Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 967
Hei,

Jeg har fått tak i en eldre securitas-alarm til å ha i leiligheten.

Jeg har koblet opp det meste, men det er noe som ikke er helt riktig, for uansett hva jeg gjør (skrur alarmen av eller på), så hyler det.

Det er riktig kode, så det er ikke grunnen.

Må alt som hører til være montert opp? har kun kode-boksen, sentralen, bevegelsessensor & en røykvarsler koblet til.
Har en røykvarsler og en bevegelsessensor til som ikke er koblet opp.

Anlegget brukes på mye kortere avstander enn før, så det skal fint kunne få kontakt med de forskjellige sensorene.

Securitas har ikke brukermanual for denne modellen på hjemmesidene sine, så derfor spør jeg her

Hva må jeg gjøre? finnes det noen reset-knapp? hvordan skal det egentlig kobles opp..?

Jeg finner ikke noe navn på systemet, men fant et bilde av det som ble brukt i en dagbladet-artikkel i 2009.

http://gfx.dagbladet.no/labrador/713...ctive/960x.jpg


Takker for svar!

Ingen som kan hjelpe meg? :O
Har noe kjennskap til alarmanlegg, men er ingen ekspert..
Jeg tipper den hyler fordi den står i sabotasjealarm, den er nok programmert til å ha alle detektorer koblet til. De fleste alarmanlegg går i sabotasje når de mister forbindelse med alarmsentralen til vekterselskapet det er koblet opp mot, eller mister forbindelse med en detektor. De aller fleste går også i sabotasje når de merker at de har blir tuklet med (forsøkt tatt ned fra vegg, maskering av IR-sensor osv osv).
Jeg tror ikke du blir kvitt "hylinga" uten at en tekniker som kjenner anlegget fikser/programmerer den på nytt. Men oppdater gjerne tråden om du finner en løsning/får det til