vin, ellers er jeg bare rett og slett dum. Fordi jeg skjønner ikke bæret av hva dette er. Care to explain? Leste btw på linken som Jonta postet, skjønte ikke noe av det heller.
Sitat av sali Vis innlegg
Enten så har jeg drukket for mye vin, ellers er jeg bare rett og slett dum. Fordi jeg skjønner ikke bæret av hva dette er. Care to explain? Leste btw på linken som Jonta postet, skjønte ikke noe av det heller.
Vis hele sitatet...
Enkelt forklart, så lager du et bilde, av mange små "bilder". Her i form av A4 ark.

Blir som et stort puslespill, der brikkene er umulige og tolke, mens sammen, er de et bilde, capishe?
Sitat av rW. Vis innlegg
Enkelt forklart, så lager du et bilde, av mange små "bilder". Her i form av A4 ark.

Blir som et stort puslespill, der brikkene er umulige og tolke, mens sammen, er de et bilde, capishe?
Vis hele sitatet...
Got it! Tyvm
Masse A4 ark satt sammen til et bilde.
Joiner jeg òg, hvis jeg kommer på TG da...
Er lett med på dette kanskje lurt hvis noen/mange har med printer på selve TG også. Kjedelig hvis f.eks 1 3 personer har glemt sine ark.
Vi kan sikkert bruke Freaken, men det innebærer at en god del av bildet blir en enkelt farge om vi skal gjøre det enkelt

Prøver å finne på noe kunstverk jeg kan lage for formålet med Freaken.

her er et eksempel på stilen min.
http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2011/149/6/d/green_war_by_f4celessshopps-d3hjmdg.jpg
Sist endret av F4celess; 9. juli 2011 kl. 20:12.
Med 2025 ark (45 x 45 ark) så vil man få en total lengde på:

(45* 210) x (45*297) mm = 9450mm x 13 365mm
Med andre ord:

9,45 x 13,365 meter

Noe som i seg selv, er ganske vanskelig å håndtere, og enda værre å henge opp.

Så det må nå på plass noe sikkelig holdesystem på det her =)

Med vanlige A4 ark, så vil man ha en totalvekt på 10,1 kg (80g/m2)
Sist endret av Blackkoz; 9. juli 2011 kl. 20:25.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Blir klart med på dette! Det du kunne gjort var å tegne i samme stilen som ovenfor bare at freaken "spiser" nåverende logo som iskren ellerno. Av det jeg har hørt/lest så skal jo logoen byttes ut. Så det kunne kansje symbolysere "overgangen" til noe nytt samtidig som det bli utlimat preget av nFF!

Men hvordan lager vi dette store bilde? Må vi dele et vanlig bilde opp i 1-2'000 A4 ark eller hva?
I'm in:-) hvorfor ikke skrive nei til dld eller slenge inn en protest mot noe som er viktig for oss freaker? Jævlig stort pr potensiale her. Bruk den makta det her gir til noe som er verdt det=)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Med 2025 ark (45 x 45 ark) så vil man få en total lengde på:

(45* 210) x (45*297) mm = 9450mm x 13 365mm
Med andre ord:

9,45 x 13,365 meter

Noe som i seg selv, er ganske vanskelig å håndtere, og enda værre å henge opp.

Så det må nå på plass noe sikkelig holdesystem på det her =)

Med vanlige A4 ark, så vil man ha en totalvekt på 10,1 kg (80g/m2)
Vis hele sitatet...
Den vi laget på TG var på 35 x 35 ark. Greia er, så lenge det er teip på baksiden, som holder alle arkkantene sammen (i et digert rutenett), klarer den helt fint å holde seg oppe. Vi festet den til den ene bommen som kan senkes ned fra taket i hallen.

Trikset med å lage noe så stort ligger i all hovedsak i logistikken, men jeg kan jo si hvordan det ble løst:

Først printet vi ut alle arkene, og skrev arknummer på baksiden av alle sammen. Da dette var ferdig, la vi ut en del av bildet på bakken med bildesiden opp. Dette var da 35 i bredden og 10 i høyden, som vi bunket om til tre bunker med 10x10 og en bunke med 5x10. Så gjorde vi det samme to ganger til, samt en siste gang med den siste raden som da ble fem ark i høyden (som dermed ble tre bunker på 10x5 og en på 5x5). Nå satt vi altså med totalt ni 10x10-bunker, tre 5x10-bunker, tre 10x5-bunker og én 5x5-bunke.

Så delte vi ut disse bunkene til grupper med to-tre freaks, slik at alle da kunne jobbe på isolerte biter. Vi hadde ett tilfelle der noen teipet feil, men da sjekket vi enkelt og greit opp arknummerne, og printet ut disse arkene på nytt.

Da alle disse bitene var ferdige, satt vi først sammen den øverste 35x10-raden. Denne ble festet i bommen fra taket, som etter hvert ble heist opp. Så teipet vi neste 35x10-rad til denne, så neste igjen, og så til slutt den siste 35x5-raden. Er et bilde fra denne prosessen her. På dette bildet ser dere også hvordan de er teipet på baksiden.

Happy rasterbating!
Sist endret av Nichotin; 9. juli 2011 kl. 20:40.
Dette programmet:
http://easy-poster-printer.en.softonic.com/

Lager "postere" opp til 20x20 bilder.
Så da kan man jo bare dele bildet i 9, og så bruke programmet til å printe ut resten =)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Dette programmet:
http://easy-poster-printer.en.softonic.com/

Lager "postere" opp til 20x20 bilder.
Så da kan man jo bare dele bildet i 9, og så bruke programmet til å printe ut resten =)
Vis hele sitatet...
Ingen grunn til å gjøre det så komplisert

The Rasterbator 1.2

Ingen størrelsesbegrensning der.
Sitat av echuz Vis innlegg
Blir klart med på dette! Det du kunne gjort var å tegne i samme stilen som ovenfor bare at freaken "spiser" nåverende logo som iskren ellerno. Av det jeg har hørt/lest så skal jo logoen byttes ut. Så det kunne kansje symbolysere "overgangen" til noe nytt samtidig som det bli utlimat preget av nFF!
Vis hele sitatet...


noe slikt no?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
[bilde]
noe slikt no?
Vis hele sitatet...
Jupp, men så for meg mer en diger tunge som slukte hele greia. Men den var absolutt ikke ille! Jeg ville tatt den hvis det var den mot en hel bunsh andre.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
I'm in:-) hvorfor ikke skrive nei til dld eller slenge inn en protest mot noe som er viktig for oss freaker? Jævlig stort pr potensiale her. Bruk den makta det her gir til noe som er verdt det=)
Vis hele sitatet...
selvfølgelig!


Pøs på med forslag og innspill. Skal prøve å sketche ned ideer ettersom de kommer. bruker ikke mye tid på de.

btw. tror bildet burde være liggende da det gir mer plass i bredden under taket i skipet. om det skal henges opp.

Protester mot DLD. tenker man da på noe tekst eller et skikkelig bilde? igjen fyr løs med forslag.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
[bilde]
Vis hele sitatet...
Der har vi den! Kansje få litt mer frem at det er freak logoen som bli spist. Men det fikser seg med farger og litt mer nøyaktige streker! Og som sakt så burde den vere liggende.
Sist endret av Echuz; 10. juli 2011 kl. 19:43.
Sitat av echuz Vis innlegg
Der har vi den! Kansje få litt mer frem at det er freak logoen som bli spist. Men det fikser seg med farger og litt mer nøyaktige streker! Og som sakt så burde den vere liggende.
Vis hele sitatet...
legger seff mer tid i den. men jeg vil gjerne ha flere forslag. dette er jo tross alt ett kollektivt prosjekt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg tror dog den bør gjøres i svarthvitt. Kostnadene vil være adskillig lavere.

Freaken som sluker logoen er morsom. Hva om teksten til 2011-versjonen av «Alt her i livet» står på den? Bare en del kanskje (A som B, C som D osv.), som.. fanger essensen av nFF (:

Blir mer interessant enn masse fyllfarge.
Hvis bildet skal ligge så kan vi jo ha Friken som sluker logoen på på venstreside (eller høyreside) og teksten til "alt her i livet" på den andre siden?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kule tegninger, F4celess!

Fy faen, ser på bilder fra TG11 på Facebook siden deres. Kiler i magen når jeg ser det! Gleder meg utrolig mye til TG12 folkens!
▼ ... noen uker senere ... ▼
etter litt istid i tråden så har jeg somla meg til å sende en epost til deltagerombudet angående rasterbationen. mens jeg venter på svar skal jeg prøve å finne på noe mere motiv for bildet. mange gode forslag her allerede.

har sett litt rundt og ser at en enkelt pakke med papir alâ de skoler, bedrifter bruker inneholder 2500 ark. som holder i massevis. men vi må få unna noe ansvarsfordeling. men vi har fortsatt gooood tid. så ingen stress....at all. bare tenk på hva du kan gjøre for prosjektet.
Sitat av F4celess Vis innlegg
etter litt istid i tråden så har jeg somla meg til å sende en epost til deltagerombudet angående rasterbationen. mens jeg venter på svar skal jeg prøve å finne på noe mere motiv for bildet. mange gode forslag her allerede.

har sett litt rundt og ser at en enkelt pakke med papir alâ de skoler, bedrifter bruker inneholder 2500 ark. som holder i massevis. men vi må få unna noe ansvarsfordeling. men vi har fortsatt gooood tid. så ingen stress....at all. bare tenk på hva du kan gjøre for prosjektet.
Vis hele sitatet...
Jeg er med hvis jeg kommer meg nedover Høres spennende ut, det eneste jeg har gjort før er en 12-arks bilde av Homer Simpson
Hadde hvert kult om vi kunne slå verdensrekorden :P

Jeg er meg !
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
I'm in! Alt for å spre Freak!
Eg er med!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
etter litt istid i tråden så har jeg somla meg til å sende en epost til deltagerombudet angående rasterbationen. mens jeg venter på svar skal jeg prøve å finne på noe mere motiv for bildet. mange gode forslag her allerede.

har sett litt rundt og ser at en enkelt pakke med papir alâ de skoler, bedrifter bruker inneholder 2500 ark. som holder i massevis. men vi må få unna noe ansvarsfordeling. men vi har fortsatt gooood tid. så ingen stress....at all. bare tenk på hva du kan gjøre for prosjektet.
Vis hele sitatet...
Fått noe svar enda?
Bare meg som trodde det sto masturbation der ?

Jeg blir med hvis jeg kommer meg på tg, men tror jeg skal . Gleder meg virkelig som en liten unge!
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Bare meg som trodde det sto masturbation der ?

Jeg blir med hvis jeg kommer meg på tg, men tror jeg skal . Gleder meg virkelig som en liten unge!
Vis hele sitatet...
TG Masturbation compo

ewww.


Men RASTERBATION høres kult ut, håper det blir noe av det
litt ot: men hva we Rasterbation?
Sitat av seppoen Vis innlegg
litt ot: men hva we Rasterbation?
Vis hele sitatet...
Det er å sette sammen mange biter til et stort bilde. litt som et mosaik, men med ark som hver har en del av det hele bildet.

oppdatering på saken:

Har ikke fått svar fra Deltagerombudet om prosjektet, enten så har de ignorert det, ikke sett det eller så diskuterer de det.

sender en ny mail om en uke. med mindre de svarer seff.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har sendt en epost til nå som de har fått på plass en ledelse. venter spent.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tid er det TG er i år?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Tid er det TG er i år?
Vis hele sitatet...
Håper du tuller nå..? Nederste linja i signaturen min gir deg svaret